Post by chagen666
Oops :) Nå skal det være i orden.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Jeg har laget en lister over Esso- og Shellstasjoner i Norge.

Esso:
Shell:

Esso sin POI fil hadde noen rare formateringer mens Shell POI manglet informasjon som adresse og telefon.

Jeg skjønner ikke dette med at vi har 1750 bensinstasjoner i Norge.

Esso: 276
Statoil & 1-2-3 & Best: 488
ST1: 40
Uno-X & Y/X: 377
Shell: 409

Totalt: 1590
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Jeg har bare lyst å løfte denne opp for å holde den litt varm og samtidig legge ut litt status på bensinstasjoner.
chart_1 (1).png
(9.34 KiB) Downloaded 576 times
I skrivende stund er 35% av bensinstasjonene bekreftet. Dette er hovedsakelig i de områder jeg selv har tilgang til og jeg er sikker på at det er MANGE som er ferdige ellers rundt om i landet.

Legger med lenkene til de forskjellige listene:
Esso:
ST1:
Shell:
Statoil/Best/1-2-3:
Uno-X / Y/X:
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Dagens newsletter: http://world.waze.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=29781

Litt demotiverende lesing dette når vi ikke engang er på deres "almost ready" liste :( Får håpe du hører fra de snart med gode nyheter da :)
Gas Stations
Our users in Italy can now view & update gas prices.
They join England, Spain, Israel, USA, Brazil & Latvia.
This feature is almost ready to be deployed in Slovakia, Finland, Lithuania, Hungary, New Zealand, Sweden, Germany, Cyprus, France, Belgium, The Netherlands & Russia.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Selv har jeg nådd grensen for hva jeg kan oppdatere av bensinstasjoner. Jeg har ikke tilgang til flere områder.

Hvis du refererer til at det står at 35% av stasjonene er "bekreftet" i mitt tidligere innlegg, betyr det bare at "vi" har sjekket de listene vi har laget mot Waze og sett at stasjonene er laget i WME.

For ordens skyld kan jeg opplyse om at det er per i dag 40% av stasjonene i listene som er "bekreftet" :)
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
I teorien finnes jo alle Shell og Esso ettersom Wazeteamet har lagt de inn med POI filer. Jeg er litt usikker på hvorvidt de vil vises i klienten ettersom de er så små, men de er jo der. Vi burde kanskje derfor fokusere på både Statoil og Uno-X listene i første omgang. Ettersom du tar for deg Statoil kan jo jeg begynne med Uno-X :)

Etter det kan vi jo evt flagge de stasjonene i de andre listene som trenger en oppdatering/justering.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Hvis man går ut fra at vi kan telle Shell og Esso som fulltallige er status slik:

Code: Select all

Esso          :         276
Max Bensin    :           2
ST1           :          37
Shell         :         407
Statoil etc   :         220
Uno-X & YX    :         207
-----------------------------
Sum                    1149
Krav                   1350
-----------------------------
Rest                    201
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Vi er litt over 100 stasjoner unna å oppnå målet om 1350. I lys av at jeg mistet rettigheter til en del områder og kommer til å søke om flere tenkte jeg at jeg kanskje skulle lage en oversikt over hvor det er behov for å sette inn støtet mest når det gjelder bensinstasjoner. Derfor satte jeg sammen en liste over de stasjoner som foreløpig ikke er bekreftet (Shell og Esso er ikke med) og lastet de inn i Google Maps. Dette kartet viser geografisk hvor det er størst behov for litt jobbing. Det er snakk om ca 350 stasjoner.

https://maps.google.com/maps/ms?msid=21 ... ,77.607422

Det er fortsatt mye arbeid som gjenstår med Shell og Esso men det kan vi vel se på når vi har nådd målet vårt :)
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by chagen666
Bare en liten status i håp om at det kan motivere til en liten innspurt :) Som tidligere nevnt går jeg ut fra at alle Shell og Esso regnes som fulltallige ettersom de ligger ute fra før.

Code: Select all

Esso          :         276
Max Bensin    :           2
ST1           :          37
Shell         :         407
Statoil etc   :         316
Uno-X & YX    :         227
-----------------------------
Sum                    1265
Krav                   1350
-----------------------------
Rest                     85
Når det gjelder kartet så oppdateres det ikke annet enn når jeg selv har tatt noen stasjoner.
chagen666
Posts: 130
Been thanked: 2 times
Send a message