Post by persunde
nukert wrote:
chagen666 wrote:Jeg vet det ikke har så mye å si for funksjonaliteten men heller det estetiske på kartet men hva er praksisen for området man dekker med Landmarks for en bensinstasjon, er det bare selve bygningene eller hele tomten til stasjonen? Personlig synes jeg kart blir "penere" når det er bare bygningene som er tegnet inn, eller ville jo alt bare blitt en stor grå masse i tettbygd strøk.
Jeg synes og at bygningen bør legges inn som landmark, og ikke tomten.

En annen ting: Jeg ser at mange bensinstasjoner er lagt inn med STORE bokstaver i navnet. Det ser ikke noe pent ut på kartet.

nukert
AM Oslo/Tromsø
Jeg legger alltid inn hele området hvor man kan ferdes med bil, ikke bare bygningen.
Grunnen til dette er at man unngår å rapportere kø på veien som går forbi bensinstasjonen, når man står parkert ved bensinstasjonen.
persunde
Posts: 173
Send a message
iPhone 4 | iOS 5.1 | Waze 3.1.0.0 | Crown | AM Stavanger, Norway

Post by persunde
nukert wrote:
persunde wrote:Jeg legger alltid inn hele området hvor man kan ferdes med bil, ikke bare bygningen.
Grunnen til dette er at man unngår å rapportere kø på veien som går forbi bensinstasjonen, når man står parkert ved bensinstasjonen.
Jeg tror ikke større areal på landmark har noe å si for om bilen holder seg på hovedveien eller ikke. Det beste er vel å lage en vei (service road) innom stasjonen og la landmark dekke stasjonsbygget. Jeg synes nå det ser best ut.

nukert
Hvis posisjonen din er innenfor en landmark av type parking lot eller gas station så vil kø-rapporter undertrykkes i situasjoner der man ellers ville bli "snappet" til veien ved siden av.
Hvis man har en aktiv rute som går forbi bensinstasjonen så er "snap to route" ganske aggresiv.

Jeg foreslår at vi kjører samme linje som i UK-wikien:
http://www.waze.com/wiki/index.php/How_ ... l_Stations
persunde
Posts: 173
Send a message
iPhone 4 | iOS 5.1 | Waze 3.1.0.0 | Crown | AM Stavanger, Norway

Post by persunde
Parking lot road fra veien inn til stasjonen, og landmark på hele parkeringsområde rundt bensinstasjonen.

Ifølge UK wikien så er det ca 40x40 meter som er minste landmark vist i klienten:

"Landmarks smaller than about 1600m² (40m x 40m) won't appear on the client, so there's no point adding them to the map. (A standard build McDonald's with Drive-thru is approximately 1000m²)"
persunde
Posts: 173
Send a message
iPhone 4 | iOS 5.1 | Waze 3.1.0.0 | Crown | AM Stavanger, Norway

Post by persunde
chagen666 wrote:I teorien finnes jo alle Shell og Esso ettersom Wazeteamet har lagt de inn med POI filer. Jeg er litt usikker på hvorvidt de vil vises i klienten ettersom de er så små, men de er jo der.
De importerte stasjonene er for små til å vises i klienten.
Minste størrelse før en landmark vises i klienten er ca 1600m2 (40x40 meter) ifølge UK wikien.
Men som du sier, de ER jo der.
persunde
Posts: 173
Send a message
iPhone 4 | iOS 5.1 | Waze 3.1.0.0 | Crown | AM Stavanger, Norway

Post by persunde
Det blir bare kluss hvis man skal begynne å skille på de ulike merkenavnene.
Det vi trenger er å finne laveste pris på 95, 98 eller Diesel. Så legg inn laveste pris.
V-Power bensinen er vel 98 oktan såvidt jeg vet?
persunde
Posts: 173
Send a message
iPhone 4 | iOS 5.1 | Waze 3.1.0.0 | Crown | AM Stavanger, Norway

Post by Pokerfjes
chagen666 wrote:
Orko420 wrote: Tok meg den friheten til å redigere litt på listen.
Etter en god del prøving og feiling (det er sjelden jeg er borti excel), så fikk jeg fikset en link direkte til hver stasjon i editoren ved bruk av koordinatene.
Bare vær obs på at koordinatene er ofte ganske feil. Både Google maps og Street View er til god hjelp men enda da er det vanskelig å finne de noen ganger. Ta f.eks. Statoil Fannrem, der er koordinatene flere km feilplassert. Det jeg mener å si er at vi må ikke slenge ned stasjoner der hvor vi ikke har god nok dekning for at det er riktig :).

Jeg ser forøvrig at listen ikke inneholder noen 1-2-3 stasjoner.
Hvordan jobber dere med listen? Oppdaterer dere koordinater som er feil, eller er det bare å sette at den er verifisert når jeg vet at den er korrekt i Waze?
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
chagen666 wrote:Jeg har en liten liste med ST1 stasjoner (totalt 40 stk) som det er noen få igjen å sjekke/lage.

ST1: - 22 bekreftet
Jeg kan ikke oppdatere regnearket. Kan du åpne det for redigering?:)
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
Vi kan definitivt klare det, og vi vil ;), men har vi noen oversikt over hvem "vi" er?

Jeg har oppdatert noen titalls stasjoner - og vet det er flere jeg kan ta. Skal prøve å gjøre det iløpet av de neste par ukene.

Mulig det er sagt noe om det før - men hva legger Waze i at bensinstasjonene er bekreftet?
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
Heia, synes du har gjort en kjempejobb jeg. Regnearkene er gull!

Når det gjelder bekreftet, så tenker jeg på hva Waze "officials" legger i det at en bensinstasjon er bekreftet. Må den ha adresse og stasjonsnavn osv?
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
Blir litt av en jobb hvis vi skal sjekke lokalavisene og brønnøysundregistrene for konkurser ;).
Vi må vel bare satse på at noen flagger en feil hvis en stasjon er nedlagt. Nå legger jeg inn bensinstasjoner bare jeg ser noe som ligner på ei pumpe! ;)
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message