Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by MatsAgeby
Tackar...

Jag skulle vilja att den beräknar restiden utifrån statistik hur det har sett ut tidigare dagar/veckodagar och widgeten och grafen skulle vara helt grymt bra om det som den visar skulle vara "mer trovärdigt".

Som just nu Kl 19:15 en lördag så ger den indikation av att det sedan 1 timme sedan så ökar restiden rätt rejält för att ta sig mellan "Hem" och "Arbetet" och det tvivlar jag starkt på, eftersom det är just lördag kväll. Hade det varit en vardagskväll så hade denna beräkning varit lika fel, så det beror inte heller på att det är vardag/helgdag.

Det är då jag undrar lite hur den "beräknar" dessa körtider.
Utgår den från statistik genom att den "kör" resan flera gånger per timme för att få någon form av "Baseline" för olika veckodagar/tidsperioder för att då samla data hur trafiken flyter "bra" eller "mindre bra".

Just nu känns det mer som att Waze spår i kaffesump än att den gör en "seriös" beräkning av statistiskt data.

Gör era Widgetar en mer "korrekt" bedömning, så som ni uppskattar restiden, mellan de "Punkter" som ni har lagt in som "Hem" och "Arbete".

.
MatsAgeby
Posts: 2
Send a message

Post by MeVanman
Varför kan jag inte ha samma konto på mobilen som Ipad. När jag skickar kod och skriver in den säger den. Jag känner igen dig, sen, tyvärr vi har gjort ett försök men kan inte verifiera ditt konto. det måste ha försvunnit någonstans.
Hur löser man detta? Nån som vet?
Janne
MeVanman
Posts: 1
Send a message

Post by Michanek
Svenne33 wrote:Är det på en iPhone du ser inställningen? Hittar inte den på min Android längre ...
Den finns inte heller i den senaste versionen på iPhone. Den verkar ha tagits bort.
Michanek
Posts: 103
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by michanraichuu
Är det tänkt att hastighetsgränserna, som nu går att lägga in i karteditorn, ska visas i klienten i framtiden? I så fall, från vilken version?
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
mactrash wrote:Någon mer som upplever att åkturer inte uppdateras?
Min senaste är 6 april och jag har kört efter det.
Jag gör det. Det har nog med detta att göra: https://wazestatus.wordpress.com/2016/0 ... s-delay-2/
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
charliesen wrote:Någon som vet varför jag inte får några poäng trots att jag kör ”över” godisar, rapporterar, redigerar kartan osv? Det står att jag kört 0 km på hemsidan.
Det står att senaste kartuppdateringen gjordes i söndags mot 5 oktober, vilket verkar vara samma datum som du joinade(?). Vid nästa kartuppdatering kommer du nog få några poäng.
https://status.waze.com/
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by michanraichuu
chrib48 wrote:Hej,
Varit i USA, Los Angeles en vecka.
Appen fungerade utmärkt!!!!
Men när jag kom hem fanns inte mina resor i min logg?
Kommer det upp senare, eller får jag inte se dem eftersom jag normalt åker i Sverige?
Samma fråga gäller om jag skulle bila ned i Europa, vilket jag skall göra nästa sommar.
Tack på förhand.
Christer
Jag gissar att du måste ändra environment till "USA och Kanada" för att se åkturer i dessa länder. Under fliken med kugghjulet finns den inställningen.
michanraichuu
Posts: 384
Has thanked: 138 times
Been thanked: 18 times
Send a message

Post by ModdeH
Apfelstrudeln wrote:Hej.

Det är version 3.9.4.5 på iphone5S. Jag kör inte så ofta så var därför jag trodde att den går tillbaka till inställningen där den ger körinstruktioner med röst för varje ny version. Nu när jag kollar version så ser jag att den har rätt inställning.
Hej.

Vill bara infoga att jag kör med iPhone 5S och iOS8 (tidigare 7) och Hem har funkat perfekt sedan jag ställde in det för snart ett år sedan trots ett antal uppdateringar av både Waze och iOS.

/H
ModdeH
Area Manager
Area Manager
Posts: 200
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times
Send a message

Post by ModdeH
mactrash wrote:Någon mer som upplever att åkturer inte uppdateras?
Min senaste är 6 april och jag har kört efter det.
Hej.

Jag märker samma, min sista loggade körning är från torsdags (7 april) och jag har kört varje dag sedans dess.

/H
ModdeH
Area Manager
Area Manager
Posts: 200
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times
Send a message

Post by MrBrax
Bara jag som tycker att rösten "Alva" är grymt oförståelig? Den är i typ 8Khz, som gamla busslinjer..
Men föredrar den ändå pga de hysteriskt roliga uttalen av vägar. Önskar verkligen den kunde uppdateras till bättre kvalitét, den har då varit så där sen jag skaffade waze för typ 5 år sen
MrBrax
Posts: 1
Send a message