Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by lindq
Att klicka på Permalink laddar om sidan, så det borde lösa det mesta.
Själv råkar jag ofta ut för att editorn fastnar i "Loading road data". Då är Permalink det snabbaste sättet att ladda om och lösa problemt.
(Nu tror jag att Permalink-omladdningen gör att gjorda men icke sparade editeringar försvinner, så spara innan ni laddar om.)
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by macjonte
sverkernordlund wrote: Rent generellt ska alla segment ha Level = 0 förutom vid planskilda korsningar, överfarter etc. Level har ingenting med att göra om vägen är på en kulle eller ej. Ett undantagt är i de fall järnväg finns inlagd. Då ska den ha level = -5.
Av ren nyfikenhet, varför ska järnväg ha -5? Är det inte bra att göra en korsning med en järnväg om det är en plankorsning? Waze lär ju knappast routa någon längs en järnväg ändå.
macjonte
Posts: 24
Send a message

Post by macjonte
Är det bara jag som inte kan välja land i den nya editorn i Safari på Mac? händer inget när jag trycker där. Skriver jag in stad och namn på vägen så sparas det inte heller.
macjonte
Posts: 24
Send a message

Post by mactrash
Funderar på detta med att editorn "låser sig".
Kan det vara så att det hänger ihop med cache eller kakor?
Det var hopplöst ett tag så jag bytte från Firefox till Chrome och då funkade det.
mactrash
Posts: 64
Send a message

Post by mactrash
Fast jag tänkte mer att det löste sig för mig när jag bytte webläsare kunde tyda på att det är relaterat till cache eller kakor.
Problemet kommer tillbaks men då kan en rensning av cache lösa det igen.
I vilket fall som helst så är det ett irriterande problem som kan leda till att man ger upp att försöka lösa någon korsning eller annat som man håller på med.
mactrash
Posts: 64
Send a message

Post by magfro
Jag tror att Jerry mer menar att som i denna rondell namnsätta de utgående segmenten från rondellen med "112 mot Höganäs, Jonstorp" (till vänster), "107 mot Ängelholm" (rakt fram) och "112 mot Åstorp" (höger):

http://goo.gl/maps/yohu6

Jag tycker idén är god och används redan för ramper. Dock osäker på om inte informationen blir väldigt kladdig i kartan med all denna information...?
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by onemanracing
Vad menar du Jerry? Skall vi kalla vägen efter destinationen? Det blir ju helt galet, det blir ganska många vägar som heter "Stockholm" i hela sverige då...

Bättredå att använda samma system vi gjort hittils som faktiskt funkar.
Är det nån som vet om det går att söka på det alternativa namnet?
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by onemanracing
Men just Ramper är undantagna adressökningen och därför kan man namnge dom med t ex "E6 Göteborg" utan att man ser hundra träffar på "Göreborg" över hela landet om man försöker navigera till Göteborg. Gör man samma sak på en vanlig väg så kommer man få massa orelevanta träffar om man söker på ortsnamn.

Bort med "kladdet" ur kartorna får min röst alla dar i veckan.
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by onemanracing
Jag är emot svängfiler i stan överhuvudtaget så nej, dom skall inte ha "skyltnamn", helst skall dom bort.
För övrigt tolkade du mig rätt.
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by pnylin
Såg först ingen karta. Efter mycket testande hittade jag felet: Jag hade WME-extended-tools installerat i webbläsaren. Efter att ha avaktiverat detta tillägg fungerar editorn som den ska.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message