Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by Morfar
sverkernordlund wrote:
Morfar wrote:Nu ser jag inte Eriksberg längre :D
Men Boviken är kvar :(

Edit: Jag kom på att Hallen också "saknas" vad jag kan se. Tack till alla som jobbar med kartan :)
Jag provade att söka efter "Boviken" utan framgång. Har du någon permalänk där Boviken förekommer?

/Sverker
Nej. Jag ser Boviken i telefonen även när jag har tryckt på "Refresh map of my area". Den visar i % att ny karta laddas. Jag lyckades inte klistra in skärmbild här i forumet. Men Boviken syns t ex vid Stöllet i Värmland. Lite mysko när det som du ju också har konstaterat inte kan hittas i editorn. Men det är kanske jag eller mobilen som är för gammal...
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by onemanracing
"h" är kvar i mobilen också, hoppas den försvinner med nästa svep. Dök upp i senaste köret, har inte sett den innan.
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by onemanracing
Verkar stämma, såg inget "h" idag. :)
onemanracing
Posts: 176
Has thanked: 1 time
Send a message
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0

Post by pnylin
Kollade lite på detta.

De första var ju lätt att fixa.

De med Sweden som city verkar alla vara gjorda av samma användare. Hemse på Gotland verkar behöva en stor kontroll. Hittade förutom Hemse och Sweden även "Gotland Municipality" som city.

Skriver upp Hemse på min "to do"-lista.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Både Västernorrlands län och Gävleborgs län har jag försökt få bort sedan i somras. Hittade för några veckor sedan Gävleborgs län vid alternativa vägnamnen bl.a. på E4 norr om Gävle. Tog även bort några Västernorrlands län då och hittade fler idag.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Togs Boviken bort efter uppdateringen av City-lagret häromdagen har nog inte förändringarna hunnit ut till mobilerna ännu. Avvakta någon vecka tills Waze gjort en eller två kartuppdateringar.

/Patrik

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Ser även staden "h" i Huddinge och zoomar jag ut hittar jag både städerna "s" och "Sweden". Tror inte att de uppdaterar City-lagret samtidigt med övriga uppdateringar.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Kolla tråden "Skräpvägar runt Borlänge". Vi är flera som de senaste veckorna jobbat med att få bort orterna Dalarna, norrlands och Noname. Senast igår raderade jag runt 20 segment med Dalarna som ort och för några dagar sedan raderade/ändrade jag flera segment med norrlands och Nomame som ort. Jag hoppas att vi nu lyckats få bort dessa orter men det kan ta ett tag innan ortsnamnen försvinner från mobilklienterna.

/Patrik

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
amiga6 wrote:Visst är det så att city-lagret skall spegla postort? eller är det någon annat kriterium?
Det är i alla fall målsättningen. En mindre ort utanför huvudorten med huvudorten om postort ska ha "Ortsnamn, Postort" som city för att orterna inte ska bli allt för utsmetade.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by Sanoj1982
Vidur99 wrote:Hittade idag det sista Segmentet av "Västernorrlans Län", fast ingen lycka varar för evigt, tack vara Sanoj1982 så har vi numera staden Dalarna som täcker större delen av norrland.....

Tagit bort ca 500 segment av atv/offroad i västernorrlands län nu.
Sanoj1982
Posts: 7
Send a message