Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by lindq
Först; går det att bara ladda om pluginnen? Jag har alltid behövt ta bort och lägga till igen. Men det verkar så ologiskt.

Sedan, med den nya pluiginnen har jag de gamla vanliga Add city/street mm, men hur sätter jag dem? Det tidigare menyalternativet för att ställa in dem verkar försvunnet.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by lindq
Ah, tackar. Så enkelt (när man vet det).
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by magfro
Underbart! Så lätt det blev! :D

När vi ändå har en som du på tråden som kan programera chrome-script skulle jag vilja höra om du på något lätt sätt kan slänga ihop ett script som plockar ut koordinaterna för aktuell plats från WME?

Om jag ska kolla upp något i, säg Eniro Kartor, Google Maps eller liknande så får jag alltid högerklicka och "kopiera länkadress" från permalänken nere i högra hörnet och klistra in i den andra kartan, för att sedan sudda allt ur url:en förutom just koordinaterna. Ett script skulle förenkla detta enormt.

Scriptet skulle när man klickar på en länk/knapp eller snabbtangent (t.ex. ctrl+b) plocka koordinaterna från centrum av kartan (t.ex. genom att använda just permalänken nere till höger) plocka ut lat och lon och lägga i urklipp så att jag lätt kan trycka ctrl+v i valfritt annat fönster.

Före:
https://world.waze.com/editor/?zoom=2&l ... =153476398

Efter:
57.69408,14.16571

Möjligt? Lätt? :)
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by magfro
Jag tänkte att får man bara ut koordinaterna som ett urklipp så är man ju på den säkra sidan. Det skulle även passa mig utmärkt då jag redan har de kartor m.m. jag behöver öppna i andra flikar och vill bara kunna klistra in.

Men det är klart, många skulle nog gilla möjligheten att kunna klicka på olika knappar: eniro, hitta, google, vägverket, ... Konstigt att ingen gjort en sådan plugin ännu.
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by magfro
Precis, snyggt!! Allt man behöver göra nu är att dubbelklicka på koordinaterna och trycka ctrl+c. Jag tackar och bockar!

:D :)
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by magfro
Problemet för mig med liten skärm är nu att allt hamnar under "drawern". Tidigare gick det precis att nå koordinaterna ovanför drawern så man slapp fälla in och ut den.

magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by magfro
Du skulle ju kunna göra det till en sån där knapp som AddThis Share-knappen här ovan ---^
Dvs en knapp som när man hovrar över den/klickar på den så vecklar den ut sig ovanpå allt annat.

Obs, den måste försvinna direkt när man lämnar den. Hatar saker som tar över skärmen och inte går att få väck ;)
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by magfro
Dennis_Halmstad wrote:Jag har däremot tänkt på att koppla menyn till vänsterklick på gata. så klickar man på en gata kommer menyn upp. dock är det lite problem med det. hur hanterar man om man inte vill ha upp menyn för att ex ändra dragningen.
Neeeej!
97,34% av gångerna man vänsterklickar på en gata vill man INTE ha upp någon meny.

:)
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by magfro
Hej

WMEc kallade på min uppmärksamhet med en liten pil uppe till höger bredvid adressfältet i Chrome idag. När jag klickade så begärde WMEc tillgång till alla webbplatser och därför hade Chrome inaktiverat pluginet.

Jag är inte helt glad över att WMEc kan se och manipulera data från alla webplatser men accepterade ändå detta. Krävdes dock ett par minuters övervägande och var nära att trycka nej flera gånger.

Vore trevligt om du kunde minska rättigheterna så att de inte överstiger behovet..?

Annars, jättenöjd! Jag har mina X och Y-kordernater kvar att snabbt kopiera till google maps, eniro kartor m.fl. :)
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by magfro
Jag upptäckte just en ny högerklicksmeny som dyker upp och verkar höra till WMEc-scriptet:

Jag kan inte längre högerklicka på permalänk-länken nere i högra hörnet för att via browserns popup-ruta välja "kopiera länkadress".
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)