Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Ajot eivät tallennu

Post by
Terve.

Missähän voisi olla vika kun ajot eivät enää tallennu ja tästä syystä karttamuokkauksia ei tietenkään pysty tekemään kun karttamuokkausohjelman mukaan ei ole ajanut siellä. Myöskään pisteet eivät kartu kun ajot eivät tallennu. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

Terv. Pekka

POSTER_ID:17198567

1

Send a message

Post by esko73
Mulla jäi vielä Juhannuksena Espoon ja Kuusamon väli kokonaan tallentumatta. Waze kaatui matkan aikana useita kertoja.

Lisäksi näyttää puuttuvan paljon muitakin ajoja...
esko73
Posts: 19
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by FinToy
Kyllä se täälläkin tuntuu kaatuilevan pitkillä matkoilla. Työmatka nyt on alle tunnin, joten siinä ajassa ei ole ollut ongelmia mutta esim. länsirannikolle ajaessa yleensä vetää kerran nutulleen...
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
Jyyke wrote:Lisäksi huomasin, että Varkaus-Rauma välillä on jotain tapahtunut nopeusrajoituksille,
tippuneet/muutettu/jokin vanha backup otettu käyttöön jossa talvirajoitukset suurimmaksi osaksi.
Jos siellä ajelet säännöllisesti, niin merkkaa rajoitukset WURMilla koko matkalta? Sen jälkeen ne onkin helppo korjailla oikeiksi.

Avaa sivu kännykällä ja kirjaudu Waze-tunnareilla.
https://waze.xpto.org/wurm/
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
Viimeisin ajo 12.10. Viikon takaisia rapsoja ei ole vielä näkynyt :(
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
ranttine wrote:
Jyyke wrote:Ei tuonut noin viikon takainen päivitys apua kaatuiluun. Pian menee luuri uusiksi, joten jospa se vika paljastuisi, vaikka useampaa laitetta olen tässä jo kerennyt kokeilemaan. Touvottavasti ei ole ja jää ominaisuudeksi tuo ~2h:n jälkeen kaatuminen. V4.52.2.2
Oliko vanhakin Anteroversio? Itsellä 9.0.6 (OnePlus 6) ja ollut hyvin vakaa tällä.
Äänenvoimakkuutta ei itse äänityksessä enää kovemmalle saa pilaamatta sitä täysin. Wazen asetuksista voi erikseen säätää tuota puheäänen voimakkuutta. Jos sen ruuvaaminen auttaisi? Itse en pysty about puoltaväliä kovemmalle laittaa, ettei tule liian kovaa.
Joo, äänenvoimakkuuttahan pystyy säätämään sekä Wazesta että puhelimesta. Kannattanee tarkistaa, että molemmat säädöt ovat järkevällä tasolla.
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by Jyyke
Moro,

mulla tilastot näyttää ajettujen kilometrien osalta ~15tkm, mutta ohjelman käyttöaikana (7-8kk) olen ainakin autollani kurvaillut jo ~40tkm ja pääosin waze päällä. Tosin noilla pitkillä siirtymillä ohjelma tuntuu kaatuvan joka kerta noin parin-kolmen tunnin jälkeen, joten ongelma tulee varmaan sieltä. En varsinaisesti seuraile ja keräile noita pisteitä, mutta sattui silmään mm. pistetaulukon päivitys, niin ihmettelin kuinka pisteet kertyvät ja paljonko olen ajanut, niin eiväthän ne täsmää.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
ranttine wrote:
Jyyke wrote:Moro,

Tervetuloa foorumille. Ajojen tallentuminen yskiskelee vähän väliä. Jos verkkoyhteys tipahtaa, tai waze kaatuu niin hyvin todennäköisesti se jää tallentumatta. Stabiilisuus (tai sen puute) pitkillä matkoilla on ongelma, mistä on urputettu pitkään kehittäjille. Viime kerran, kun itse ajoin välin Espoo - Kittilä, waze meni turvalleen 6 kertaa. Toivottavasti tulee parannusta tuohon...

Jotta kehitystiimi saisi aiheellista debuggaustietoa stabiilisuuden kehittämistä varten, ne tarvitsevat lokeja kaatumisista. Näitä saa aikaiseksi pistämällä debug-tilan päälle (hakemalla osoitetta 2##2). Ja sitten turvalleen menon jälkeen lähettää lokit napilla, joka ilmestyy tuonne raportointivalikkoon, kun on debug-tila päällä.
Joo olen huomannut, että välillä verkkoyhteys katoaa, mutta ainakaan heti se ei kaada ohjelmaa/navigointia ja kun verkkoyhteys palautuu, kaikki jatkuu normaalisti, joten tuskin se siitä johtuu(tätä tapahtuu ehkä 1-2krt/pitkä ajo). Muuten ohjelma tosiaan joko kaatuu kerran tai menee täysin jumiin ja kaatuu kerran pitkällä reissulla. Olikohan näin, että tuon ensimmäisen tapahtuman jälkeen waze muistaa vielä määränpään minne olen menossa ja tuo toinen tapaus on kuin käynnistäisi ohjelman ensimmäistä kertaa kyseisenä päivänä.
Täytyykin muistaa laittaa debugi päälle ja raportoida noista, toistaiseksi vielä ajelen noin 450km siivua 2krt/viikko, joten jos vaan muistan, niin ensimmäinen tulee jo huomenna.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
Jyyke wrote:
ranttine wrote:
Jyyke wrote:Moro,

Tervetuloa foorumille. Ajojen tallentuminen yskiskelee vähän väliä. Jos verkkoyhteys tipahtaa, tai waze kaatuu niin hyvin todennäköisesti se jää tallentumatta. Stabiilisuus (tai sen puute) pitkillä matkoilla on ongelma, mistä on urputettu pitkään kehittäjille. Viime kerran, kun itse ajoin välin Espoo - Kittilä, waze meni turvalleen 6 kertaa. Toivottavasti tulee parannusta tuohon...

Jotta kehitystiimi saisi aiheellista debuggaustietoa stabiilisuuden kehittämistä varten, ne tarvitsevat lokeja kaatumisista. Näitä saa aikaiseksi pistämällä debug-tilan päälle (hakemalla osoitetta 2##2). Ja sitten turvalleen menon jälkeen lähettää lokit napilla, joka ilmestyy tuonne raportointivalikkoon, kun on debug-tila päällä.
Joo olen huomannut, että välillä verkkoyhteys katoaa, mutta ainakaan heti se ei kaada ohjelmaa/navigointia ja kun verkkoyhteys palautuu, kaikki jatkuu normaalisti, joten tuskin se siitä johtuu(tätä tapahtuu ehkä 1-2krt/pitkä ajo). Muuten ohjelma tosiaan joko kaatuu kerran tai menee täysin jumiin ja kaatuu kerran pitkällä reissulla. Olikohan näin, että tuon ensimmäisen tapahtuman jälkeen waze muistaa vielä määränpään minne olen menossa ja tuo toinen tapaus on kuin käynnistäisi ohjelman ensimmäistä kertaa kyseisenä päivänä.
Täytyykin muistaa laittaa debugi päälle ja raportoida noista, toistaiseksi vielä ajelen noin 450km siivua 2krt/viikko, joten jos vaan muistan, niin ensimmäinen tulee jo huomenna.
Moro,

sain aikaiseksi lähetettyä kaksi bugiraporttia. Näyttäisi, että maaginen kaatuminen tapahtuu 1h45min-2h välein.
Ensimmäisen kaatumisen kohdalla ehkä ~10min aikaisemmin "hävitti" verkkoyhteyden, mikä ei ollut todellinen verkkoyhteyden katoaminen, koska muuten verkkoyhteys toimi täysin koko ajan. Kyseisen kaatumisen jälkeen ei muistanut minne mennään. Ei käynnistynyt automaattisesti uudelleen.
Toinen kaatuminen ei varoitellut ennalta millään tavalla ja tässäkin tapauksessa manuaalinen uudelleen käynnistys tarvittiin, mutta muisti määränpään.

Vaikka ei nyt tähän aiheeseen kuulukkaan, niin kuinka tuon virransäästön pitäisi toimia? Minulla se ei koskaan mene päälle automaattisesti, vaikka kuinka automaatti asetuksia vaihtelisi, aina vaatii täpän kohtaan laita päälle tähän ajoon.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
Kiitos ja toivottavasti rapsoista on jotain apua.
Kuvittelin, että toi menee päälle aina, kun on valittu. Varsinkin noilla pitkillä matkoilla minun täytyy laittaa virransäästö päälle, koska muuten luuri tuntuu sulavan keskikonsoliin ja syystä tai toisesta laturi ei jaksa puskea riittävästi pelkälle wazelle.
Toi herääminen on todella hyvä ominaisuus, jonka olenkin huomannut ja jo tuonkin takia pidän päällä, koska mahdolliset ilmoitukset huomaa helpommin, kun näyttö kirkastuu. Akunvarauksesta riippumatta voisi olla myös asetus millä säästön saa päälle vaikkapa aina, kun muut ehdot täyttyvät.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
Eiliseltä ajoreissulta kaatumisia ei ollut kuin kerran ja sekin ehkä 2,5h:n kohdalla. Ei varoitellut mitään, ei kadottanut verkkoa ainakaan siten, että olisin huomannut, ei käynnistynyt itsestään uudelleen, ei muistanut määränpäätä ja luonnollisesti raportoitu.

Softa ei ainakaan versionumeron perusteella ole tässä pariin päivään ilmeisesti päivittynyt, mutta onkohan mahdollista, että jo jotain parannuksia johonkin suuntaan on saatu aikaiseksi?
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message