Post by Dennis_Halmstad
när chrome strular och hänger sig,
kör jag först en permalink (efter att ha sparat)
sen tar jag fram "granska komponent" F12 är kortkommandot.
Sen trycker jag och håller inne på ladda om knappen i chrome då visas en meny med "normal inläsning", "Hård inläsning" och "Tomt cache minne och hård inläsning"
Väljer tomt cache varianten och stänger granska komponen, (F12 igen).


Dennis
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by henrik2lax4
Jag tycker den nya editorn går åt rätt riktning. Men är det fler än jag som tycker att den har blivit långsammare att uppdatera/hämta data från servern?
henrik2lax4
Posts: 5
Send a message

Post by henrik2lax4
sverkernordlund wrote:
henrik2lax4 wrote:Jag tycker den nya editorn går åt rätt riktning. Men är det fler än jag som tycker att den har blivit långsammare att uppdatera/hämta data från servern?
Om den är långsammare eller inte tar nog lite tid att utreda. Jag satt ett par tre timmar i går kväll och upplevde att det var lite segt, men inte jättesegt. Nu (kl 9:20) så upplever jag att den är snabbare än i går kväll.

Den gamla versionen kunde periodvis vara riktigt seg. Om alla lager aktiveras och du kör fullskärmsläge på en skärm med hög upplösning tar det givetvis längre tid att ladda allt. Jag avaktiverar därför de lager som jag inte använder beroende på vad jag håller på med. Ex lagren Landmarks och Cities har jag bara aktivt om jag behöver se den informationen.

kl 9:47 Glömde tydligen trycka på submit tidigare. Nu får jag "pink tiles" i VME.

/Sverker
Vid lunchtid idag gick det snabbare, men när jag testade vid 16-tiden igen så är editorn långsam att ladda igen. Jag har endast "Roads" och "Landmarks" aktiverade.

Det beror kanske på en tillfällig ökning av belastning.

Om inte annat så får man en paus för en kopp kaffe. :D
henrik2lax4
Posts: 5
Send a message

Post by HenrikZaar
Har samma trassel även jag, mycket irriterande.
HenrikZaar
Area Manager
Area Manager
Posts: 45
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Send a message
Skånewazers

[img]https:///pcdMH[/img][img]https:///9Lblq[/img]
IphoneX IOS 13.3.1
Waze Beta 4.59.90

Post by hurja
Bazookaskoga wrote:
clhe wrote:Editorn är uppdaterad...
Vart hittade du det?
'Update Map' så märker du skillnaden :D
hurja
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 536
Has thanked: 40 times
Been thanked: 77 times
Send a message
AM Dalarna, Siljan - Hedemora, Ludvika SWEDEN
AM Lappland, Kiruna - Överkalix SWEDEN
AM Åland/Ahvenanmaa, Savo/Savolax FINLAND

download/file.php?id=30634
MapRaids: MMR1, MR-Canada, MMR2-China, MMR3-Thailand, MR Australia, MR Poland, MR PA-SL, MMR South-Africa, mMR Sri Lanka 2, mMR Sri Lanka 3, MMR India - Madhya Pradesh, MR Zambia, MMR X Zimbabwe, WOW India2017

Post by hurja
lindq wrote:Att klicka på Permalink laddar om sidan, så det borde lösa det mesta.
Tack för tipset. För mig har även ut- och inzoomningen hjälpt ,men det tar längre tid.
hurja
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 536
Has thanked: 40 times
Been thanked: 77 times
Send a message
AM Dalarna, Siljan - Hedemora, Ludvika SWEDEN
AM Lappland, Kiruna - Överkalix SWEDEN
AM Åland/Ahvenanmaa, Savo/Savolax FINLAND

download/file.php?id=30634
MapRaids: MMR1, MR-Canada, MMR2-China, MMR3-Thailand, MR Australia, MR Poland, MR PA-SL, MMR South-Africa, mMR Sri Lanka 2, mMR Sri Lanka 3, MMR India - Madhya Pradesh, MR Zambia, MMR X Zimbabwe, WOW India2017

Post by lindq
Det verkar som man ändrat keyboard shortcut också. Någon som sett vad som gäller nu?
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Shift-A slår av och på Area Managers. Den gamla funktionaliteten på Shift-A, visa alla röda svängar, ligger nu på Shift-Z
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
macjonte wrote:Av ren nyfikenhet, varför ska järnväg ha -5? Är det inte bra att göra en korsning med en järnväg om det är en plankorsning? Waze lär ju knappast routa någon längs en järnväg ändå.
Exakt vad Waze routar via är tydligen inte så självklart. Det har rapporterats att den routat via t.ex. gångbanor här, så jag skulle tro att den kan routa via allt, men att järnvägar har väldigt högt "straff" för routning. Därför är det bäst att inte korsa bilvägar och andra "väg"-typer.
Samma logik gäller då även gång- och cykelvägar och andra icke-körbara vägar.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
onemanracing wrote:Men just Ramper är undantagna adressökningen och därför kan man namnge dom med t ex "E6 Göteborg" utan att man ser hundra träffar på "Göreborg" över hela landet om man försöker navigera till Göteborg. Gör man samma sak på en vanlig väg så kommer man få massa orelevanta träffar om man söker på ortsnamn.

Bort med "kladdet" ur kartorna får min röst alla dar i veckan.
Så, är (åtminstonde din) slutsats:
* Använd gärna skyltinformaitonen på ramper
* Använd inte skyltinformation på något annat (varken läsnvägar på namnet eller svängfiler i stan)?

Det låter vettigt och möjligt att underhålla.

(Själv är jag lite kluven på den sista punkten. Det är smidigt med skyltinformaiton när man kör t.ex. i rondeller. Men att hålla kantan enkel (att se och underhålla) är ett viktigare mål än att få med all tänkbar nyttig informaiton.)
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message