Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Automatiska felrapporter

Post by V70_white
Jag har några automatiska felrapporter i närområdet jag inte förstår mig på.

På vissa är det uppenbart vad som är fel, men kan någon se varför den rapporterar följande problem:
Waze Automatic: This segment is close, but not touching the junction next to it. Should it be connected?

På det är vägavsnittet: https://world.waze.com/editor/?lon=17.0 ... =181415658

Och även här: https://world.waze.com/editor/?lon=17.1 ... =105139090
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

POSTER_ID:13358194

1

Send a message

Post by pnylin
Wolfeye wrote:Jag kan inte redigera där.

Hittade en konstig sak, kanske ett "goast"-segment:
https://world.waze.com/editor/?lon=17.0 ... =102192679

Prova att ta bort det om du kan.

På det andra stället kunde jag inte se nåt men koppla loss och lägg tillbaka och kolla efter segment som kan ligga "under".
Fixat.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Ibland när man kör visar den fel GPS-position och tror istället att man befinner sig på vägen bredvid. När sedan den vägen slutar hoppar man över till den vägen där man egentligen är. Är det fler som får samma fel kan Waze tro att det finns en väg mellan dessa.

Det kan vara så att någon eller några svängt av E16 Ö in på E4 S men Waze tror att han "hoppat" från E16 Ö till en lilla snutt som du länkar till i första länken, och sedan hoppat över till E4S. Då borde ju det finnas en väg emellan och då blir det en automatisk felrapport om att dessa vägar borde vara anslutna till varandra.

Kan lägga till också att dessa automatiska felrapporter bygger på körningar för flera månader sedan. Ligger ofta en sådan vid Hagalundsgatan i Solna, en väg som är avstängd och numera uppgrävd under bygger av tvärbanan.

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Jag tog bara bort en liten snutt av avfarten som hade hamnat dubbelt tillsammans med huvudvägen, så det blev bara ett poäng. :)

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by SverkerN
V70_white wrote:Om man hittas sånna, kan man då bara välja "solved" på dem om man anser att det inte finns något fel?
När det gäller automatgenererade fel så brukar det vara ett fel. Hittar du inte det så skicka ett PM till mig så tittar jag på det.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by V70_white
pnylin wrote: Fixat.

/Patrik
Vad var felet?

Och fixade du alla "fel" i Bomhus också? (Snodde alla mina points.. :twisted: :) )Även där automatfel som egentligen väl inte var några fel?

Om man hittas sånna, kan man då bara välja "solved" på dem om man anser att det inte finns något fel?
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
sverkernordlund wrote:
V70_white wrote:Om man hittas sånna, kan man då bara välja "solved" på dem om man anser att det inte finns något fel?
När det gäller automatgenererade fel så brukar det vara ett fel. Hittar du inte det så skicka ett PM till mig så tittar jag på det.

/Sverker
Toppen.. jag gör så om jag hittar fler jag inte förstår mig på. :)
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by Wolfeye
Jag kan inte redigera där.

Hittade en konstig sak, kanske ett "goast"-segment:
https://world.waze.com/editor/?lon=17.0 ... =102192679

Prova att ta bort det om du kan.

På det andra stället kunde jag inte se nåt men koppla loss och lägg tillbaka och kolla efter segment som kan ligga "under".
Wolfeye
Posts: 327
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times
Send a message