Post by rolandoww
Hallo! Ik ben Roland uit Hauwert (een dorpje in West-Friesland) en heb Waze vandaag voor het eerst ontdekt. Ik vraag me nog steeds af hoe me dit heeft kunnen ontgaan. Wat een geweldig project! Ik kwam er eigenlijk terecht omdat ik navigatie voor op mijn blackberry zocht. Het berekenen van routes duurt wat lang, maar verder werkte het gelijk perfect!

Ik rij helaas hele korte afstanden, dus mijn bijdrage zal niet al te spannend worden vrees ik. Sowieso is me nog niet duidelijk hoe ik precies kan bijdragen, maar dat wordt hopelijk de komende dagen wel duidelijk. Het melden van dingen tijdens het rijden lijkt me niet echt veilig, zeker op de BB niet met een toch wat kleiner scherm? Maar files gaan automatisch, dacht ik gelezen te hebben?

Daarnaast vroeg ik me af: zit er niet een soort pauze op? Het was me opgevallen dat mijn telefoon geactiveerd blijft als Waze draait (zelfs op de achtergrond). Dus dan zou ik Waze helemaal af moeten sluiten als ik bijv. even de supermarkt in loop voor een boodschap. Hoe doen jullie dit?

Dit forum ziet er in elk geval gezellig uit. Ik ben zeer enthousiast, en hoop dat er snel (nog) meer mensen mee zullen doen.
rolandoww
Posts: 6
Send a message

Post by rolandoww
West-friesland is aan de overkant van de plas, dus bij Hoorn en Enkhuizen zeg maar. We hebben hier evengoed wel wat file zo nu en dan hoor :-)

Ik dacht dat de blackberry app er pas later bij was gekomen. Is dat nu al weer opgegeven? Jammer hoor. Ik hoop dat de app wel gewoon blijft werken dan. Straks moet ik er nog een android bij nemen voor in de auto zeker ;-)

Het viel me of dat hier in de regio er al vrij veel bekend is. Wordt er in de basis gebruik gemaakt van bestaande kaarten?
rolandoww
Posts: 6
Send a message

Post by rolandoww
Ik heb een stukje weg verbeterd, denk ik, door een rotonde toe te voegen. Spannend. Wat gaat er nu gebeuren? Wordt dit gecontroleerd door de area manager?
rolandoww
Posts: 6
Send a message

Post by rolandoww
Ok. Moet ik daar een topic voor openen dan? Lijkt me zo vervuilend voor het forum. Bovendien tijdrovend voor de area managers.

De rontonde die ik heb geplaatst, heb ik wat groter moeten maken om de wegen aan te laten sluiten. Voor mijn gevoel zou hij iets omhoog geplaatst moeten worden, maar kreeg dat niet voor elkaar. Maar hoe precies is die map nu eenmaal?

Of zou hij zichzelf automatisch corrigeren als ik of anderen er overheen rijden?

Ohja, wat ik me ook afvroeg: ik las ergens dat als er twee mensen over een nieuwe weg rijden, deze weg dan automatisch wordt opgenomen in de kaart. Moeten dit twee verschillende mensen zijn, of kan het ook dat ikzelf een paar keer over die weg rijd?
rolandoww
Posts: 6
Send a message

Post by rolo-hellevoet
Hoi ik ben Roland,

Ik ben nieuw hier. Ik ben werkzaam bij een aannemersbedrijf in de wegenbouw. Dus vandaar mijn affiniteit met wegen. Ik vind het erg leuk om mee te werken aan een compleet up to date navigatiesysteem.
rolo-hellevoet
Posts: 37
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Send a message

Post by rolo-hellevoet
Op Voorne-Putten Zuid Holland
rolo-hellevoet
Posts: 37
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Send a message

Post by rompompom
Hoi, rompompom woonachtig te Voorhout. Gebruik Waze sinds kort dagelijks voor woon-werkverkeer. Heerlijke app, en ik help graag verbeteren.
rompompom
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 211
Has thanked: 117 times
Been thanked: 90 times
Send a message
Local Champ Netherlands | Country Manager Netherlands | Regio Manager Zuid-Holland
https://i.postimg.cc/Z53hdT2w/afbeelding.png

Post by rondlite
Hoi allemaal,

Ik ben met waze door nederland en belgië aan het rijden al een tijdje,
werkende aan een treintje voor NS (ja die trein.. ).

als editor net mijn eerste stappen gezet..

groeten,

Ron
rondlite
rondlite
Posts: 6
Send a message

Post by RoofBurner
Hallo iedereen, RoofBurner hier.

'k Ben al even een Waze gebruiker. Top App!!!
Nu ben ik wel even op zoek hoe ik wegenwerken kan melden die een straat voor lange tijd zullen afsluiten. 'k Ben nog maar level 1, vandaar dat ik het niet zelf kan.
En zo kom ik hier terecht...
RoofBurner
Posts: 18
Has thanked: 4 times
Send a message

Post by rv-dd-82
Hoi mijn naam is Ruud. Ik ben sinds april 2010 actief gebruiker van Waze en vond het nu toch wel eens tijd om mij even voor te stellen.

Ik gebruik Waze voornamelijk om op tijd bij de klant te komen. Voor mijn werk als verkeersmanager/consultant bij MAPtm ben ik zeer veel onderweg aangezien ik eigenlijk altijd op locatie werk bij de klant.

Op het moment van schrijven ben ik nummer 24 van Nederland en 333 (volgens mij) van de world server. Ik rijd hiervoor voornamelijk veel kilometers (zo'n 60 tot 70.000 per jaar). Ik heb nog een tijd stuiterend rondgereden als mega-driver. Ik heb helaas geen tijd om actief de kaart bij te werken. (iets met lange werkdagen, veel in de auto zitten, en een kind).

Je vindt mij bijna dagelijks tussen zwolle en amersfoort op de A28 (tussen 5 en 6 's ochtends en 's avonds) en vanaf amersfoort overal in de randstad.

Ik ben te herkennen aan een zwarte focus met een Waze sticker op de achterruit...

Happy wazing!
rv-dd-82
Posts: 38
Been thanked: 12 times
Send a message
Hattem, The Netherlands
WAZE beta through Play Store | Google Pixel 3a | VW Golf Variant | +50km/year