Post by Gasolgrill
Thiesen wrote:
gasolgrill wrote:Sådär, då är 45:an klar till dess den lämnar Sverige vid Danmarksterminalen.
Kolla där jag satte ut en liten notis på kartan... alldeles till höger finns det en liten äcklig nod som inte tillåter navigering mot min del av den södergående riktningen på E45'an...
Små äckliga noder gillar vi inte :evil:
Thiesen wrote:Samt en fundering... jag såg att du hade förvandlat E20 till motorväg... hur långt norrut är den en motorväg? För jag har ju satt den som en Major Highway?
Jag satte den som motorväg från Gbg och norrut. Jag skall gå in under dan och redigera hur långt... Det är ju i alla fall till en bit efter Lerum
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Ja, varför inte. Det viktigaste är ju att vi tänker lika så att samma vägtyp är likadan i Waze.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Sorry. Det är vad som händer när man kör 'quick and dirty'. Jag har bara använt flygbilden.
Jag skall genast bättra mig...
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by Gasolgrill
Om det bara finns ett GPS-spår så litar jag nog mer på kartorna. :) GPSerna tyckas hoppa runt lite som de vill ibland. Finns det fem eller flera spår som indikerar samma väg brukar jag lita på dem.
Gasolgrill
Posts: 156
Send a message
//Anders
AM Göteborg, Härryda och lite till med Samsung S4 och Peugeot 308, Peugeot Vivacity eller Crescent Trekking.

Post by lindq
Jag hittade ett vägsegment som låg "under" den vanliga 45:an, och som sträckte sig från Mellerud i norr till Brålanda i söder. Det var ett enkelriktat segment (körbart söderut) utan några avfarter alls. Det är borttaget nu.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Även från Köpmannebro och söderut till Mellerud var ett segment enkelriktat söderut (fast det verkar vara huvudvägen). Senast editerat 4:e juni av a2de.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
I livemappen mellan Mellerud och Köpmannebro skickar den ut en på väg 2221 och sedan tillbaka till 45:an söder om Köpmannebro. Det segmentet är inte uppdaterat i LiveMappen ännu utan listas fortfarande som enkelriktat, men när kartan förs över från editorn bör det fixa sig.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Med senaste kartuppdateringen (från igår) kör den E45 hela vägen enligt Livemappen. Men appen vill fortfarande skicka ut mig på 173:an söder om Frändefors...
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
sverkernordlund wrote:
lindq wrote:Med senaste kartuppdateringen (från igår) kör den E45 hela vägen enligt Livemappen. Men appen vill fortfarande skicka ut mig på 173:an söder om Frändefors...
Har du rensat kart cachen i appen?
Om det bara är "refresh map of my area", så ja. Är det något mer man kan göra?
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Verkar funka bättre nu.

Men jag hittade ett litet dubblerat segment norr om korsningen (https://world.waze.com/editor/?zoom=8&l ... TTTTTTTTFT) som jag inte kan ta bort. Tror inte den spelar någon roll, men den är irriterande...
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message