Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Level 5 locks

Post by Wubinator
Hoi,

Ik vraag me af wat soms het nut is van level 5 locks. Het lijkt wel alsof ik tegenwoordig niet veel meer kan doen dan fietspaden aanpassen en kleine wijkjes bijwerken. De rest wordt allemaal gelockt.

Haalt behoorlijk de fun uit het aanpassen van de kaarten en het haalt zo ook 1 van de sterkste punten van Waze weg in mijn ogen: namelijk dat de kaarten snel up-to-date zijn in vergelijking met bedrijven als TomTom en Google een handje vol level 5 editors kan dit namelijk nooit voor heel NL onderhouden.

Daarnaast lijkt het mij wel een hele cheape manier om ervoor te zorgen dat je als level 5 editor lekker punten kunt blijven verzamelen voor map aanpassingen terwijl je de rest buitensluit.

Bedankt hiervoor! NOT
Wubinator
Posts: 15

POSTER_ID:1141786

1

Send a message
Waar ben jij gewazed?

Area Manager
- Regio Amsterdam West
- Regio Reeuwijk/Gouda
- Wegen N207 - N11


Samsung Galaxy S2 - Android 4.0.3 - Waze 3.2.1.0 [Beta tester]

Post by EsterterWeeme
Niet om het een of ander Wubinator, maar volgens mij maak jij jezelf er ook schuldig aan.
Kom in Osdorp de nodige wandel- en fietspaden gelocked tegen van jouw hand, weliswaar is dat dan een level 3 lock en geen level 5 lock, maar het effect is het zelfde.
EsterterWeeme
Posts: 29
Send a message
Happy Wazer :-)

Post by fvwazing
Bij een nieuwe kaart kan minder kapot gaan dan bij een meer uitgerijpte kaart zoals we die nu in Nederland hebben. Dat doet zich over de hele wereld voor in alle landen waar al een paar jaar in de kaart gestoken is. Er wordt door Waze gewerkt aan een nieuwe strategie waardoor nieuwe onervaren gebruikers wat minder, meer ervaren gebruikers en AMs wat meer mogen doen. Probleem is dan weer dat onervaren gebruikers zo niet gemakkelijk ervaring op kunnen doen om ervaren gebruikers te worden. Is dilemma...

Het is absoluut niet zo dat we de kaart met een handjevol editors af denken te kunnen krijgen. Het is juist heel belangrijk dat er over het land verdeeld veel mensen aan meewerken, lokaal, regionaal en landelijk.

En eh, Manuel: Wubinator is al sinds 2010 erbij, hoor. Misschien met tussenpozen actief maar wel al heel lang.
fvwazing
Posts: 3589
Has thanked: 125 times
Been thanked: 101 times
Send a message
Waze jezelf!
600K+ edits
AM for some 25.000 km² around Maastricht, the Netherlands
iPhone 3Gs / iOS 6.0.1

Post by maantje76
Er zijn voldoende discussies over locks geweest, dus hierop ga ik nu verder niet reageren. Maar laten we voorop stellen dat Level 5 editors (in ieder geval de Nederlandse), niet zoveel om de punten geven. Je hebt vooral de pech wat later in het project gestapt te zijn. In bijvoorbeeld België zal je minder snel tegen dit probleem aanlopen....
maantje76
Coordinators
Coordinators
Posts: 4346
Has thanked: 49 times
Been thanked: 211 times
Send a message

Post by maantje76
Ok mijn nederige excuses daarvoor ;) heb geen research gedaan :-)

Maar wat fvwazing dus zegt...
maantje76
Coordinators
Coordinators
Posts: 4346
Has thanked: 49 times
Been thanked: 211 times
Send a message

Post by Niekfct
Het is wel heel frustrerend als er iets fouts gelocked is.
Als je zeker weet dat álles klopt (TR's, zijweggetjes, etc), ga je gang, maar ik kom zo vaak dingen tegen die ik niet aan kan passen omdat er weer een lvl 5 lock op de hele weg geknald is. :evil:
Niekfct
Localizers
Localizers
Posts: 156
Send a message

Post by petervdveen
Daarnaast is er gewoon een unlock topic, waar heel snel op gereageerd word.
Lijkt mij dus niet echt een groot probleem te zijn.
petervdveen
Coordinators
Coordinators
Posts: 10370
Has thanked: 212 times
Been thanked: 847 times
Send a message
Coordinator Waze Netherlands

Click here to sign-up for slack, our communication platform

Contact by email: NL - BE - Lux - Benelux

Post by robbert-slakhorst
Gewoon even een berichtje plaatsen in het UR topic.
Zo heb ik laatst in 2 dagen een heel gebied tussen Arnhem - Elst en Nijmegen (Lingewaard) nagekeken en aangepast.
Alle gelockte wegen (de permalink) heb ik in een Word document geplakten in 1 bericht in het UR topic geplaatst met de nodige instructie bij elke permalink.
Resultaat: binnen 1 dag was mijn hele waslijst aangepast en daarmee heel Lingewaard gecontroleerd, ondanks de gelockte wegen.

Zo moeilijk en vervelend is het dus niet.
Je moet er alleen even een extra stap voor zetten, en dat is een berichtje plaatsen in het UR-topic met de bijbehorende permalink en instructie.
robbert-slakhorst
Posts: 446
Has thanked: 96 times
Been thanked: 24 times
Send a message
Regio Manager Gelderland
https://img442.imageshack.us/img442/3115/nliconring.png [img]https:///NvxDK[/img] [img]https:///hh75S[/img]
- Samsung Galaxy S4 / Android 4.2.2

Tip: Lees de Waze NL Wiki Handleiding