Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Talvirajoitusjumppa alkaa.

Post by
Maanteillä siirrytään talvinopeuksiin tällä viikolla. Liikenneviraston mukaan rajoitusmerkkien vaihtaminen aloitetaan torstaina, ja urakka saadaan valmiiksi viimeistään perjantaina.

Maanteillä nopeus lasketaan yleensä 80 kilometriin tunnissa, ja satasen rajoitus jää voimaan osalla vähäliikenteisistä teistä. Paikoin nopeusrajoitus putoaa 70 tai 60 kilometrin tuntivauhtiin tien huonon kunnon tai suuren liikennemäärän vuoksi.

Moottoriteillä rajoitus laskee sataan kilometriin tunnissa. Vaihtuvien rajoitusten osuuksilla alkaa siirtymäaika, jolloin 120 kilometrin tuntivauhtia saa edelleen ajaa valoisassa ja hyvässä kelissä.
https://www.ilkka.fi/uutiset/kotimaa/ta ... -1.2772671

Apuväline talvirajoitusten löytämiseen -> https://liikennevirasto.maps.arcgis.com ... 3d6f9f9c29

POSTER_ID:15939040

1

Send a message

Post by esko73
E18 motarilla on mennyt nopeudet väärin tunnelin kohdalla Salossa. Nyt Waze väittää nopeudeksi 120km/h vaikka se on oikeasti 100kn/h. Melkein samassa kohtaa menee kantatie 52. Siinä on motarilta Somerolle päin menevälle tielle merkitty nopeudeksi 100km/h, vaikka se on oikeasti molempiin suuntiin 80km/h sinne ensimmäiselle kameralle saakka missä nopeus on oikein. Olen aikaisemmin pystynyt korjaamaan nämä itse, mutta nyt on lukot tasolla 3 ja minä olen vasta tasolla 2... :-(
esko73
Posts: 19
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by esko73
Tuollaista en kyllä löydä. 52-tie moottoritieltä Saloon on 60-80 rajoitusta, en löydä mistään satasta? Oletan, että tarkoitat tätä pätkää?
Oikea tie, mutta tosta motarin pohjoispuolelta. Tossa liitteen kuvassa näkyy se 80km/h alue.

edit: Tunneleissa näyttääkin olevan jo oikea 100km/h rajoitus.
esko73
Posts: 19
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Send a message
Attachments

Post by esko73
Näissä kuvassa valitut osat myös 100km/h. Nämä kaikki alueet tässä tunnelin lähella on samaa nopeutta kesäisin ja talvisin.
map1.jpg
(209.36 KiB) Downloaded 132 times
Map2.jpg
(254.98 KiB) Downloaded 136 times
esko73
Posts: 19
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by FinToy
2-tie tehty eilen
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
1-tien Helsingin pää nostettu 120:een, mutta en kuollaksenikaan muistanut missä kohden siellä oli satasta tunneleiden takia, niin jätin loppupään tekemättä.
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
proffa71 wrote:
FinToy wrote:1-tien Helsingin pää nostettu 120:een, mutta en kuollaksenikaan muistanut missä kohden siellä oli satasta tunneleiden takia, niin jätin loppupään tekemättä.
Tuota... Orastava dementia? Sä olet muuttanut ykköstien 120 rajoitukselle jo 5.3... :lol:
Enhän mä puhunutkaan mistään päivämääristä, kunhan mainitsin että loppupää on tekemättä :roll:
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
esko73 wrote:E18 motarilla on mennyt nopeudet väärin tunnelin kohdalla Salossa. Nyt Waze väittää nopeudeksi 120km/h vaikka se on oikeasti 100kn/h.
Koitan kaivella noita ja muuttaa sataseksi.
esko73 wrote:Melkein samassa kohtaa menee kantatie 52. Siinä on motarilta Somerolle päin menevälle tielle merkitty nopeudeksi 100km/h, vaikka se on oikeasti molempiin suuntiin 80km/h sinne ensimmäiselle kameralle saakka missä nopeus on oikein. Olen aikaisemmin pystynyt korjaamaan nämä itse, mutta nyt on lukot tasolla 3 ja minä olen vasta tasolla 2... :-(
Tuollaista en kyllä löydä. 52-tie moottoritieltä Saloon on 60-80 rajoitusta, en löydä mistään satasta? Oletan, että tarkoitat tätä pätkää?

Lukkoja on nostettu tarkoituksella isommilla teillä, sillä etenkin uudet kartanmuokkaajat ovat toisinaan aiheuttaneet jopa pääteille reititykseen ongelmia.
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
Eli jälleen kerran oli väärää tietoa digiroadin kannassa. Ikävää, ettei virallisiin lähteisiin voi luottaa :/
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
Päivitin vielä nuo pari segmenttiä sataseksi. Ensi kerralle tosiaan vinkiksi, laita suora linkki valittuihin segmentteihin (CTRL-näppäin painettuna voi valita useammankin segmentin) niin ei tarvitse aina etsiä oikeaa paikkaa. Laitoin kuvan liitteeksi, siitä löytyy tuo linkin sijainti.
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Attachments
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by Karstunen
ranttine wrote:Apuväline talvirajoitusten löytämiseen -> https://liikennevirasto.maps.arcgis.com ... 3d6f9f9c29
Paikkatietoikkunaankin tuli näkyviin paljon Digiroad-tietoa, Liikenneverkot-ryhmässä löytyy Talvinopeusrajoitus. Pienellä varauksella siihenkin suhtautuisin kuten muuhunkin Digiroad-aineistoon. Ihan kotikulmiltakin löytyy virheellistä dataa nopeusrajoituksista.
Karstunen
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 411
Has thanked: 429 times
Been thanked: 154 times
Send a message
Local Champ / Country Manager / Localizer / First Responder: Finland

Editing the Waze map since 2013