Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Waze Mapping Support på Twitter

Post by pnylin
På Twitter finns Waze Mapping Support som kommer med lite tips om redigering av kartan. Ni som har Twitter bör följa detta konto. Här några tips som kan vara bra att veta:

Waze Mapping Support ‏@WazeMapping
Hey editors: @Waze has just unlocked a massive number of segments locked by staff members (employees/Level 6) on both NA and Intl servers.

Waze Mapping Support‏ @WazeMapping
After you save a road in the @Waze editor, if it remains colored red, you need to give it a name and a city. Red road=incomplete. Go fix it.

Waze Mapping Support‏ @WazeMapping
Parking lots in @Waze should NOT have every aisle mapped. We want to get the driver in and out. http://www.waze.com/wiki… for how to do it right.

Waze Mapping Support ‏@WazeMapping
Today's @Waze mapping tip: be sure landmarks have the correct country, state (US only), and city entered. This will enhance Waze's search.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times

POSTER_ID:3144620

1

Send a message

Post by Dennis_Halmstad
En som många har nytta av.
Hey @Waze editors: You can redefine keyb shortcuts: Bring up the list with Shift+/ (varies by country). Click to select, assign the new one.
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Dennis_Halmstad
Jag tycker det är jättebra att ni lägger tid på detta.

en sak jag precis kom på som borde komma ut är att man itne skall sätta gatnamn på rondeller.
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Dennis_Halmstad
sweus wrote:Varför ska man inte sätta namn på rondeller?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

To aid navigation instructions, roundabouts should typically remain unnamed. If the roundabout does have a proper, signposted name, then for this can be labelled using a 'Junction/Intersection' type landmark that fills the centre of the roundabout.

Från http://www.waze.com/wiki/index.php/Junc ... d_Kingdom)

I den svenska.
http://www.waze.com/wiki/index.php/Swed ... era_kartan

(nästan hela vägen ner)

Sätt samma Stad för rondellen som anslutande vägar har och inget namn (No Street ikryssad).


Som jag förstått det kan navigeringen få problem om rondeller har namn på gatorna.
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by Dennis_Halmstad
sweus wrote:Jag kunde gissa att det var för navigeringen, men jag är sån att jag vill veta mer och förstå "exakt". Tack ändå för att du visade på den info som finns att tillgå.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Kände och tänkte så i början också. Men har insett att det finns så många konstigheter och buggar att jag inte orkar ha koll på alla längre.

Jag misstänker att en sökning på forumet och någon timmes sorterade bland poster kan ge svaret på varför man valt att skriva så i wikin.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Dennis_Halmstad
Posts: 148
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by magfro
Är det du som twittrar där, Pnylin?
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by pnylin
Vi testar ett liknande konto på svenska: https://twitter.com/Wazetips

Kan kanske locka fler redigerande Wazers att upptäcka forumet.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Ja, det kommer vara jag som skriver det mesta där. Även sverkernordlund kan skriva tweets om han vill.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by sweus
Varför ska man inte sätta namn på rondeller?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sweus
Map Raider
Map Raider
Posts: 144
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times
Send a message

Post by sweus
Jag kunde gissa att det var för navigeringen, men jag är sån att jag vill veta mer och förstå "exakt". Tack ändå för att du visade på den info som finns att tillgå.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sweus
Map Raider
Map Raider
Posts: 144
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times
Send a message