Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Företag.

Post by Dennis_Halmstad
Hej.

Jag ser mer och fler företagsnamn inlagda. Det verkar finns lite olika sätt att lägga in dem.
Vissa lägger en landmark. (om företag skall vara med har denna min röst).
Medans vissa döper gatan till och eller inom företagets område till företagsnamnet.

Jag kan förstå att det är väldigt smidigt om man skall leverera saker till det ena eller andra företaget om det bara är att söka på namnet och komma dit, men tycker inte att företagsnamn skall stå på gatorna.

Någon som har några tankar på hur man bör göra?

ex på det jag menar. (diskussion om det är rätt att rita alla lastdockor i annan tråd)
waze_dumm.JPG
(87.75 KiB) Downloaded 646 times
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times

POSTER_ID:1483952

1

Send a message

Post by Dennis_Halmstad
Hej Sverker.
Jo jag vet att det diskuterades där, men det handlade mer om huruvida de skulle läggas in eller inte. Det jag försöker få fram är rätt sätt att lägga in dem som läggs in.
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Dennis_Halmstad
RichardLion wrote:Hej på er,

Jag är visseligen ny, men ville bara framföra min åsikt.
Är det inte så att om företagsnamnet skrivs in som vägnamn så går det att söka fram vid navigering, men om det är gjort som ett "landmark" så går det inte ?

Jag läste i de Amerikanska sidorna att det inte är meningen att företag skall läggas in alls, enda undantaget är bensinmackar. Detta är dock lite motsägelsefullt eftersom det finns ganska många företagskategorier att välja på ett Landmark.

Spontant så är ju vägar vägar och bör så förbli, skall företagsnamnen gå att söka vid navigering som i andra kartsystem så borde funktionen läggas in och göra landmarks sökbara om dom nu inte är det.

Mvh
Richard
Välkommen.
Som sverker skriver så går det att söka på landmarks igen.

Enligt exemplet ovan ser sökning på Rowico ut såhär
https://dl.dropbox.com/u/90430217/waze/ ... -48-10.png
(fet text är landmarks. De andra rowico är gator som är inlagda.)


Medans om man använder google som sökleverantör. (dvs vi behöver inte lägga någon tid eller arbete på detta)
https://dl.dropbox.com/u/90430217/waze/ ... -48-05.png

Så personligen lägger jag inte in massa landmarks. Men det känns fel att ta bort de som ligger där så länge de inte or fel.
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by richardlion
Hej på er,

Jag är visseligen ny, men ville bara framföra min åsikt.
Är det inte så att om företagsnamnet skrivs in som vägnamn så går det att söka fram vid navigering, men om det är gjort som ett "landmark" så går det inte ?

Jag läste i de Amerikanska sidorna att det inte är meningen att företag skall läggas in alls, enda undantaget är bensinmackar. Detta är dock lite motsägelsefullt eftersom det finns ganska många företagskategorier att välja på ett Landmark.

Spontant så är ju vägar vägar och bör så förbli, skall företagsnamnen gå att söka vid navigering som i andra kartsystem så borde funktionen läggas in och göra landmarks sökbara om dom nu inte är det.

Mvh
Richard
richardlion
Posts: 12
Send a message
/Richard
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
Samsung "Galaxy S3" Stock 4.1.2, Latest Waze.

Post by SverkerN
Ämnet diskuterades på denna tråd för en kort tid sedan.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
RichardLion wrote:Är det inte så att om företagsnamnet skrivs in som vägnamn så går det att söka fram vid navigering, men om det är gjort som ett "landmark" så går det inte ?
Välkommen till forumet! Landmarks är sökbara vid navigering. Det var dock en period då det inte fungerade, men sedan någon gång efter sommaren så fungerar det igen.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message