Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Bensinstasjoner - Dugnad

Post by
Alle er vel enig om at det hadde vært gull, også for rekruttering, å få bensinpriser opp og gå i Norge.

Jeg trodde i mitt stille sinn at folk hadde vært på hugget her ihvertfall i sitt nærområde, men jeg sjekket nå strekningen Oslo - Gjøvik (Rv4) og ingen av de ca 15 bensinstasjonene på ruten var lagt inn riktig og fullstendig.

Jeg fikser disse, men tar vi et liten dugnad på 'våre' bensinstasjoner?

POSTER_ID:336864

1

Send a message

Post by barebard
Jeg har registrert litt bensinpriser i det siste og det har fungert bra, men ved Apenes i Horten får jeg alltid opp 2 Shell-stasjoner. Jeg er rimelig sikker på at det bare er en stasjon i området, neste er flere kilometer unna. Jeg har tittet litt i editoren og der finner jeg bare en stasjon. Jeg har også prøvd å dra litt i polygonet for å se om det lå en stasjon under :)

https://world.waze.com/editor/?lon=10.4 ... TTTTTTTTFT
barebard
Posts: 8
Send a message

Post by barebard
chagen666 wrote:La du inn prisen på begge eller bare den ene?
De første gangene la jeg inn bare på en av dem, men siste gangen jeg passerte la jeg inn samme priser på begge.
barebard
Posts: 8
Send a message

Post by Black-Voyager
barebard wrote:Jeg har registrert litt bensinpriser i det siste og det har fungert bra, men ved Apenes i Horten får jeg alltid opp 2 Shell-stasjoner. Jeg er rimelig sikker på at det bare er en stasjon i området, neste er flere kilometer unna. Jeg har tittet litt i editoren og der finner jeg bare en stasjon. Jeg har også prøvd å dra litt i polygonet for å se om det lå en stasjon under :)

https://world.waze.com/editor/?lon=10.4 ... TTTTTTTTFT
Har fått tilbakemelding i dag om at dette skal være fikset nå.
Black-Voyager
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 853
Has thanked: 168 times
Been thanked: 439 times
Send a message

Post by Black-Voyager
vallak wrote:Hvordan går man frem for å legge til flere bensinstasjonkjeder?

I Stavanger og omegn er det ihvertfall to "kjeder" som ikke kan velges i WME når man legger til en bensinstasjon.

De det gjelder er Coop Bensin og Rinnå Olje AS (http://rinna-olje.no/)
Hvordan gikk du fram for å få disse inn i listen? Jeg skulle gjerne fått inn "Fina" også.
https://www.waze.com/editor/?env=row&zo ... TTTTTTTTTT
Black-Voyager
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 853
Has thanked: 168 times
Been thanked: 439 times
Send a message

Post by Black-Voyager
Har tenkt på det samme selv da det er en Shell på begge sider av E6 på Skedsmokorset nord for Oslo. Stort sett er vel prisene de samme der men det kunne være greit å vite hvilken stasjon man faktisk rapporterer om. Syns du skal sende forslaget jeg og kanskje flere av oss burde gjøre det.
Black-Voyager
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 853
Has thanked: 168 times
Been thanked: 439 times
Send a message

Post by Black-Voyager
Jeg tenker at det mest "riktige" blir kanskje å poste det her: viewforum.php?f=656, men det er en viss fare for at den forsvinner i mengden.
Black-Voyager
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 853
Has thanked: 168 times
Been thanked: 439 times
Send a message

Post by Black-Voyager
vallak wrote:Takk, men det ser ut til at dette går bare mot editoren.

Men du ga meg en pekepinn på hvor jeg burde lete, så jeg tror jeg fant det her: viewforum.php?f=657 .
Jeg fant dette innlegget som kanskje gir en type løsning: viewtopic.php?f=8&t=22639&p=614660#p616211

Jeg forstår det slik at hvis man lar "Brand" være blank vil klienten vise det som står i navnet. Ulempen er at man kan ikke filtrere på Brand i instillinger hvis man gjør det på denne måten.
Black-Voyager
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 853
Has thanked: 168 times
Been thanked: 439 times
Send a message

Post by Black-Voyager
Og du har forsøkt denne løsningen som visstnok fungerte for andre? :
KjetilJevnesveen wrote:Jeg har ikke satt meg nok inn i problemet ned oppdatering av priser, men prøvde å fjerne "Brand" på noen lokale stasjoner på Dokka. Hadde fortsatt problemer med å oppdatere priser, til jeg ved en tilfeldighet prøvde å godkjenne eksisterende pris. Da oppdaterte den plutselig, og jeg kunne etter dette oppdatere til "riktig" pris.
Black-Voyager
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 853
Has thanked: 168 times
Been thanked: 439 times
Send a message

Post by Black-Voyager
Jeg tror problemet er identifisert. Waze har lagt inn en "sjekk" slik at ikke brukere kan legge inn hva som helst som bensinpriser. Filteret for Norge er slik:

Gas 95 - min=1 Krone max=2 Krone
Gas Diesel - min=1 Krone max=2 Krone
Gas 98 - min=1 Krone max=2 Krone
Gas E85 - min=1 Krone max=2 Krone

Jeg har sendt over link til Statoil sine bensinpriser og sagt at de kan legge filteret +/- 2 kroner ut fra dagens priser. Forhåpentligvis vil dette løse problemet.
Black-Voyager
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 853
Has thanked: 168 times
Been thanked: 439 times
Send a message

Post by Black-Voyager
+/- 2 kroner betyr egentlig at det settes en ramme 2 kroner høyere og 2 kroner lavere enn de prisene som ble sendt over den dagen. I ettertid tenkte jeg at prisene stiger så fort at følgende grenser ble satt:

Gas 95 - min=13 Krone max=20 Kroner
Gas Diesel - min=12 Krone max=18 Kroner
Gas 98 - min=14 Krone max=21 Kroner
Gas E85 - min=7 Krone max=13 Kroner

Forsøker man å legge inn en pris utenfor disse rammene får man feilmelding. Vi får følge med når de faktiske prisene begynner å nærme seg slik at vi får øket dette tidsnok.
Black-Voyager
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 853
Has thanked: 168 times
Been thanked: 439 times
Send a message