Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Vänligen lägg in en permalänk för de segment som du vill låsa upp. Läs första forumposten för ytterligare instruktioner.

Post Reply

L4/5->L2 E45 Göteborg

Post by Pilvinge
Hej!

Körde E45 söderut igår och det länkade området nedan behöver justeras lite. Själva E45 går idag inte "rakt fram" genom området i Waze, fast det gör det på riktigt. Vänligen sänk till L2 så kan jag justera lite.

Länk

En fråga i sammanhanget: Ser också att E45 ligger på höjdnivå 1 när den går på en bro över vatten (trots att den inte går över någon annan väg). Är detta en standard vi har?

Vänligen
/Daniel
Pilvinge
Map Editor - level 2
Map Editor - level 2
Posts: 310
Has thanked: 79 times
Been thanked: 22 times

POSTER_ID:17883218

1

Send a message

Post by avozetta
Sänkt!

Endast när två segment korsar varann i olika plan behöver vi justera nivån på dem. Grundregeln är alltså att segmenten ligger på 0.

Negativa nivåer ska bara användas för längre tunnlar där vi också markerar sträckan som tunnel. I alla andra fall skall segmenten lyftas till positiva nivåer.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Sänkt
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Pilvinge wrote:Tack!

Har nu justerat samt åkt sträckan en gång till.

Det finns en klurighet. Från detta segment...

Länk

... kan man åka av på avfarten mot E6 norrgående, men det är högst olämpligt att göra detta (superkort sträcka för trippelt filbyte), så denna ruttning bör bara ske undantagsvis. Normalt ska man ta Marieholmstunneln istället i ett tidigare skede.

Eftersom möjligheten är tillåten har jag ändå lagt in den, men det kanske vore lämpligt att markera svängpilen mot "E6 Olso Hisingen" från Partihallsförbindelsen med "difficult turn".

Synpunkter?

Vänligen
/Daniel
Låter väl som ett rimligt förslag tycker jag. Vi har inga riktlinjer om den funktionen än. Men vi bör vara restriktiva med den.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by Pilvinge
Hej!

Tack för svar om nivåerna.

Ser att jag missade segment som ingår i justeringsbehovet. Vänligen sänk även dessa till L2:

Länk


Ha det!
/Daniel
Pilvinge
Map Editor - level 2
Map Editor - level 2
Posts: 310
Has thanked: 79 times
Been thanked: 22 times
Send a message

Post by Pilvinge
Tack!

Har nu justerat samt åkt sträckan en gång till.

Det finns en klurighet. Från detta segment...

Länk

... kan man åka av på avfarten mot E6 norrgående, men det är högst olämpligt att göra detta (superkort sträcka för trippelt filbyte), så denna ruttning bör bara ske undantagsvis. Normalt ska man ta Marieholmstunneln istället i ett tidigare skede.

Eftersom möjligheten är tillåten har jag ändå lagt in den, men det kanske vore lämpligt att markera svängpilen mot "E6 Olso Hisingen" från Partihallsförbindelsen med "difficult turn".

Synpunkter?

Vänligen
/Daniel
Pilvinge
Map Editor - level 2
Map Editor - level 2
Posts: 310
Has thanked: 79 times
Been thanked: 22 times
Send a message

Post by Pilvinge
Fint!

Då får jag be dig lägga in "difficult turn" åt mig. Det krävs tydligen högre nivå än L2 för att göra det.


Ha det!
/Daniel
Pilvinge
Map Editor - level 2
Map Editor - level 2
Posts: 310
Has thanked: 79 times
Been thanked: 22 times
Send a message

Post by Pilvinge
Hej!

Bumpar denna:

Behöver hjälp av någon L3 eller högre med att lägga in en "difficult turn" från detta segment i riktning mot avfart mot E6 norrgående (den högra pilen sett i körriktningen):

Länk

Vänligen
/Daniel
Pilvinge
Map Editor - level 2
Map Editor - level 2
Posts: 310
Has thanked: 79 times
Been thanked: 22 times
Send a message

Post by Pilvinge
Hej!

Har åkt sträckan och körningen är tillåten. Det är inte heldraget nu längre. Däremot högst olämpligt vägval i normalfallet.

Vänligen
/Daniel
Pilvinge
Map Editor - level 2
Map Editor - level 2
Posts: 310
Has thanked: 79 times
Been thanked: 22 times
Send a message

Post by ulle2
Tittar jag på satellitbilden och SV verkar det inte vara tillåtet att svänga höger mot E6 N när man kommer ifrån Partihallsförbindelsen S. Orsaken är heldragna linjer och vägskyltar. I så fall skall svängen blockeras, inte vara "difficult". Har jag missupfattat situationen?

När jag testar rutt från innan avfarten till Marieholmstunneln och till Lundbyleden efter anslutningen från Marieholmtunneln lägger Waze korrekt rutt över Marieholmstunneln.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2975
Answers: 1
Has thanked: 91 times
Been thanked: 461 times
Send a message