Help, mijn UR's worden zomaar afgesloten

Image Kaart aanpassingen | Wegwerkzaamheden

Moderators: Benelux - Regional Managers, Benelux - Local Champs, Benelux - Country Managers

Help, mijn UR's worden zomaar afgesloten

Postby maantje76 » Wed Jan 30, 2013 12:50 pm

Die extra stap is voor veel normale gebruikers een stap teveel. Wel leuk dat deze discussie goed op gang komt. Waar ik het over had was een ander type persoon die 'zomaar' afsluit, zelfs met goede toelichting en contactgegevens...

Maar je kunt ook via livemap UR plaatsen. Dan heb je alle tijd die je nodig hebt. De 'later' functie ziet niet meer in de (iphone) versie helaas...
Image
maantje76
Coordinators
Coordinators

Has thanked: 111 times
Been thanked: 312 times

Re: Help, mijn UR's worden zomaar afgesloten

Postby waver79 » Wed Jan 30, 2013 1:48 pm

Een extra stap gaat misschien wat ver, maar een goede manier van probleem input scheelt ook in "zomaar" gesloten UR's. Garbage in -> garbage out. Voor ik een TR doe moet ik ook een aantal vragen beantwoorden (op of naast de rijbaan, wat).

Als ik niet zie wat er mis is zou ik ook geneigd zijn om de UR te sluiten als er geen extra info beschikbaar of een manier om met de melder in contact te treden. Als die gegevens wel beschikbaar zijn, dan zou toch op zijn minst te loggen moeten zijn wie een UR sluit zodat een admin die persoon daar rechtstreeks een bericht over kan sturen.

Misschien een suggestie naar Waze om wat meer tijd te steken in dit soort usability features ipv nóg meer social features (waar ik persoonlijk het nut compleet niet van zie)?
waver79

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby fotoroel » Wed Jan 30, 2013 2:07 pm

Vind persoonlijk het melden van een TR niet echt heel lastig. Je hoeft bij een TR ook geen extra informatie in te vullen, is wel mogelijk maar niet nodig.

Als ik van een UR niks snap en er niet achter kom laat ik hem gewoon staan,wellicht dat de persoon zelf nog op de editor kijkt of dat een andere editor weet waar het over gaat.
Mits ik zelf de situatie ken dan sluit ik hem af. Natuurlijk wel eerst even alles na kijken d.m.v google/bag etc.

Welke social features bedoel je? De ritten delen gebruik ik zelf erg vaak (handig voor bepaalde opdrachtgevers). Door plaatsen van TR doe ik alleen naar twitter, daar worden ze vaak geretweet door mensen in de buurt.

Features zoals dat beep beep is leuk maar hoeft van mij inderdaad ook niet.
Not good in English
Freelance Persfotograaf - http://www.RoelSmitsFotografie.nl
Twitter: Brandjuh - twitter: FotoRoel - Facebook
Area manager:
Eindhoven - Portugal - Egypte
fotoroel

Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Postby gerben » Wed Jan 30, 2013 8:18 pm

waver79 wrote:Ik vind het ook maar lastig reporten vanuit de auto. Je bent als het goed is in beweging en de methode voor invoer is beperkt. Achteraf de melding aanpassen of aanvullen is er volgens mij ook niet bij evenals zien wie de melding gedaan heeft. En op een gunstig moment rapporteren kan niet want dan staat de UR op de verkeerde plek.

Zo heb ik enige tijd terug deze geplaatst tijdens het rijden (kan tenslotte moeilijk stil gaan staan midden op de weg), maar veel meer dan "rechtdoor" kreeg ik er niet bij getikt. Zelf bij thuiskomst nagekeken, maar er lijkt niks vreemds. Toch niet af durven sluiten omdat er een vreemde omleiding werd voorgesteld. Kan me voorstellen dat iemand anders deze sluit omdat er niks mis lijkt.

Vorige week waren er wel meer vage routes, denk dat dit daaronder valt... Verder kan ik ook geen reden vinden voor de omleiding.

Je mag hem zelf sluiten ;)
Nokia Lumia 920 (WP8 3.7.6 client)
Countrymanager The Netherlands
ImageImageImageImage
gerben
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 33 times
Been thanked: 194 times

Postby ivo_1986 » Wed Jan 30, 2013 8:56 pm

Ik zou het mooi vinden als je ook via de editor UR's kunt aanmaken, ik weet een aantal foutjes in de buurt welke ik niet kan aanpassen, zou mooi zijn als je op de kaart de UR dan kijkt aanmaken voor een level5 editor.
Image
Area Manager: Bilzen
ivo_1986

Been thanked: 1 time

Re: Re: Help, mijn UR's worden zomaar afgesloten

Postby deeggo » Wed Jan 30, 2013 9:04 pm

Ivo_1986 wrote:Ik zou het mooi vinden als je ook via de editor UR's kunt aanmaken, ik weet een aantal foutjes in de buurt welke ik niet kan aanpassen, zou mooi zijn als je op de kaart de UR dan kijkt aanmaken voor een level5 editor.

Dat kun je doen vanaf de livemap!
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!
deeggo
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 439 times
Been thanked: 481 times

Postby ivo_1986 » Thu Jan 31, 2013 5:29 pm

deeggo wrote:
Ivo_1986 wrote:Ik zou het mooi vinden als je ook via de editor UR's kunt aanmaken, ik weet een aantal foutjes in de buurt welke ik niet kan aanpassen, zou mooi zijn als je op de kaart de UR dan kijkt aanmaken voor een level5 editor.

Ik zie het! Thanks :), Meteen de meldingen gedaan, de livemap gebruik ik zo nooit :P

Hmm je kunt zo helaas geen flitspalen aanmaken.
Image
Area Manager: Bilzen
ivo_1986

Been thanked: 1 time

Postby BSlinger » Fri Feb 22, 2013 1:05 pm

Heren,

Graag jullie info / mening / ervaring hierover.

Gisteren reed ik bij A22 ri Heemskerk / Alkmaar op via de oprit vanaf het Velser Traverse. Nu zag ik de navigatie wel goed gaan maar ik miste een stuk weg. Stond gelukkig stil voor een stoplicht dus de navigatie even uitgezet ( om te kijken of dit niet zichtbaar was door de navigatielijn ) en zag nog steeds geen weg op dit stukje. dus heb een UR gedaan hiervoor neer gezet. Nu zit ik net zelf te kijken maar de weg staat er gewoon. Er valt dus niks aan te passen heb inmiddels me eigen UR afgesloten.
BSlinger

Postby deeggo » Fri Feb 22, 2013 1:52 pm

Soms wordt een tegel niet goed weergegeven. Even zoomen of de kaart verslepen lost dat op.
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!
deeggo
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 439 times
Been thanked: 481 times

Postby Thor7005 » Sun Mar 10, 2013 10:17 pm

Ivo_1986 wrote:
deeggo wrote:

Ik zie het! Thanks :), Meteen de meldingen gedaan, de livemap gebruik ik zo nooit :P

Hmm je kunt zo helaas geen flitspalen aanmaken.

Ik wist niet dat je via de live map een UR kon doen. Ik proberen, maar zie niet hoe. Ik ben ingelogd, via verschillende browser geprobeerd. Ik zie een laadicoontje ronddraaien als ik op de kaart klik, maar verder helaas niets. Iemand een mogelijk oplossing?
Beter 1 Wazer op de weg dan 10 in de lucht.
Thor7005

PreviousNext

Return to Nederland