By reporting roadworks & road closures in this forum, we can process them in the Waze app

Post Reply
Forum rules
Welcome to the Belgium Community forum!

Ask us any question here. Or if you want to chat with us, join the Waze BeLux Slack:

https://storage.googleapis.com/wazeopedia-files/b/be/Slack-invitation-banner.png
(click the image to join the Slack)

Ring Aalst

Post by raymand
Hi,

met de start van het nieuwe schooljaar in september en het prachtige plan van de schepen van mobiliteit in aalst, vroeg ik mij af of de wegenwerken in kaart kunnen gebracht worden in aalst? Het zijn er heel wat:

http://www.ringaalst.be

zo zijn er bij bepaalde delen van de ring 1 rijstrook beschikbaar waar slechts 50 k/uur mag gereden worden. Maar bij waze is de info niet up to date. Ik wou het via de app melden, maar dergelijke constructies zijn niet mogelijk :cry:

daarnaast zal vanaf 7/9 ook gewerkt worden op de brug tussen de haring en de albatros.
raymand
Posts: 2

POSTER_ID:64894

1

Send a message

Post by raymand
hoi,

thnx voor de invite, ik zit er intussen op ;)

het gaat hem vooral om rijstroken die worden afgesloten en max snelheden die zijn ingeperkt van
90 -> 50. Ik ga vanavond de links eens bekijken die je hebt meegegeven :)
raymand
Posts: 2
Send a message

Post by stefaanschroeyers
Dag Raymand

Welkom en proficiat met je eerste post in het forum (je Slack invite zit ook in je mailbox ;) )

Eerst en vooral: zijn er straten die volledig afgesloten worden? Die kunnen we als closure ingeven, maar daarvoor hebben we een permalink nodig met de af te sluiten segmenten geselecteerd (hier kan je lezen hoe je dat doet).

Wat betreft een afgesloten rijstrook. Je kan een melding plaatsen via het systeem feed-the-waze. De snelheid op de segmenten zal Waze zelf moeten leren hoe die is. Met dat zelf-leerproces zal Waze dan uitmaken wat de snelste route is.

Nog een tip om eens te bekijken, een handig overzicht van de soorten afsluitingen in Waze:
viewtopic.php?f=149&t=120021
stefaanschroeyers
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2755
Has thanked: 125 times
Been thanked: 439 times
Send a message

Post by stefaanschroeyers
Tot zo lang er nog verkeer door kan, kunnen we alleen een melding plaatsen. Ivm snelheid: dat zal Waze uit zichzelf leren... Dat wordt trouwens constant gedaan op basis van de ritten van de Wazers.
stefaanschroeyers
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2755
Has thanked: 125 times
Been thanked: 439 times
Send a message