Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by SverkerN
lindq wrote:Med senaste kartuppdateringen (från igår) kör den E45 hela vägen enligt Livemappen. Men appen vill fortfarande skicka ut mig på 173:an söder om Frändefors...
Har du rensat kart cachen i appen?

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
hmm. Har inga fler förslag. Provade själv att i appen lägga start vid E45 strax söder om Mellerud och destination E45 i Göteborg. Den rutten följer E45:an utan routing ut på väg 173. Därmot läggs routen via väg 44 och sedan E6:an till Göteborg.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by Thiesen
Jag har som ett långsiktigt mål att E45'an ska ha "Major Highway" mellan Göteborg och Vänersborg... samt givetvis heta "E45"... samt att det ska gå att navigera hela vägen mellan Vänersborg ner till Göteborg... just nu kan man komma ner till lite norr om Bohus men sen vet jag inte om Ambassadeur, Svanlund eller Gasolgrill har några planer på att utvidga sina områden uppåt... dom verkar har rätt mycket att göra... :-)

Du kan ju alltid ansöka om ett nytt område att hantera??? Jag har inga planer på att expandera norrut...

Btw, vad tycker du om Vänern som jag ritade upp? Taskigt kass upplösning på satelitfotot iofs... samt att jag inte kan rita ut hela Vänern...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
@Naesström:

Kallar du Göta Kanal för å??? Vilken förolämpning och skymf mot oss i Västsverige... den är en ÄLV... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Njae... om du slår på pilarna på GPS pinkterna så ser du åt vilket håll jag försökte waze'a tåget mellan Trollhättan och Karlstad... i julas körde jag med en otroligt buggig Waze-klient som kraschade titt som tätt... därav de många avbrotten i sträckningen...
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
Hade inte den Waze-klienten kraschat (Waze för Android på min HTC Hero) så mycket så hade jag nog pillat rätt den sträckning mycket tidigare... men tyvärr så insåg jag att det blev för stora glapp medan klienten hade kraschat så jag sket i det... men men... det är skönt att jag kunde bidra med lite GPS data åt nån annan iaf...och jag blir fullständigt lyrisk när jag ser några nya GPS spår i några av mina områden... så om ni har några ärenden i Västsverige så blir jag lycklig... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
@Gasolgrill:

hehehehe... har man ett analytiskt seende så är det väldigt lätt att se mönster ja... tex användaren "blex" som lirade runt lite var som helst utan att tydligen ens bry sig om att editera sina spår i efterhand... först trodde jag att han bodde i mina trakter men sen blev jag osäker då han hade lirat över ett rätt så stort område...

Med lite god vilja så kan man nog gissa sig till vart jag bor... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
@Lobbin:

Skåne till Säffle... då blir ju våra vänner i Skåne glada... :-)

Men annars så verkar det ju bara vara att tuta rakt genom Västra Götaland för din del... dvs E45'an en bit iaf... och då kan man faktiskt kömma ner till Kungälv om man vill... längre än så så blir det spaghetti av det hela... :-)

@Gasolgrill:
Kan inte du ta över Ambassadeur's område? Han verkar hyfsat innaktiv?
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
@Gasolgrill:
Du har gjort ett mastodontjobb med din del av Göteborg/Härryda... snyggt att se på... :-)
Thiesen
Posts: 173
Send a message

Post by Thiesen
WEEEEEE1!!

En milstolpe för E45'an mellan Trollhättan-Göteborg har nåts! Ett av mina mer långsiktiga mål har blivit genomförd; att kunna navigera mellan Trollhättan och Göteborg via E45'an. Tyvärr tillåter inte mitt område att jag slutför den sista delen in mot Nisse-Terminalen utan där har jag bett Gasolgrill att ta vid (och jag beundrar hans arbete med Tingstads trafikplats)
Thiesen
Posts: 173
Send a message