Post by gregers
Ser nå at bensinpriser er lagt ut i Norge :D Godt jobba!

Laget et nytt regneark som oppsummerer status fra alle de andre regnearkene (før jeg oppdaget at bensinpriser er skrudd på). Den refererer til de orginale regnearkene, så om de blir oppdatert skal også oppsummeringen oppdateres. Vet ikke om det har noen nytte for noen nå, men legger det ut i tilfelle.
gregers
Posts: 18
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by inge-s
Jeg får også melding om at jeg er en Baby Wazer når jeg forsøker å oppdatere priser på en stasjon. Bensinstasjoner det enda ikke er registrert priser på får jeg lagt inn, og jeg kan svar Ja på spm. om eksisterende priser er korrekte, men altså ikke lov å endre eksisterende priser.

For ordens skyld så er jeg langt fra noen Baby Wazer. Noen som har sett en løsning på denne problemstillingen? Jeg har søkt på forumet og ser at det er andre som opplever tilsvarende i andre land, men har ikke funnet noen løsning. Sitter på kontoret og ser rett bort på en bensinstasjon, midt i tjukkeste Oslo, og prisene i Waze er ikke oppdatert på 11 dager...

ENGLISH: Unable to update gas prices, told I am a Baby Wazer, which is false.

Iphone 4S, Release 3.5.1.0
inge-s
Posts: 2
Send a message

Post by inge-s
En kjapp oppdatering på Baby Wazer-problemet for min del. Jeg meldte problemet til Waze samme dag som forumposten over, og fikk svar tilbake om at de kjente til problemet og jobbet med en fiks.

I løpet av et par dager (ca 12. januar) så fungerte plutselig oppdatering av priser, og det har siden den gang fungert veldig bra! Så nå er gjenstår jobben vår, folkens - å holde prisene oppdatert!
inge-s
Posts: 2
Send a message

Post by janeri
Hei,

jeg har nettopp begynt å forsøke å oppdatere drivstoffpriser, men får "Sorry, but the prices you entered don't seem to be valid". Jeg ser problemet er nevnt tidligere i denne tråden, men jeg fant ingen løsning.

Jeg bruker engelsk språk på Sony Z2 (Android). Noen som har tips?

Jan
janeri
Posts: 2
Has thanked: 2 times
Send a message

Post by janeri
Ja. Det gikk greit å godkjenne eksisterende pris, men jeg fikk fortsatt samme feilmelding når jeg trykket Send etter å ha lagt inn nye priser.
janeri
Posts: 2
Has thanked: 2 times
Send a message

Post by Keihin
Har begynt å fikse på stasjoner som ikke er tegnet som Wikien og mangler både info og veier. Begynte der jeg og mange andre ferdes daglig - E18 mellom Drammen og Oslo =)

Kjørte meg fast på Strand hvor jeg ikke fikk laget vei pga låst vei forbi. Så hvis noen med level 3+ har lyst kan de få fikse det:
https://world.waze.com/editor/?lon=10.6 ... TTTTTTTTFT
Keihin
Coordinators
Coordinators
Posts: 554
Has thanked: 269 times
Been thanked: 129 times
Send a message
Country Coordinator, Norway

Waze HowTo Norge

Post by Keihin
chagen666 wrote:Vi er litt over 100 stasjoner unna å oppnå målet om 1350. I lys av at jeg mistet rettigheter til en del områder og kommer til å søke om flere tenkte jeg at jeg kanskje skulle lage en oversikt over hvor det er behov for å sette inn støtet mest når det gjelder bensinstasjoner. Derfor satte jeg sammen en liste over de stasjoner som foreløpig ikke er bekreftet (Shell og Esso er ikke med) og lastet de inn i Google Maps. Dette kartet viser geografisk hvor det er størst behov for litt jobbing. Det er snakk om ca 350 stasjoner.

https://maps.google.com/maps/ms?msid=21 ... ,77.607422

Det er fortsatt mye arbeid som gjenstår med Shell og Esso men det kan vi vel se på når vi har nådd målet vårt :)
Denne var jo gull verdt! Spesielt siden du har fått med linken til editor =)

Blir den oppdatert jevnlig?

Registrerer at mange stasjoner eksisterer, men bare som små firkanter som jeg antar er Waze som har importert filer. Vil disse være en del av de "godkjente", eller kreves det mer info?

Prøver å hjelpe til litt her, men har mistet mye av mulighetene mine siden det er lenge siden jeg kjørte til Nordland. Merkelig nok mistet jeg tilgangen til Trysil også etter å ha hatt det fra en tur sist helg.
Keihin
Coordinators
Coordinators
Posts: 554
Has thanked: 269 times
Been thanked: 129 times
Send a message
Country Coordinator, Norway

Waze HowTo Norge

Post by Keihin
Jeg har lagt inn 4 ganger i dag uten problemer.

Så dette med Baby var nevnt i tråden for den betaversjonen jeg kjører. Er et problem de leter etter som jeg tror er på serversiden.

Ikke gi opp =)
Keihin
Coordinators
Coordinators
Posts: 554
Has thanked: 269 times
Been thanked: 129 times
Send a message
Country Coordinator, Norway

Waze HowTo Norge

Post by Keihin
Ikke fått verifisert at mine priser blir lagret, men erfarer det samme som deg ang. søk.

Må være retningsbestemt da jeg søker nå fra Lysaker og kun får opp stasjoner i vifteform nordøst. Samme vei som pila peker. Er jo stasjoner på Strand og Høvik etc. som er interessante.

Kan virke som dette er laget for storbyer hvor man har 2 dusin stasjoner innenfor en km omkrets.

Edit: "Bilen" snudde seg tilfeldigvis, så jeg søkte på nytt. Jaggu fikk jeg ikke opp alle stasjonene langs E18 helt ut til Asker =)
Keihin
Coordinators
Coordinators
Posts: 554
Has thanked: 269 times
Been thanked: 129 times
Send a message
Country Coordinator, Norway

Waze HowTo Norge

Post by Keihin
Enig med Pokerfjes. Dette "Ikkeeksisterende" prissamarbeidet i Norge gjør jo at det er én ting som gjelder skal du ha billigst bensin: Tanke på søndag kveld eller mandag morgen.

Kontra pristoppene er min erfaring at det skiller 1,- eller mer, og da blir rabattavtaler og prisforskjeller mellom stasjoner på 10 øre ganske uinteressant.

Personlig skjønner jeg ikke dette prishysteriet på bensin i Norge. Det er latterlig dyrt ja, men akkurat derfor så utgjør prisforskjeller så lite i året at det forsvinner sammenlignet med f.eks. verditap på bilene.

Eksempel: 2000 mil i året, 1 liter/mil, 1,- forskjell i pris = 2000,- forskjell i året.

Og de fleste av oss kjører rundt i biler som taper seg 50.000,- i pris i året, mye takket være engangsavgiften...

Men i og med at det er interesse for dette, så anser jeg det likevel som en bra ting for rekrutteringen til Waze. Derfor prøver jeg også å hjelpe til, selv om jeg bruker 98 oktan :-(
Keihin
Coordinators
Coordinators
Posts: 554
Has thanked: 269 times
Been thanked: 129 times
Send a message
Country Coordinator, Norway

Waze HowTo Norge