Post by chagen666
Er det mulig å få sjekket med Waze folka hvordan vi ligger an med bensinstasjoner etter deres beregninger? Etter det jeg kan se mangler vi ca 50 stasjoner og det ville vært ganske kipt om de kom og sa at vi mangler 250.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
chagen666 wrote:Ser ut som de jobber med saken:

http://world.waze.com/forum/viewtopic.p ... 50#p285972
Nå ser det ut til at dette er i orden igjen :)
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Denne stasjonen er litt feilplassert https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... 2531299591. Jeg har korrigert koordinatene i Excel filen men har ikke rettigheter til å korrigere. Den riktige plassen er https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... TTTTTTTTFT (og i Google maps: https://maps.google.com/maps?q=60.22032 ... 1&t=h&z=18)
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Du har selvfølgelig rett angående den Uno-X stasjonen på Hensmoen. Det er ergerlig at Google Streetview slutter rett ved. Alle andre satelittbilder viser at det området du henviser til er et tomt jorde så hvis det er en Uno-X der må den være ganske ny. Disse Dieselstasjonene er ofte bare en pumpe og en stor tank og de er veldig vanskelig å få øye på noen ganger. Svært ofte er koordinatene feil på disse. Vi får la den være slik du har laget den og se om noen rapporterer at den er feil :)

Når det gjelder at linjer er skjult i Excelarkene er det bare fordi de er filtrert bort, sannsynligvis fordi de regnes som ok. Du kan åpne filteret ved å klikke på det lille symbolet øverst i kolonnen som er filtrert (er et symbol som ser ut som en liten trakt) og velge hvilke verdier som skal vises. De kolonnene som ikke er filtrert viser en liten nedoverpil.

Etter mine beregninger skal vi være passert målet på 1350 stasjoner som Waze hadde som minimum så nå er det bare å håpe på at vi får det med ved neste versjon.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Historiske data er ikke synlig så vidt jeg kan se men man ser når prisen ble endret, og av hvem.

Jeg synes hele opplegget er litt tungvint å bruke. Der jeg bor er det ca 4 km til nærmeste bensinstasjon, i begge retninger. Dersom jeg forsøke å navigere og velger kategori > Bensinstasjon, får jeg ingen treff. Dersom jeg navigerer til et annet sted, f.eks. til min nåværende posisjon, kan jeg finne bensinstasjoner ved å legge til et stopp på veien. Da viser Waze (som på bildet her) hvor stor omvei det blir å kjøre innom den stasjonen.
bensin-liste.jpg
(36.22 KiB) Downloaded 331 times
Klikker man på stasjonen og ser på Info fliken får man dette. Visstnok skal det være et bilde av bensinstasjonen der den grafikken er.
bensin-info.jpg
(44.29 KiB) Downloaded 331 times
Jeg tipper at når denne tjenesten blir lansert blir vi alle veldig ivrige i begynnelsen, så dabber det av. Denne tjenesten kan allikevel bidra til å få mange flere til å begynne med Waze. Jeg viste fram Waze for en venn i går og det var det med bensinpriser som var innsalget.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Jeg kjenner også at lufta gikk litt ut av meg nå angående bensinstasjoner. Det ser ut til å være litt varierende tilbakemeldinger fra andre land som har fått det lansert og det gjør jo ikke saken særlig bedre :).

Akkurat nå er det ikke flere stasjoner å opprette innenfor de områdene jeg har tilgang til så jeg får sitte på gjerdet litt.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Når man legger inn bensinpriser har man 4 valg: 95, 98, Diesel og E85

På Shellstasjoner har de følgende:
bensinpriser.jpg
(54.1 KiB) Downloaded 840 times
Altså, Diesel Extra og V-Power Diesel.
Hvilken av disse prisene kommer vi til å bruke i Diesel feltet? Kan klienten programeres slik at ulike valg kommer opp avhengig av selskap?
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Ja, det var gode nyheter for det nye året :) Jeg ser at det er flere som har begynt å legge inn bensinpriser på sine vandringer og med det tror jeg vi kan sitte med noen få erfaringer allerede i oppstarten.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Hvis jeg søker etter stasjoner hjemmefra får jeg ingen treff. Det ser ut til at man må være i rimelig nærhet av nærmeste stasjon for at den skal finnes. Det nytter f.eks. ikke å stå på fjellet med lite bensin og søke etter nærmeste stasjon :)

Hvis man navigerer til et bestemt sted, for så å søke etter stasjoner for å legge inn som stopp på veien, tror jeg man får opp alle stasjonene som ligger langs ruten, også de som ligger utenfor selve ruten.

Bortsett fra det har jeg ingen problemer med at prisene ikke oppdaterer seg.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Takk for at du rapporterer dette. Det er helt klart noe feil her. WME viser kun en bensinstasjon mens klienten tydelig viser 2. La du inn prisen på begge eller bare den ene?

Jeg sender dette til support og hører hva de sier.
apenes.png
(62.36 KiB) Downloaded 770 times
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message