Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

E45

Post by lobbin
Hej,

Satt och editerade gator runt Säffle, tog en stund innan jag upptäckte att man har döpt E45 fel, från Åmål och upp till Karlstad så har man råkat döpa den till E18, vilket är helt galet. Dessutom i Åmålstraken så heter den RV45, vilket inte heller är fallet längre.

Frågan är om jag kan editera detta själv då den då utanför mitt område. Dessutom så ligger den upplagd som Street, är det korrekt? Borde det inte vara "Minor Highway", eller åtminstone "Primary Street"?

Ytterligare bug, borde inte såpass stora vägar ligga utan stadstillhörighet?

Ytterligare bug, någon har editerat rejält fel och tagit fel korsning på E18 i "Knöstad korset". Dvs väg 176 har helt plötsligt blivit E18, lol ! :)

Är det något av det här jag kan lösa själv?
lobbin
Posts: 95

POSTER_ID:203044

1

Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Ok! Men jag ändrar till E45 på de delar jag kan editera.

Ska jag låta den stå kvar som street och kanske nöja mig med att sätta mittlinje?

Landsvägar, kör man Street på dom, dvs 70-90 vägar?

Kollar på Vänern sen när jag hittar en dator. :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Nu har jag kollat Vänern, snyggt, men det underlättar ju att du faktiskt har satellitbilder att gå efter :)

Tackar för input på vägarna, nu kan jag komma vidare.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
@Thiesen: Har du åkt tåg från Karlstad till Trollhättan med Waze på månne?
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Ja, titta :)

Synd att det buggade, fina punkter de som finns.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Japps, drog en bra bit, men det är ju lagom drygt om man säger så, får ta det i etapper :)

Behöver jag märka järnväg med mer än "Railroad", "Two-way"?
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Update om E45/E18 btw.

Jag rekvirerade ett lite större område, så nu har jag fixat de felande korsningarna samt rättat till E18 och E45 genom hela mitt område.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
Tack vare Thiesens eminenta tågresa finns det nu räls från de djupa skogarna i Dalsland till de ungefär lika djupa värmländska skogarna :)

Dvs, jag har rälsat stambanan mellan Trollhättan/Karlstad de bitarna som jag kan editera. :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
@Thiesen

Gör en körning på fredag från skåne till Säffle, tyvärr skulle jag tro att sträckorna förbi dig redan finns, men du kan ju alltid få ett par nya GPS-punkter att titta på :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
@Thiesen

Ska bli intressant att se hur fasen det är fatt på E6, det går inte ens att välja rutt från (vissa ställen i) Malmö till Helsingborg, så nånting är ju seriöst fel :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden