Post by Pokerfjes
chagen666 wrote:Denne stasjonen er litt feilplassert https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... 2531299591. Jeg har korrigert koordinatene i Excel filen men har ikke rettigheter til å korrigere. Den riktige plassen er https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... TTTTTTTTFT (og i Google maps: https://maps.google.com/maps?q=60.22032 ... 1&t=h&z=18)
Hei, er du sikker på dette? Stasjonen i første link er en Uno-X, mens "riktige plassen" er Statoil truck stop... jeg lurer på om det er to?
Har ikke vært der oppe for å sjekke, men jeg er ganske sikker på at Uno-X DS ligger der den er tegnet.
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
Det er en del som er flinke og lager bensinstasjoner nå, så jeg ser gjennom google-kartet og sletter de stasjonene som har blitt laget og oppdaterer dem i regnearkene.
Men - det er noen linjer som er skjulte i regnearkene - og jeg får ikke åpnet dem.
Jeg søkte etter "Best Gilje" - og får treff i skjult celle A42.
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
Har vi hørt noe som helst fra Waze mtp aktivering av drivstoffpriser her til lands? Vi blir ikke nevnt i newsletters ihvertfall. :(
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
Flemmy wrote:Jeg har hatt bensinpriser i Android-klienten i ca en uke. Nesten kun meg, eller? Har kjørt forbi enkelte bensinstasjoner hvor noen andre også har lagt inn priser.
Vært i Sverige i det siste? :)
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
Jeg er faktisk usikker på hvor nyttig Waze blir med bensinpriser. Der jeg ferdes ser jeg at bensinstasjonene har en veldig markant periodisering, noe som gjør at bensinpriser kommer til å være så fersk vare at Waze fort kan bli mer forvillende enn hjelpsomt.

Prisene på det store øst og vestland er på sitt laveste mandag morgen, så gjør de et byks ved lunchtider, for å gå sakte ned til torsdag morgen, men ikke så lavt som på mandag. Så nytt hopp, og gradvis prissenking til mandag.
Prisen på drivstoff er nesten konsekvent opp mot en krone høyere på østsiden av Oslo kontra på vestsiden.

Til dere som har testet bensinpriser, er historiske data synlig på noe vis?
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
Jeg må innrømme at jeg er litt lei bensinstasjoner nå. Synes det er deprimerende dårlig med tilbakemeldinger fra Waze central.
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
gregers wrote:Ser nå at bensinpriser er lagt ut i Norge :D Godt jobba!
Tror ikke vi har fått bensinpriser enda? chagen666 dro med seg funksjonaliteten fra Sverige:-)
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
inge-s wrote:En kjapp oppdatering på Baby Wazer-problemet for min del. Jeg meldte problemet til Waze samme dag som forumposten over, og fikk svar tilbake om at de kjente til problemet og jobbet med en fiks.

I løpet av et par dager (ca 12. januar) så fungerte plutselig oppdatering av priser, og det har siden den gang fungert veldig bra! Så nå er gjenstår jobben vår, folkens - å holde prisene oppdatert!
Innlegging av bensinpriser har fungert bra for meg, men jeg er faktisk veldig tvilende til at dette er spesielt nyttig i Norge - annet enn til poengsanking...

Bensinprisene forandrer seg uhyre raskt, og vi er alt for få wazere (som legger inn bensinpriser) til at dekningen blir god. Med pristopper på mandag og torsdag etter lunch i østlandsområdet, så vil prisene i beste fall være ca. like nøyaktige som en stoppet klokke - riktig to ganger om dagen.

Bensinprisene burde ikke bare ha dato men også klokkeslett for oppdateringen. "Today" begrepet ser også ut til å gjelde USA-tid og ikke lokal tid. Har sett priser oppdatert for over 24 timer siden bli betegnet som "Today".
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pokerfjes
jeg har hatt samme problem med å legge inn priser i det siste
Pokerfjes
Posts: 106
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by randyboy
I forrige uke var det under 13kr i Mandal også...
randyboy
Country Manager
Country Manager
Posts: 294
Has thanked: 83 times
Been thanked: 57 times
Send a message
Country Manager Norway
International : Waze Wiki | Waze Forum
Norwegian : Waze Wiki - Norge | Waze Forum - Norge | Todo - Norge | Facebook | Google+