Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

E45

Post by
Hej,

Satt och editerade gator runt Säffle, tog en stund innan jag upptäckte att man har döpt E45 fel, från Åmål och upp till Karlstad så har man råkat döpa den till E18, vilket är helt galet. Dessutom i Åmålstraken så heter den RV45, vilket inte heller är fallet längre.

Frågan är om jag kan editera detta själv då den då utanför mitt område. Dessutom så ligger den upplagd som Street, är det korrekt? Borde det inte vara "Minor Highway", eller åtminstone "Primary Street"?

Ytterligare bug, borde inte såpass stora vägar ligga utan stadstillhörighet?

Ytterligare bug, någon har editerat rejält fel och tagit fel korsning på E18 i "Knöstad korset". Dvs väg 176 har helt plötsligt blivit E18, lol ! :)

Är det något av det här jag kan lösa själv?

POSTER_ID:203044

1

Send a message

Post by crazed_out
Hej! Mitt första inlägg i forumet.

Tänkte bara påpeka för dig Thiessen att den rondellen inte är likadan som den längre söderut. Om du tittar noga får infarterna i rondellen bara en pil i den du hänvisar till i det senaste inlägget. I den längre söderut får du två pilar när du tittar på infarten i rondellen. Det måste vara det som gör skillnaden. Jag har lagt flera "Update requests" i gamla editorn, via Live-kartan på flera rondeller i samma stil som ger exakt samma navigeringsfel.

Är ju en nyare användare än er andra förstår jag på åldern på era inlägg i forumet, men jag har pysslat mycket med kartor och geodata tidigare och måste säga att jag är imponerad över hur bra det fungerar trots att det är många som uppdaterar saker. Jag hoppas att jag inte ställt till det för mycket i mina tidiga uppdateringar. Jag har fattat hur det fungerar och hänger ihop nu. Under påsken la jag till ganska många "update requests" via Live-kartan, för det är överraskande många segment som är låsta och fel.

Tack för ordet /crazed_out
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by crazed_out
Nu har jag provkört E45 genom Trollhättan både fram och tillbaka och Rondellen!! fungerar som den ska. Hitta de en del andra småproblem som jag har rättat i kartan. Borde komma ut i samband med nästa uppdatering.
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by crazed_out
Japp, jag körde med guidning på. Däremot hittade jag ett litet fel i rondellen söder om Bergkullevägen, dvs norra avtaget mot Sjuntorp och det rättade jag till.
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by crazed_out
För att inte prata om alla rondeller som skulle få begripliga körinstruktioner. Jag tagit bort infartsdelningarna på några mindre rondeller i Trollhättan och plötsligt så säger Waze åt mig att köra rakt fram i rondellen istället för att ta den X:te avfarten. Jag håller med dig onemanracing, vad säger Thiesen?

/Anders
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by crazed_out
Thiesen wrote:
crazed_out wrote:För att inte prata om alla rondeller som skulle få begripliga körinstruktioner. Jag tagit bort infartsdelningarna på några mindre rondeller i Trollhättan och plötsligt så säger Waze åt mig att köra rakt fram i rondellen istället för att ta den X:te avfarten. Jag håller med dig onemanracing, vad säger Thiesen?

/Anders
Well... Det är ju jag som har delat E45'an genom Trollhättan en gång i tiden... och åtminstone jag tänker inte göra det jobbet ogjort... men jag kommer inte bli ledsen ifall nån annan vill jobba lite... så gå frammåt och få det att hända (rak översättning av "go ahead and make it happen")
Har nu gjort E 45 genom Trollhättan till osplittad väg. Bedömde rondellerna som att det är bra att behålla infartsdelningen. Det är rätt breda och långa refuger. Säg till om det är något som är fel när ni kör genom Trollhättan på E 45 så rättar vi till det.

/Anders
crazed_out
Posts: 150
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Send a message

Post by denigatan
onemanracing wrote:Körde till KArlstad från Göteborg längs 45an i Torsdags och det är fortfarande inte möjligt att få en route längs 45an norrut som inte försöker få en att svänga av på ALLA avfarter mellan Frändefors och Mellerud. Efter norra rondellen i MEllerud så funkar allt igen och åt söder är det inga problem. Har kikat lite på segmenten i MEllerud men det ser bra ut alltid så jag lutar åt att deleta och lägga nytt på vissa ställen för att försäkra mig om att Waze räknar om allt.

Nån i området som kan provköra?

Körde från Trollhättan till Mellerud igår, funkade fint.
denigatan
Posts: 7
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by denigatan
onemanracing wrote:Fast prova att routa till Åmål istället så ser du att Waze i norra rondellen i Mellerud skickar ut dig till Bäckefors på 166:an istället för att fortsätta på 45:an norrut. Det är inte närmaste vägen direkt... ;)
Ja jag såg det, jag prövade i "Live Map" från Vänersborg till Åmål och fick samma rutt som du. :(
Men det kanske löser sig nu lindq har fixat vägen mellan Köpmannebro och Mellerud. :|
denigatan
Posts: 7
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by Gasolgrill
Det är ju det roligaste som finns att se att någon annan har varit och spårat.
Det är också lite kul/skrämmande att man kan se var personer bor i vissa fall.

Tänk på det, ni som inte redan gör det, att med hjälp av GPSspåren kan man faktiskt göra sig en bild av en del beteenden.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Thiesen wrote:@Lobbin:

@Gasolgrill:
Kan inte du ta över Ambassadeur's område? Han verkar hyfsat innaktiv?
Inte helt omöjligt. Får väl maila alpha så småningom... Men jag tycker nog att Härryda och Göteborg räcker en stund ;)
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Sådär, då är 45:an klar till dess den lämnar Sverige vid Danmarksterminalen.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.