Bensinstasjoner - Dugnad

Moderators: MapSir, Black-Voyager

Re: Bensinstasjoner - Dugnad

Postby persunde » Thu Sep 27, 2012 11:14 am

nukert wrote:
persunde wrote:Jeg legger alltid inn hele området hvor man kan ferdes med bil, ikke bare bygningen.
Grunnen til dette er at man unngår å rapportere kø på veien som går forbi bensinstasjonen, når man står parkert ved bensinstasjonen.

Jeg tror ikke større areal på landmark har noe å si for om bilen holder seg på hovedveien eller ikke. Det beste er vel å lage en vei (service road) innom stasjonen og la landmark dekke stasjonsbygget. Jeg synes nå det ser best ut.

nukert

Hvis posisjonen din er innenfor en landmark av type parking lot eller gas station så vil kø-rapporter undertrykkes i situasjoner der man ellers ville bli "snappet" til veien ved siden av.
Hvis man har en aktiv rute som går forbi bensinstasjonen så er "snap to route" ganske aggresiv.

Jeg foreslår at vi kjører samme linje som i UK-wikien:
http://www.waze.com/wiki/index.php/How_ ... l_Stations
iPhone 4 | iOS 5.1 | Waze 3.1.0.0 | Crown | AM Stavanger, Norway
persunde

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby persunde » Fri Sep 28, 2012 7:58 am

Parking lot road fra veien inn til stasjonen, og landmark på hele parkeringsområde rundt bensinstasjonen.

Ifølge UK wikien så er det ca 40x40 meter som er minste landmark vist i klienten:

"Landmarks smaller than about 1600m² (40m x 40m) won't appear on the client, so there's no point adding them to the map. (A standard build McDonald's with Drive-thru is approximately 1000m²)"
persunde

Postby persunde » Thu Nov 01, 2012 3:11 pm

chagen666 wrote:I teorien finnes jo alle Shell og Esso ettersom Wazeteamet har lagt de inn med POI filer. Jeg er litt usikker på hvorvidt de vil vises i klienten ettersom de er så små, men de er jo der.

De importerte stasjonene er for små til å vises i klienten.
Minste størrelse før en landmark vises i klienten er ca 1600m2 (40x40 meter) ifølge UK wikien.
Men som du sier, de ER jo der.
persunde

Postby persunde » Wed Dec 12, 2012 3:31 pm

Det blir bare kluss hvis man skal begynne å skille på de ulike merkenavnene.
Det vi trenger er å finne laveste pris på 95, 98 eller Diesel. Så legg inn laveste pris.
V-Power bensinen er vel 98 oktan såvidt jeg vet?
persunde

Postby Pokerfjes » Sun Oct 14, 2012 2:09 pm

chagen666 wrote:
Orko420 wrote:Tok meg den friheten til å redigere litt på listen.
Etter en god del prøving og feiling (det er sjelden jeg er borti excel), så fikk jeg fikset en link direkte til hver stasjon i editoren ved bruk av koordinatene.

Bare vær obs på at koordinatene er ofte ganske feil. Både Google maps og Street View er til god hjelp men enda da er det vanskelig å finne de noen ganger. Ta f.eks. Statoil Fannrem, der er koordinatene flere km feilplassert. Det jeg mener å si er at vi må ikke slenge ned stasjoner der hvor vi ikke har god nok dekning for at det er riktig :).

Jeg ser forøvrig at listen ikke inneholder noen 1-2-3 stasjoner.

Hvordan jobber dere med listen? Oppdaterer dere koordinater som er feil, eller er det bare å sette at den er verifisert når jeg vet at den er korrekt i Waze?
Pokerfjes

Postby Pokerfjes » Mon Oct 15, 2012 5:30 am

chagen666 wrote:Jeg har en liten liste med ST1 stasjoner (totalt 40 stk) som det er noen få igjen å sjekke/lage.

ST1: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... mFTcjU0NFE - 22 bekreftet

Jeg kan ikke oppdatere regnearket. Kan du åpne det for redigering?:)
Pokerfjes

Postby Pokerfjes » Mon Oct 29, 2012 2:15 pm

Vi kan definitivt klare det, og vi vil ;), men har vi noen oversikt over hvem "vi" er?

Jeg har oppdatert noen titalls stasjoner - og vet det er flere jeg kan ta. Skal prøve å gjøre det iløpet av de neste par ukene.

Mulig det er sagt noe om det før - men hva legger Waze i at bensinstasjonene er bekreftet?
Pokerfjes

Postby Pokerfjes » Mon Oct 29, 2012 7:32 pm

Heia, synes du har gjort en kjempejobb jeg. Regnearkene er gull!

Når det gjelder bekreftet, så tenker jeg på hva Waze "officials" legger i det at en bensinstasjon er bekreftet. Må den ha adresse og stasjonsnavn osv?
Pokerfjes

Postby Pokerfjes » Wed Oct 31, 2012 9:42 pm

Blir litt av en jobb hvis vi skal sjekke lokalavisene og brønnøysundregistrene for konkurser ;).
Vi må vel bare satse på at noen flagger en feil hvis en stasjon er nedlagt. Nå legger jeg inn bensinstasjoner bare jeg ser noe som ligner på ei pumpe! ;)
Pokerfjes

Postby Pokerfjes » Thu Nov 01, 2012 10:02 am

Jeg vet ikke hvor nyttig det er, men jeg har gått gjennom listen av Best-stasjoner og sjekket kartlinken på dem. Det er en del stasjoner som faktisk er laget i Waze, og som har korrekt kjedenavn satt. Disse teller jo blant de 1050(?) stasjonene Waze mente vi hadde for en uke siden.
Uansett kan det være nyttig at regnearkene er oppdaterte - for da har vi en bedre oversikt

Jeg tar for meg Statoil/Best/1-2-3-stasjonene idag. Hvis noen andre føler kallet så er det fint ;)
Pokerfjes

PreviousNext

Return to Norway