Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by pega_sus
Ja anledningen till att Muskö ser ut som i verkligheten är ju att det var en satans massa fel. Man försökte ta sig från A till B men hamnade via någon mystisk skogsväg tillbaka på A. Försökte då markera om i stort hela Muskö men det slutade med att jag tog bort 3 stora vägar där det var verkade vara fel. Nu idag har jag fått tillbaka en stor väg delvis men ena delen var mystiskt i hopsatt med en annan väg och dessa två vägar är körda vid olika tillfällen. Ni förstår nog vad man brottas med. Så nu har jag tagit bort den felande delen och skall köra om den. Men när man kör vägarna så hamnar ibland slutpunkten inte där man avbryter utan kanske flera hundra meter därifrån men i ifånen är det rätt. Förhoppningsvis är Muskö med i leken igen inom några dagar.

Idag var jag på norra Muskö och skulle dra ny väg men när jag slog på Waze så började den hoppa mellan Årsta havsbad och befintlig plats men nån väg fick jag inte dit - vad beror sånt här på?

Sen så kraschar appen i ifån fortfarande när man återgår i röda vägar - nån bot på detta på G?

// Pegasus1963
pega_sus
Posts: 12
Send a message

Post by pnylin
Vad jag kan se finns det två Area Managers på Muskö. En av den redigerade gator häromdan. Tyvärr har Waze problem med kartuppdateringarna som ligger långt efter. Just nu är kartorna i apparna från den 30 oktober. De kartändringar som gjorts därefter kommer med vid nästa kartuppdatering. Ett tips är att hålla koll på Livekartan här på webbsidan. Längst ner står när kartan senast uppdaterades. När ni ser ett nyare datum, gå in på "Inställningar" i mobilappen, välj "Datatrafik" och "Uppdatera kartan i mitt område" så är ni säkra på att ni har de senaste kartorna i mobilen. Det ligger ju ibland gamla uppgifter kvar i cashen.

Du kan ju också ansöka om att bli Area Manager på Muskö. Länk
Då kan du själv göra alla förändringar av vägarna i området.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Nytt meddelande i dag ang. uppdateringarna på http://status.waze.com/
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Såg att kartan nu är uppdaterad från den 28 november. Tycker jag ser fortfarande vägsvsnitt som hamnat helt fel men det är kanske bara i min mobil.
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Skönt att ändringarna i vägarbetsområdena Rissne, Rinkeby och Kista äntligen är ute i mobilen och att Waze har fixat de felaktiga vägsegementen som Sverker skrev om. Detta borde betyda mindre felrapporter från användare i dessa områden.

Gör de även i fortsättningen lika täta eller tätare kartuppdateringar känns det ju lite roligare att sitta och redigera kartorna när man ser resultatet i mobilen efter bara någon vecka.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Såg att kartan åter är uppdaterad.

Live Map
Last update: 12.18.2011
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Waze har nu fått upp farten när det gäller uppdateringar av kartan.

Live Map
Last update: 12.25.2011
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Last update: 1.9.2012
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Datumet syns på Livekartan (Live Map här på Waze hemsida).
Just nu uppdaterar Waze kartan ungefär 1 gång i veckan. Den versionen de lägger upp är ca. 5 dagar gammal. Idag den 14 januari la de upp kartan från den 9 januari.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Last update: 1.30.2012
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message