Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Curacao

Post by Heisa123
Ik heb een aparte topic gemaakt voor Curacao.
Dat heb ik gedaan in de hoop dat, er van de meer dan tien gebruikers die ook de kaart bewerken, er enkele zijn die via dit forum contact met mij opnemen.

Er zal toch een aantal afspraken gemaakt moeten worden hoe het nu verder moet want zo is Waze natuurlijk niet te gebruiken.

Bing heeft zelf geen kaart van Curacao.

De weg naar Westpunt zit een lock op van jzoch die ik niet kan verwijderen.
Ik heb een verzoek daartoe naar Waze gestuurd.
De kaart is moeilijk aan te leggen omdat belangrijke delen niet te zien zijn.

ik heb verder alle wegen unlocked.
Het lijkt mij beter omdat voorlopig zo te houden.

Rijden met waze aan en asfalteren is een uitstekende optie.

Tot horens,

George
Heisa123
Posts: 503
Has thanked: 22 times
Been thanked: 25 times

POSTER_ID:3498371

1

Send a message
Country Manager

Post by dtremus
Hallo,

Ik woon op curacao, en ik merk soms dat er tog nog sommige wegen "locked" zijn en er zijn sommige fouten. Paar voorbeelden, Santa rosa weg is een belangrijke weg, maar staat geregistreerd alleen als primary street, en Seru Loraweg, staat als major highway. Weg naar montaña is gewoon de doorlopende weg van santa rosa weg, en die is wel major highway.

Ik heb sommige veranderingen proberen te doen maar die werden weg gehaald en weer de foutieve terug gezet.

ik hoor graag,

David.
dtremus
Posts: 3
Send a message

Post by dtremus
George,

Ik heb veel fouten geupdate maar werden terug gedraaid. Dat is gewoon onbegonnen werk. Er zijn sommige wegen die dubbel zijn, dus die een scheiding hebben. Bijvoorbeeld Schout bij Nacht Doormanweg, heb ik met veel gedult zitten updaten, maar werd weer enkel gemaakt. Het updaten neemt veel tijd. Ik woon op curacao, en ik wil echt dat de map zo accuraat mogelijk zien. AUB Bericht sturen voordat u een update van mij verandert. Ik rij elke dag op straat en veel wegen hebben soms een richtingen. alweer zijn er veel wegen gelocked. De rotonde op de seru Loraweg en Caracasbaai weg is helemaal fout gezet. Als u naar de GPS points kijkt, Ziet u dat ze het op de lege terein hebben gebouwd. er zijn veel andere stukjes die helemaal fout zitten die ik er niet bij kan.

Ik was altijd een voorstander om een Perfecte GPS voor curacao te hebben.

AUB mij de kans geven om het zo perfect mogelijk te updaten. met uw toestemming lock ik de wegen die echt geen veranderingen meer nodig hebben.

Gaarne wacht ik op uw antwoord,

David.
dtremus
Posts: 3
Send a message

Post by dtremus
George,

AUB, de niet hoofdwegen niet locken. Emmastad had paar foutjes. er zijn nog stukjes die ik niet aan kan. Ik vind dit erg lastig.

ik vind het prima dat je ze gaat locken om ze te beschermen, maar als je niet zeker weet van hoe het daadwerkelijk is, NIET beveiligen.

vraag me eerst. ik zal het met jou graag bespreken. als je wil laat ik me email adres achter om meer direct te kunnen communiceren.

David.
dtremus
Posts: 3
Send a message

Post by Heisa123
Inmiddels is de Weg naar Westpunt door Waze verwijderd en door mij opnieuw aangelegd.

Ik heb heel eenvoudig tracks van meer dan 15 gebruikers gevonden.
Ook wegen die op 3 november van dit jaar gemaakt zijn.

Helaas niet van naam voorzien dus voor waze op Curacao ongeschikt.
Freeways zijn er op het eiland niet.
De rest zullen we moeten afspreken.

Waze zal Curacao als land aanmerken.
Dit zal wellicht het navigeren iets ten goede komen.

Tot horens.
Ps, De wegen die middels van tracks wegen zijn heb ik wel gelocked.
Heisa123
Posts: 503
Has thanked: 22 times
Been thanked: 25 times
Send a message
Country Manager

Post by Heisa123
Even een oproep.

1) Graag wegen goed aansluiten.
2) Controleer de junctions (pijltjes) vanuit alle richtingen en zet ze op groen.
3) Op het eind van een weg een node zetten (puntje).
Dat doe je door een weg aan het eind te maken en weer te verwijderen.
4) Maak het voor Waze zo eenvoudig mogelijk.
Dus geen fratsen op kruisingen.

Communiceren via UR,s is niet te doen.
Het kan ook via PM,s.
Heisa123
Posts: 503
Has thanked: 22 times
Been thanked: 25 times
Send a message
Country Manager

Post by Heisa123
Hoi David.

Ik zal zodra de server weer online is de betreffende wegen unlocken.
Zet eventueel een permalink op het forum van de wegen die je wil bewerken.

Die zal ik ook unlocken.
Nu is de server Offline dus we kunnen niet veel.

Fijn dat je aan de kaart wil werken.
Bij het vliegveld is een groot deel van de kaart biet te zien door een grote wolk.
Wellicht kan daar eens rondrijden met waze aan en dan op asfalteren.

Groetjes George
Heisa123
Posts: 503
Has thanked: 22 times
Been thanked: 25 times
Send a message
Country Manager

Post by Heisa123
Voor het werken aan de kaart is de WIKI van Nederland een goed uitgangspunt.

Of de wegen Major, Minor of Primary moeten zijn is voor het navigeren op een klein eiland van weinig belang.
Ik heb er over gedacht om niet verder te gaan dan alleen maar primary wegen.
Omdat Jzoch een jaar geleden dit zo had bedacht heb ik het maar even zo gelaten.
Open StreetMap lijkt echter een goede aanwijzing.

Voorlopig zijn er nog zoveel wegen corrupt dat veel opnieuw kan worden aangelegd.
Ook worden wegen slordig aangelegd en niet van naam voorzien terwijl er wel een straatnaam bekend is. Ook de rijrichting klopt niet. Evenals de junctions.
Ook zitten er onnodig veel breuken in de wegen. Wellicht komt dat omdat geasfalteerde wegen zijn bevestigd zonder de aansluitingen goed te controleren.

De Major en Minor wegen hou ik zoveel mogelijk gelocked en op verzoek wijzig ik die.
Er worden nog dagelijks aan belangrijke wegen onzinnige afslagen en andere wegen gekoppeld dus zie je dat level 5 managers, in veel landen, steeds meer op verzoek die wegen even vrijgeven en na gedane werkzaamheden die weer locken.
De primary wegen en streets zijn unlocked en dat is 99 % van de kaart.

Waze support heeft behoorlijk wat ghost segmenten voor mij, op Curacao, moeten verwijderen dus er is veel voor te zeggen om de belangrijke wegen goed te beveiligen.
(Er werken ongeveer met tussenpozen zo,n 10 tot 15 wazers aan de kaart van Curacao. Wazers die geen contact opnemen en niet overleggen)

Dat locken voorkomt dat fouten geupdated worden.

Nou de server ligt nog plat.
Wellicht kan ik vanavond iets aan de kaart doen.
Heisa123
Posts: 503
Has thanked: 22 times
Been thanked: 25 times
Send a message
Country Manager

Post by Heisa123
Hoi David,

De Schout bij Nacht Doormanweg wordt in alle navigatiekaarten als éénbaansweg weergeven.
In Waze moet je dat zeker doen omdat je anders problemen krijgt met de kruisingen.
Die laten we dus zo omdat het voor navigeren niet uitmaakt.

In Waze houden we dit soort wegen als het niet nodig is dus zoals ik hem heb aangelegd.
Lees de WIKI ;)

Met de rotonde heb je gelijk. Er stond een UR op en dus heb ik op die plek de rotonde aangelegd.
Op Streetmaps staat de rotonde op de plek waar ik hem nu heb aangelegd.
Ik heb alles daar unlockt dus als je de rotonde anders wil leggen ga je je gang.

Eind van de week gaat een Wazer voor mij een paar weekjes op Curacao rijden.
Vooral nij het vliegveld.
Die rot wolk zit me aardig dwars.

Ik ga dit weekend weg en ben volgende week niet veel thuis.
Daarom zal ik het gebied waar jij nu werkt unlocken.

Ps Graag zoveel mogelijk wegen van naam voorzien.


George
Heisa123
Posts: 503
Has thanked: 22 times
Been thanked: 25 times
Send a message
Country Manager

Post by Heisa123
Nog even.
Bij Santa Catharina moet je op het eind van een doodlopende weg een junction zetten.

Dus een punt. Dat doe je door een weg te maken aan het eind van de weg. (een stukje) en die weer te verwijderen.

Succes
Heisa123
Posts: 503
Has thanked: 22 times
Been thanked: 25 times
Send a message
Country Manager