Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Fietspaden :-(

Post by Heisa123
https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... FTTFTTTTFT

Het is weer overal raak.
Ook bij mij in de buurt.

Fietspaden om rotondes heen.

Wandelpaden aan rotondes gekoppeld.
Wandelpaden door het weiland.
Fietspaden aan hoofdwegen gekoppeld.

Stop er nu eens mee.
Het is zinloos.
Er is genoeg zinnig werk te doen.
Veel straten hebben geen naam.
Ik heb weer een uur wegen zonder naam verwijderd (rood gekleurd)
Wegen die over elkaar waren aangelegd.
Wegen die nieuw waren aangelegd maar verkeerde rijrichting hadden.
Junctions verkeerd. Geen eindnode.
Wegen die los liggen dus geen enkele functie hebben nog krijgen.

Helaas kan je maker niet benaderen omdat ze meetsal niet op het forum aanwezig zijn.
Dus dan maar een lock erop.

Zo dat moest ik even kwijt. ;)
Prettig weekend.
Heisa123
Posts: 503
Has thanked: 22 times
Been thanked: 25 times

POSTER_ID:3498371

1

Send a message
Country Manager

Post by dionysus1975
Wel goed voor je puntjes dat verwijderen Heisa123 ;), maar die puntjes maken voor jou toch al niets uit, je hebt al maximum. ;)
dionysus1975
Posts: 222
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by EsterterWeeme
Nou kan ik me nog voorstellen dat een level 1 editor, die niet op het forum leest, dit dus uit onwetendheid doet en denkt een leuke aanvulling op de kaart te maken.
Maar er zijn dus ook level 3 editors die zich aan het zelfde schuldig maken en ook fietspaden in gaan zitten tekenen en ze dan nog locken ook.
EsterterWeeme
Posts: 29
Send a message
Happy Wazer :-)

Post by fvwazing
Omdat weggegooide fietspaden soms binnen een week weer teruggroeien ben ik maar toe over gegaan om ze los te maken van het wegennet, maar ze wel te laten liggen. Waar het al te priegelig wordt - bij kruispunten, rotondes of in de stad - gooi ik ze wel vaak weg. En het is dan netjes en zinvol om de auteur een PM te schrijven met een verklaring, of een verwijzing naar de wiki.
fvwazing
Posts: 3589
Has thanked: 125 times
Been thanked: 101 times
Send a message
Waze jezelf!
600K+ edits
AM for some 25.000 km² around Maastricht, the Netherlands
iPhone 3Gs / iOS 6.0.1

Post by ippeziepe
Hier in Almere is ook iemand lekker bezig om fietspaden aan te leggen...
ippeziepe
Area Manager
Area Manager
Posts: 285
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time
Send a message
Ik Waze op een HTC One (Android 4.3)
AM voor Hilversum en omgeving (NL) en Bad Bentheim (D)

Post by jvo77
Alle run en taxiways van schiphol zijn door dezelfde artiest ook "netjes" ingetekend ;)
jvo77
Posts: 869
Has thanked: 54 times
Been thanked: 59 times
Send a message
- If everything seems under control, you're just not going fast enough -
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-
https://tiny.cc/wv3hfx
SGS4|CM NL| jeroen@wazenederland.nl

Post by maantje76
Ik ben ook ff lekker bezig geweest in Almere. Ruim 3 dagen om precies te zijn om 'alle' walking trails en pedistrians weg te gooien. Een aantal veroorzaakte inmiddels ur's en mp's. De busbaan heb ik intact gelaten als walking trails aangepast net als spoorlijnen. Een groot deel stond er gewoon als street in zelfs. En voor het grootste deel allemaal al sinds 2010!

Het merendeel aan revcon en softtuns is ook aangepast, maar veel wijken hebben nog wat liefde nodig voor juiste directivity e.d. Dat is hier en daar een puinhoop door de automatische aanpassingen...dus als iemand zin en tijd heeft...
maantje76
Coordinators
Coordinators
Posts: 4346
Has thanked: 49 times
Been thanked: 211 times
Send a message

Post by petervdveen
Er is geen verschil tussen walking trail en pedestrian boardwalk.

Wij gebruiken pedestrian boardwalk voor steegjes en plekken waar je met een auto niet KAN komen.

Walking trail gebruiken we voor wegen/stegen ed. waar je met de auto niet MAG komen.
Met als uitzondering de spoorlijnen.

Er is helaas een probleem met het wegtype spoorlijn. Daarom gebruiken we op dit moment het type walking trail.

Dat je in de editor spoorlijnen als zwart witte strepen ziet komt omdat de het highlite script gebruikt.. :-)

Runway taxiway is trouwens voor vliegvelden, maar die doet niets op het moment.
petervdveen
Coordinators
Coordinators
Posts: 10370
Has thanked: 212 times
Been thanked: 847 times
Send a message
Coordinator Waze Netherlands

Click here to sign-up for slack, our communication platform

Contact by email: NL - BE - Lux - Benelux

Post by Respect2All
He guys,

Aangezien ik een aantal van deze paden heb aangeraakt, lijkt het wellicht dat ik deze paden gemaakt heb. Ik zag tijdens een edit in Hoofddorp ook deze paden liggen. Er kon alleen her en der ook overheen genavigeerd worden. In een poging de ellende te beperken heb ik de fietspaden als zodanig aangepast en gelocked zodat er in ieder geval niet overheen genavigeerd zou worden.

Bij nader inzien had ik ze gewoon weg moeten halen. Excuus daarvoor.

Kunnen we niet (of staat dat er al) op de wiki zetten dat het verboden is om fietspaden aan te leggen, zodat we ze ook zonder waarschuwing weg kunnen halen?

Groet, en goed weekend.

Kurt (een level 3 editor die wel de fora in de gaten houdt...)
Respect2All
Posts: 37
Send a message
If your life doesn't go right.....go left.

Post by robbert-slakhorst
Wat is het verschil tussen "Walking trails" en "Pedestrian Boardwalks" bij het navigeren?
Want spoorlijnen worden als "Walking trails" gezet terwijl er ook de optie "Railroad" is die op de kaart ook de afbeelding van een Spoorlijn laat zien zoals we die op de papieren kaart gewend zijn.

En voetpaden worden of "Walking trails" of als "Pedestrian Boardwalks" gezet.
En busbanen worden als "Pedestrian Boardwalks" of als "Walking trails" of als "Runway/Taxiway" geplaatst.

Als Nederland ervoor kiest om 1 type maar te gebruiken en alle types hetzelfde doen of juist niet, waarom staan er dan zoveel type wegen in de editor?


nav bericht hieronder.
robbert-slakhorst
Posts: 446
Has thanked: 96 times
Been thanked: 24 times
Send a message
Regio Manager Gelderland
https://img442.imageshack.us/img442/3115/nliconring.png [img]https:///NvxDK[/img] [img]https:///hh75S[/img]
- Samsung Galaxy S4 / Android 4.2.2

Tip: Lees de Waze NL Wiki Handleiding