Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Varför blir inte kartan uppdaterad?

Post by
Jag har försökt uppdatera kartan runt Falun-Borlänge men det syns inte på min iPhone. Jag har skapat en ny väg med mobilen och nu är den där som röd enkelriktad väg som jag inte kan ändra på. Vad gör jag för fel?

POSTER_ID:3193399

1

Send a message

Post by avozetta
Nu har kartan uppdaterats, äntligen :D Det tog för på tok för långt tid denna gång :evil:
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
musicman45 wrote:Vi är några som använder Waze på Muskö.
Man ritar vägar men inget hjälper, inga uppdateringar, vägar försvinner, ibland fungerar navigationen ibland inte. Waze har bara en fördel, direkt rapporter för poliskontroller och köbildning i övrigt är alla andra navigationsprogram bättre på navigation men det är ju ett gratis program. Använder Sygic och google navigation båda är klockrena. Väntar tills 3an kommer för Android just nu verkar den vara ett amatör program för dataspelare
Waze är i grunden inte en navigator utan en trafikinformationstjänst. Navigeringsfunktionen finns där för att få relevant trafikinformation på sträckan (inte för att hitta i första hand) och att i realtid få nya vägval när trafiksituationen förändras vilket funkar utmärkt, inte minst i Stockholmstrakten. Att du upplever Waze som ett dataspel är ju inte helt fel, också en av grundidéerna med ett socialt nätverkande mellan användarna.

När det gäller dina problem på Muskö så har du redan fått bra svar på anledningar till varför det inte funkar, starta en ny Muskötråd så hjälper vi dig att fixa till det.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Nu verkar waze ha fått upp ångan igen, trafikplatserna vid Kista/Kymmlingelänken i Stockholm som jag fixade förra helgen finns nu redan i telefonen :shock: :D
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Ja, waze verkar ju ha fått upp takten på kartuppdateringarna nu men var är GPS-spåren i editorn? Inte sett något nytt på bra länge nu?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
sverkernordlund wrote:Jag tycker tråden har spelat ut sitt syfte. Att uppdatera denna tråd var lite mer aktuellt när det kunde dröja 3-5 veckor mellan uppdateringarna.

De flesta borde veta att det går att titta in på http://status.waze.com

/Sverker
Jag håller med, vi skulle kunna låsa tråden. Är det någon som blir ledsen då ?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Wolfeye wrote:
avozetta wrote:
sverkernordlund wrote:Jag tycker tråden har spelat ut sitt syfte. Att uppdatera denna tråd var lite mer aktuellt när det kunde dröja 3-5 veckor mellan uppdateringarna.

De flesta borde veta att det går att titta in på http://status.waze.com

/Sverker
Jag håller med, vi skulle kunna låsa tråden. Är det någon som blir ledsen då ?
Jag håller också med, och blir inte ledsen!
Varför inte lägga upp en ny låst tråd överst med en förklaring och länk till statussidan :P
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by BalsbyMange
hurja wrote:Jag har försökt uppdatera kartan runt Falun-Borlänge men det syns inte på min iPhone. Jag har skapat en ny väg med mobilen och nu är den där som röd enkelriktad väg som jag inte kan ändra på. Vad gör jag för fel?
När gjorde du förändringarna? Kan ta upp till en vecka innan det syns i klienten.

Sent from my CM7 loaded Light.
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by BalsbyMange
onemanracing wrote:Noterade just att en väg jag körde igår kl 16:00 dykt upp i min "editerbara zon", måste vara nytt världsrekord. :shock: :)

Trist nog så har inte helgens körningar kommit in ännu, men det var ju lite längre väg så det kanske tar längre tid att cruncha.
Imorse på väg till jobbet fick jag en helt mongo route som funkat klockrent innan, nu spreds den ut fläckvis mellan massa olika vägsnuttar i närheten och gick alltså inte ens att följa... Ingen av vägarna är ändrade i editorn på flera månader. What? :?
Det är förnärvarande problem med vissa maptiles och detta kan tydligen ställa till det för navigeringen. Dem jobbar på de.

Sent from my CM7 loaded Light.
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by bazookaskoga
Verkligen kul nu när man snabbt ser sina ändringar i appen.
bazookaskoga
Posts: 93
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times
Send a message
Byggingenjör i Skåne
AM i Helsingborg, Ängelholm, Malmö, Örkelljunga och Örnsköldsvik

iPhone 4S | iOS 6.1.2 | Waze 3.7.2

Post by Dennis_Halmstad
onemanracing wrote:Hur ofta byts kartorna i livemapen då? Kollade nu och det ser ut som kartorna är från i sommar nångång. Rutterna den ritar är ju det senaste men kartorna är som sagt fel.
Själva live mapen har inte uppdaterats på väldigt länge. Men om man söker rutt så får man fram nya vägar och redigeringar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message