Post by Keihin
Ref. https://www.waze.com/wiki/Veityper#Runway.2FTaxiway

Dette er en vei, og er "ikke kjørbar". Trenger vi dette? Vi har allerede Landmark "Airport", og dette er allerede tegnet inn på de fleste steder.
Hvis vi ønsker flyplasskode søkbar, kan vi vel få dette inn i Airport Landmark heller?

Jeg foreslår at denne veitypen ikke blir brukt, da det bare øker jobbmengden og ikke gir noen positiv effekt (som jeg ser).
Keihin
Coordinators
Coordinators
Posts: 554
Has thanked: 269 times
Been thanked: 129 times
Send a message
Country Coordinator, Norway

Waze HowTo Norge

Post by nukert
Jeg vil si at en bomvei er en bomvei om en betaler en tier for å komme frem til hytta/over fjellet eller blir flådd hver dag på vei inn til Oslo eller Trondheim.

nukert
nukert
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 90
Has thanked: 32 times
Been thanked: 29 times
Send a message
nukert
Country Manager Norway
Regional Manager Oslo and Troms

Post by nukert
Jeg synes nå det er litt stas å se hvor rullebanen(e) ligger når man nærmer seg en flyplass, men så må jeg innrømme å være over normalt flyinteressert. Denne infoen har naturligvis begrenset navigasjonsmessig nytte, men et litt artig element som jeg ikke synes skal på svartelista :)

Ellers synes jeg det passer best å legge inn rullebanenavn hvis man bruker denne "veitypen", f.eks. Rwy 01/19, da flyplassnavnet legges inn i landemerket.

nukert
nukert
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 90
Has thanked: 32 times
Been thanked: 29 times
Send a message
nukert
Country Manager Norway
Regional Manager Oslo and Troms

Post by tarjei
Black-Voyager wrote:Har laget et forslag til Tunneler slik jeg syns funger fint.
https://www.waze.com/wiki/Veityper#Tunneler
Finnes det en navnestandard for tunneler? Langs E16 i Hordaland er det mange tunneler som har fått navn som "Tunnelnavn - 2730m", f.eks ved Trengereid. Det ser ikke så pent ut i mobilklienten når tunnelene ligger tett i tett og skjermen fylles opp med alle tallene på tunnellengdene.
tarjei
Posts: 18
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by the2rB
A)
Eit eget punkt for "kom i gang", der ein ikkje går i dybden, men forklarer enkelt kva Waze og Waze kartredigering går ut på, og kva ein bør lesa før ein går vidare.

Kan kanskje gå inn under punkt 2, men vart litt usikker på kva innhald som er tenkt på denne.

---

B)
I tillegg, under punkt 6, så kan det være interessant å liste opp vanlige problem.
Eksempel: Problem med vegar ein ikkje får til å redigera, fordi dei er endra av ein annan brukar (eller korleis den feilmeldinga no var...

---

C)
Treng og ei lenke (lett tilgjengelig) til forum, frå wiki - sjølv om eg tipper dei fleste har større problem med å finne wiki enn forum...

---

D)
Ellers ser eg at usa har eit "teknisk"-seksjon:
https://www.waze.com/wiki/Technical_Information

Synes ikkje denne skal prioriteres, men kan kanskje være greitt å lage ein slik etterkvart.
the2rB
Experts
Experts
Posts: 128
Has thanked: 53 times
Been thanked: 43 times
Send a message
Norway | Regional Manager for Hallingdal | Betatester | Norwegian Translator
Samsung S7 Edgde | Sony Xperia Z | iPad (3rd gen)

Post by the2rB
E)
La til [[Category:Norway]] på inngangssida, som lenker til https://www.waze.com/wiki/Category:Norway
Bør legge denne til på alle sidene me lager, slik at me har ei sideoversikt.

Eg valgte "Norway", iom at inngangssida vår heiter det, og i tillegg er det klart for alle andre på wiki kva land sida høyrer til.
Er Dere einige i at dette er OK, eller bør me bytte til "Norge"?

Usikker på korleis andre bruker "Category".
Kan me f.eks. i tillegg legge ein kategori som forteller oss at ei side treng innhald, oppdateringar, osv.
Som f.eks. [[Category:Norway-Mangler_innhold]] .
Usikker på om dette er innenfor retningslinjene til wiki, men dette hadde gjort det enkelt å holde oversikt over sider som trenger oppdateringar.
the2rB
Experts
Experts
Posts: 128
Has thanked: 53 times
Been thanked: 43 times
Send a message
Norway | Regional Manager for Hallingdal | Betatester | Norwegian Translator
Samsung S7 Edgde | Sony Xperia Z | iPad (3rd gen)

Post by the2rB
Skulle me hatt ein seksjon for nye brukarar, om korleis rang og poeng fungerer?

Kan vera ein del undring rundt dette blant nye brukere - og kunne kanskje vært greit å presentert på norsk?

https://wiki.waze.com/wiki/Your_Rank_and_Points
the2rB
Experts
Experts
Posts: 128
Has thanked: 53 times
Been thanked: 43 times
Send a message
Norway | Regional Manager for Hallingdal | Betatester | Norwegian Translator
Samsung S7 Edgde | Sony Xperia Z | iPad (3rd gen)

Post by tothoresen
Beklager at jeg ikke har svart tidligere. Må få litt erfaring i WME og Client. Å merke avkjøringsramper med nummer, veinummer og steder er en god ide. Ser dette er gjort der jeg ferdes rundt Jessheim/Gardermoen. Jeg er ikke i tvil om hvor jeg skal kjøre til jobb. Dog er denne appen er vel i ferd med å bli mer enn en pendler-app så når du er ute på tur er det greit å få bekreftet at du er på riktig vei.
tothoresen
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 177
Has thanked: 166 times
Been thanked: 57 times
Send a message
CM Norway - RM Hedmark - AM Øvre Romerike

Post by tothoresen
Ja, det synes jeg
tothoresen
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 177
Has thanked: 166 times
Been thanked: 57 times
Send a message
CM Norway - RM Hedmark - AM Øvre Romerike

Post by tothoresen
Black-Voyager wrote:Vi har noe tekst under Tidsbegrenset ferdsel men jeg lurer på om det kunne være en ide å endre det til "Begrenset ferdsel" og inkludere veger som er bare tillatt for f.eks. Buss og Taxi. Dette vil f.eks. kunne være et bedre alternativ enn å sette segmenter til envegskjørt når de faktisk ikke er det.
Jeg er veldig for at editering skal gjenspeile virkeligheten. Nå har vi fått den muligheten når det gjelder begrensninger for kjøretøytyper. Klienten har foreløpig bare en kjøretøytype men da er vi forberedt for det som sikkert kommer.
Skulle likt å kalle en grusvei en grusvei og men det er en annen sak. ;)
tothoresen
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 177
Has thanked: 166 times
Been thanked: 57 times
Send a message
CM Norway - RM Hedmark - AM Øvre Romerike