Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Större trafikomläggning Stockholm/Kista

Post by avozetta
Hej!
I morgon sker en större trafikomläggning vid trafikplats Kista. Trafikverket brukar göra tydliga kartor kring vad som gäller men denna gång har de bara beskrivit i text hur det kommer att se ut (kartan visar bara det färdiga resultatet till nyår), inte helt lätt att tolka, http://www.trafikverket.se/Privat/Proje ... Silverdal/

Det skall tydligen vara 3 ramper som öppnas upp men vilka? Jag har ritat in en av dem, den de började med, och flyttat lite på Kymlinglänken V. Jag har också blockerat möjligheten att köra från Silverdal till Rinkeby/Rissne som det beskrivs i texten men inte tagit bort vägarna än.

Här behöver vi hjälpas åt och gärna i kväll som är deadline för nästa kartuppdatering :D
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2599
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times

POSTER_ID:310868

1

Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Tänkte först, vaddå GPS-spår, det har vi ju inte fått nya på evigheter men du syftar naturligtvis på dina egna och de brukar ju komma ganska snabbt. Jag kommer själv att ta bilen i morgon så det blir lite GPS-spår från mig också.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2599
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Nu är de tre ramperna som nu är öppnade på plats. Den fjärde är den från Kymlingelänken till E4S men den är inte öppnad.
Nu finns det ett vägnät som förhoppningsvis stämmer överens med verkligheten, men vägarna ligger troligen geografiskt lite fel.

De rutter man kört och som visas som "Drives" har ju inget med GPS-spår att göra? De följer ju befintligt vägnät om det finns något i närheten, se det är ju inget man kan gå efter, eller har jag missat något?

Nu blir det inget mer bilåkande för min del denna vecka, så fritt fram för någon annan att justera.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2599
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by LaoYou
Åkte precis den vägen och nya rampen, från Sthlm avfart Kista, funkade fin fint :D
LaoYou
Posts: 10
Send a message

Post by pnylin
Kollade lite på detta för några timmar sedan. Tyckte precis som du att informationen från Trafikverket var bristfällig. Såg idag att de asfalterade på rampen från E4 norr till Kymlingelänken och på ramen från Kymlingelänken mot E4 norrut. Tror dessa två öppnas imorgon. Såg även arbetsfordon på ramen från E4 söderut mot Kymlingelänken. Det var dock mörkt när jag observerade detta men det är möjligt att även denna öppnas.

Ska försöka köra på dessa ramper imorgon för att få in GPS-spår.

Låste upp de segment om var låsta med nivå 5 på Kymlingelänken, E4:an och områdena runt om trafikplatsen.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
De kommer jobba med trafikomläggningen inatt mellan 21:00 och 05:00. Så imorgon kl 05.00 ska de nya ramperna öppnas.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Har nu flyttat ramperna dit de ska vara.

Det blev ju helt plötsligt mycket lättare när man ser ramperna på satellitbilden i bakgrunden. ;)

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message