Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Begränsade editeringsareor

Post by lindq
Det verkar som Waze nyligen gjort ett par av sina körningar för att "rensa bort" gamla områden man inte längre kör i (man kan bara editera områden inom vilka man kört de tre senaste månaderna). Men har man varit övernitisk? Jag har områden jag kört i för 10 dagar sedan, och som jag ett kort tag vill minnas att jag kunde editera, men inte längre (se bild, ohc hur den markerade körda vägen 2 nov försvinner ut ur det editerbara området). Någon annan som råkar ut för det?
WazeEditing.JPG
(203.53 KiB) Downloaded 672 times
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times

POSTER_ID:4968626

1

Send a message

Post by amiga6
Det är inte så att ni är på "fel" del av map editorn? Att ni är på den amerikanska sidan... Det skall stå https://world.waze.com/livemap/ i adressraden på er webläsare om ni skall editera i Sverige.
amiga6
Area Manager
Area Manager
Posts: 499
Has thanked: 86 times
Been thanked: 19 times
Send a message
I'm using Samsung Galaxy S22 Ultra Android 13 Swedish and the latest (beta) Waze version.

Post by fullrulle
Jag har råkat ut för samma sak. Jag kan t.ex inte redigera runt en sträcka jag körde 6 november.
Det finns trådar om detta i det internationella forumet så jag hoppas det löser sig.
fullrulle
Posts: 28
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by lindq
Nej, jag är på rätt del. Som du ser på skärmdumpen så har jag editeringsrättigheter en bit ner på kartan (sedan tidigare), men sedan försvinner vägen jag kört vidare söderut till områden jag inte kan editera.
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by SverkerN
Det finns en forumtråd om detta. Jag har inte själv läst allt, men den verkar handla om det problem ni beskriver. http://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=31184

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by sweus
Precis samma har jag råkat ut för. Äldre körningar, snart 3 mån, kan jag editera medan det som var för ca 1 månads sedan är borta.

Kan man vända sig till support?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sweus
Map Raider
Map Raider
Posts: 144
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times
Send a message

Post by sweus
Tack för tipset. Jag har läst igenom hela tråden och det är många som är drabbade. Support känner till problemet och har tillräckligt med info för att återskapa det. Nu jobbar dom på en lösning sedan idag.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sweus
Map Raider
Map Raider
Posts: 144
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times
Send a message