Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Aangepast Area Management systeem (Nederlandse versie)

Post by kdevries
Area Manager
Met ingang van 1 januari 2015 geldt er in de BeNeLux een aangepast systeem om Area Manager te worden.

Een Area Manager (AM) is een editor die actief een deel van de kaart onderhoudt. Zolang je als AM actief bent, is het gebied waar je verantwoordelijk voor bent, permanent toegewezen als Bewerkingsgebied.

Om Area Manager te worden moet je minimaal een editor Level 2 zijn. Editor level 2 kun je worden als je meer dan 1000 edits op je naam hebt staan.

Area Manager Level 2
Als AM Level 2 ben je verantwoordelijk voor een (deel) van een gemeente of stad. Je kent het gebied goed. Je houdt het gebied in de gaten en informeert de AM Level 3 of Regio Manager (RM) over belangrijke zaken. Je houdt bij of er wegwerkzaamheden of festivals zijn en bent bereid om hierover informatie op te zoeken of te vragen bij de lokale overheid en sociale media. Ook zorg je dat de flitspalen goed staan. Je volgt de Update Requests en waar mogelijk los je die volgens de UR etiquette op. Nieuwe editors in jouw gebied kunnen bij jou terecht om wegwijs te worden in de editing gemeenschap. Je overlegt met andere editors in de buurt en stemt je activiteiten af met je begeleider of mentor.
Om AM Level 2 te worden heb je al wat edits (richtlijn 3000) van goede kwaliteit gedaan, wat wordt beoordeeld door de Regio Manager en ervaren Area Managers. Er wordt verwacht dat je actief bent op het forum en in andere communicatiekanalen die van toepassing zijn. Je krijgt begeleiding van een ervaren editor (minimaal AM Level 3).

Area Manager Level 3
Als AM Level 3 heb je dezelfde verantwoordelijkheden als Level 2, aangevuld met het actief begeleiden van minder ervaren editors. Je gebied zal meestal groter zijn dan een Level 2. Natuurlijk ben je actief op het forum en de andere communicatiekanalen die van toepassing zijn. Je bent het eerste aanspreekpunt voor Area Managers Level 2 en tevens hun backup.
Beginnende editors help je wegwijs te maken in Waze en het gebied waar jij verantwoordelijk voor bent.
Je stelt beperkingen in op wegen waar dat nodig is. Je voert wegafsluitingen in op wegen tot Locklevel 3 en geeft de rest door aan de regio managers of country managers. Dit kan via het forum, Slack en Google HO. Zij kunnen deze verwerken.
Je bewerkt de kaart als grote wegenprojecten voltooid zijn, de geometrie van een weg veranderd is of wegen zijn afgesloten.

Om AM Level 3 te worden ben je al AM Level 2 en heb je flink wat edits van goede kwaliteit op je naam staan (richtlijn 10.000). Dit wordt beoordeeld door de Regio Manager en Country Managers (CM). Je wordt begeleid door een RM of CM. Je wordt zelf begeleider van beginnende editors en Area Managers Level 2.

Als je AM wilt worden en denkt aan de voorwaarden te voldoen kun je je aanmelden via dit formulier.

For more details on Area Managers, see Area Manager.
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times

POSTER_ID:4927745

1

Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by annickdw
Ik zou toch graag zien dat een L3 werkzaamheden en verkeersbelemmerende evenementen in zijn regio opvolgt, en die doorgeeft aan wie het wel kan ingeven.
Dat vraagt wat communicatie, maar dat verwacht ik wel van een L3. En is een manier om je te bewijzen voor een promotie naar L4. (tussen haakjes: je bewijst teamwerk (communicatie) en regelmatige inzet)

Dus Peter, graag aanpassing/verduidelijking van de tekst, in plaats van verwijderen
annickdw
Posts: 1574
Has thanked: 214 times
Been thanked: 259 times
Send a message

Post by annickdw
kdevries wrote:
petervdveen wrote:Ja, maar ook van een L1 en L2 lijkt mij.

Ik had de tekst trouwens toch niet verwijderd, maar werkzaamheden veranderd in beperkingen ;(
Is idd beter
ik denk bij 'beperkingen' aan totaal andere dingen, niet aan wegobstructies :mrgreen:
voorkeur voor 'werkzaamheden' of 'wegobstructies'
annickdw
Posts: 1574
Has thanked: 214 times
Been thanked: 259 times
Send a message

Post by kdevries
Ook eens met Annick en Leo. Zal kijken of ik een mooie tekst kan verzinnen ;)
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by kdevries
petervdveen wrote:Ja, maar ook van een L1 en L2 lijkt mij.

Ik had de tekst trouwens toch niet verwijderd, maar werkzaamheden veranderd in beperkingen ;(
Is idd beter
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by kdevries
Ik heb de tekst bij L3 AM aangepast wat betreft het verwerken van afsluitingen.

Zal de Engelstalige tekst vandaag ook aanpassen.
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by kdevries
Lowiekse wrote:Heeft de tekst inmiddels weer aanpassing nodig?

Een L3 editor kan nu al enige tijd zelf closures invoeren.

Aangepast in de Nederlandse en Engelse versie.
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by Leorenaud
Een l3 kan wel wegenwerken in de gaten houden en op het forum, Ho of Slack posten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Leorenaud
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2676
Has thanked: 141 times
Been thanked: 495 times
Send a message

Post by Leorenaud
Annick je weet het net weer iets beter en krachtiger te verwoorden dan ik. Helemaal mee eens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Leorenaud
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2676
Has thanked: 141 times
Been thanked: 495 times
Send a message

Post by Leorenaud
Bij beperkingen denk ik vooral aan tbsr. Gaat mij ook vooral om afsluitingen ivm wegenwerken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Leorenaud
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2676
Has thanked: 141 times
Been thanked: 495 times
Send a message