Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Paikkojen nimeämisestä

Post by FinToy
Olisiko syytä ohjeistaa, että paikkoja lisättäessä nimen perässä olisi paikkakunnan tunniste? Tämä siis ainakin niissä tapauksissa, joissa erehtyminen on selvää. En nyt muista mitä tässä eräänä päivänä etsin, mutta hakutulokset olivat täynnä samaa nimeä tyyliin:

Nimi
Nimi
Nimi
Nimi
Nimi
Nimi

Listalta piti sitten yksitellen klikata jokainen auki jotta näki edes arviolta missä ne olivat. Sen lähimmän etsiminen olisi ollut helpompaa jos perässä olisi ollut edes paikkakunta.

Esimerkiksi Tokmanneja on helppo hakea kun lista on kuvan mukainen:
(toki tuostakin tuo Olari voisi olla Espoo, Olari)
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times

POSTER_ID:17205391

1

Send a message
Attachments
Last edited by FinToy on Thu Jun 09, 2016 1:22 pm, edited 1 time in total.
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
Ja itse asiassa se taisikin olla juuri Tokmanni jota etsin. Lista näyttää tältä joissain tilanteissa:
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Attachments
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
OnttoKaiku wrote:Aiheeseen loivasti sopivana, Parking lot -maamerkkien nimeämisessä suosittelen jättämään nimen tyhjäksi, ellei se ole mitenkään merkitsevä.
Joo, hyvä pointti. Totesin itse saman kun noita kotinurkilla nimesin että "tuli tehtyä silleen vähän tyhmästi" ja poistin nimet seuraavassa editissä. Wikissä nuo muistaakseni neuvotaan nimeämään.
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
OnttoKaiku wrote:Voitko laittaa linkkiä Wikiin. Tuo Suomi-osio on jotenkin todella sotkuinen enkä nyt nopeasti löytänyt.
Tämä oli englanninkielisessä, sieltä minä sen alun perin bongasin:

"Like all Places, Parking-Lot Places should be named."
https://wiki.waze.com/wiki/Places/Parking_lot
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by OnttoKaiku
Taisit itse juuri kiteyttää nimeämistavat maan laajuisille instansseille. "<Ketjun nimi> <Toimipisteen nimi>". Nämä yleensä löytyvät esim. kassakuitista tai ketjun webbisivuilta. Tuossa kuvassasi on hyvä esimerkki Tokmanni Klaukkala. Paikkakunta/City tuolle on kuitenkin Nurmijärvi, mutta Tokmannin sivujen mukaan toimipiste on Klaukkala (ainoa Nurmijärvellä oleva toimipiste). Motonetillä vastaavasti lähes poikkeuksetta paikkakunnan/kaupungin nimellä.

Aiheeseen loivasti sopivana, Parking lot -maamerkkien nimeämisessä suosittelen jättämään nimen tyhjäksi, ellei se ole mitenkään merkitsevä. Jos ajan esim. mainittuun Tokmanni Klaukkalaan, niin Waze jo oletuksena tarjoaa P-kylttejä lähimmille pysäköintialueille, myös Tokmanni Klaukkalan pihaan. Tarpeettomat nimetyt maamerkit hypyttävät kartalle epäolennaista tietoa. Lisäksi nuo nimenomaisesti tarpeettomasti nimetyt pysäköintialueet ovat todella sekalaista seurakuntaa nimeämisiltään: "Motonet parkki", "Motonetin parkkialue", "Motonetin parkkis", "Pysäköinti Motonet", "P-Motonet", "Motonet P", "[P]" jne. Parking lot -maamerkin voi nimetä tilanteissa joissa kyseisellä alueella on jokin virallinen nimi, esim. "Veturiparkki", "Toriparkki <paikka/kunta>", "QPark Vallila". Lisäksi itse olen merkannut liityntäpysäköinnin alueita "Liityntäpysäköinti" nimillä. Toiveajattelua, että client osaisi näitä etäisyyden perusteella järjestää lähimmästä kauempiin, mutta toivottavasti kaunis ajatus edes.
OnttoKaiku
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 615
Has thanked: 21 times
Been thanked: 305 times
Send a message

Post by OnttoKaiku
Voitko laittaa linkkiä Wikiin. Tuo Suomi-osio on jotenkin todella sotkuinen enkä nyt nopeasti löytänyt.
OnttoKaiku
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 615
Has thanked: 21 times
Been thanked: 305 times
Send a message

Post by ranttine
Markettien parkkihalleja olen nimennyt tyyliin "P1 Iso Omena", katutason parkkialueita harvemmin. Omaa harkintaa peliin :)
ranttine
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 1992
Has thanked: 584 times
Been thanked: 473 times
Send a message

Post by TruckerJVL18
Eli nimetäänkö vai jätetäänkö nimeämättä ?
Meinaan nämä parkkiruudut :)
TruckerJVL18
Posts: 4
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Send a message