Post by Morfar
Det är fortfarande problem med åkturer som aldrig kommer upp i editorn. Körningar före och efter kommer med på en gång. De turer som saknas är några där jag har asfalterat väg som saknades, eller varnat för något eller rapporterat fel som t ex fel hastighet. Mitt område blev förstås inte heller större när jag asfalterade utanför, allt bara ignorerades av Waze. Har väntat några dagar på att det skulle lösa sig, men icke.

Därför får Någon Annan gärna fixa vägar, vägnamn och husnummer. Orsala 1-42, Nås.
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by Morfar
Jag saknar en åktur från 30 juni. Den före och efter kom upp i WME. Jag gjorde en felrapport i ett område jag inte hade kört i länge. Finns det ett samband mellan att trycka kartfelsrapport på en sträcka utanför tidigare kört område och att körningen försvinner så man inte kan editera? Rapporten kom inte heller fram i editorn.

Jag fick konstig guidning och hittade felet:

https://waze.com/sv/editor?env=row&lat= ... =240422192
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by Pee3
Morfar wrote:Vissa körningar där jag har gjort felrapporter kommer aldrig upp i editorn. Alla körningar precis innan och efter ser jag. Irriterande när man hittar fel i områden man inte är i så ofta och vill rätta till detta. Detta har hänt två gånger senaste månaden. Tror det var 3 upptäcka fel på första åkturen och en på andra. Krångligt om man i stället för att trycka på knappen Kartproblem måste stanna och anteckna koordinater för att kunna editera. Är det fler än jag som har upplevt detta?
Jag rapporterade en Fara någonstans på en sträcka på 315 km 25/7. Hela sträckan saknas i mina Åkturer men sträckor tidigare under dagen finns med. Det verkar som det är bäst att inte knappa i Waze när man kör.... Tråkigt för det är väl den stora poängen med att kunna hjälpa varandra :x
Pee3
Area Manager
Area Manager
Posts: 554
Has thanked: 106 times
Been thanked: 33 times
Send a message

Post by Pee3
ulle2 wrote:
dyr040 wrote:Har kört ca 40 mil idag och det är bara ca 10 mil som registrerats. Så är det var gång jag är ute. Börjar bli trött på det då man gärna vill ha i gång appen för att hjälpa andra. Är det fler som råkar ut för att hela sträckor försvinner?
Ibland registreras inte körningarna direkt av olika anledningar. Det kan ta fler dagar innan körningarna registreras. Vidare delas körningar upp i flera delkörningar om man har stannat vilket göra att man kan kan missa körningar som faktiskt har registrerats.

Återkom om en vecka och meddela om körningarna har registrerats eller inte.
Håller med om att det saknas en hel del åkturer i WME den sista tiden. Jag har jämfört kördata från bilen med åkturer i WME.

Under tiden 12/5 - 23/7 finns alla mina 73 åkturer i WME, totalt 116 mil.

Under tiden 25/7 - 8/8 finns bara 24 av 34 åkturer i WME, totalt 49 mil av 71 mil körda.
Det är nästan 1/3 av åkturerna och drygt 2/3 av körsträckan som saknas. Att det är så stor del av körsträckan som saknas beror främst på att en åktur om 31 mil saknas. Av de 11 dagar jag kört under perioden är det bara 3 dagar där alla åkturer finns registrerade.

Jag har Android 9 i telefonen och använder Android Auto i bilen.

Återkommer med uppdatering om en vecka.
Pee3
Area Manager
Area Manager
Posts: 554
Has thanked: 106 times
Been thanked: 33 times
Send a message

Post by Pee3
Pee3 wrote: Håller med om att det saknas en hel del åkturer i WME den sista tiden. Jag har jämfört kördata från bilen med åkturer i WME.

Under tiden 12/5 - 23/7 finns alla mina 73 åkturer i WME, totalt 116 mil.

Under tiden 25/7 - 8/8 finns bara 24 av 34 åkturer i WME, totalt 49 mil av 71 mil körda.
Det är nästan 1/3 av åkturerna och drygt 2/3 av körsträckan som saknas. Att det är så stor del av körsträckan som saknas beror främst på att en åktur om 31 mil saknas. Av de 11 dagar jag kört under perioden är det bara 3 dagar där alla åkturer finns registrerade.

Jag har Android 9 i telefonen och använder Android Auto i bilen.

Återkommer med uppdatering om en vecka.
Uppdatering 2020-08-16
Alla saknade åkturerna mellan 25/7 - 8/8 saknas fortfarande i WME.
Under tiden 10/8 - 15/8 finns alla mina 21 åkturer i WME, totalt 45 mil.

Min sammanfattning blir;
- Alla åkturer senaste veckan har registrerats
- Tidigare missade åkturer har ännu inte lagts till (som Ulle gav förhoppningar om)

Hur har det gått för er andra?
Pee3
Area Manager
Area Manager
Posts: 554
Has thanked: 106 times
Been thanked: 33 times
Send a message

Post by Pilvinge
Hej!

Saknar också åkturer, framförallt en tur och retur Göteborg - Halmstad 5 augusti, som var min längsta färd på mycket länge. En kortare tur samma dag i Gbg-området har dock registrerats.

Mvh
/Daniel
Pilvinge
Map Editor - level 2
Map Editor - level 2
Posts: 310
Has thanked: 79 times
Been thanked: 22 times
Send a message

Post by ulle2
dyr040 wrote:Har kört ca 40 mil idag och det är bara ca 10 mil som registrerats. Så är det var gång jag är ute. Börjar bli trött på det då man gärna vill ha i gång appen för att hjälpa andra. Är det fler som råkar ut för att hela sträckor försvinner?
Hej

Ibland registreras inte körningarna direkt av olika anledningar. Det kan ta fler dagar innan körningarna registreras. Vidare delas körningar upp i flera delkörningar om man har stannat vilket göra att man kan kan missa körningar som faktiskt har registrerats.

Återkom om en vecka och meddela om körningarna har registrerats eller inte.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2986
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 462 times
Send a message