Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Blivit av mer över 4000 poäng sen igår!?

Post by V70_white
Som rubriken antyder! Jag har blivit av med över 4000 poäng sen igår. Hur kan det här gått till?

Jag har kört runt 50 mil redan den här veckan och suttit och redigerat mycket. Gått igenom alla felrapporter från Gävle - Örebro jag kunnat fixa... både vägen via Västerås och vägen via Fagersta.

Vem kan "ta bort" poäng? Jag har inte fått något meddelande om att jag gjort något fel, och är frekvent besökare här på forumet för att kolla saker jag är osäker på.

Surt.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

POSTER_ID:13358194

1

Send a message

Post by SverkerN
Jag inte hört om någon som blivit av med poäng tidigare. Inte ens de som flyger ihop poängen blir av med dem. Att det tagit tid innan man fått poängen är desto vanligare.

När du tittar efter poängen. Är det via "My Dashboard" http://world.waze.com/dashboard/ eller i mobilklienten? Det ska vara samma siffor.

Antingen väntar du någon dag och ser vad som händer eller så skickar du mejl till supporten via http://www.waze.com/support/

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by V70_white
Både i klienten och via My Dashboard.

Jag låg först i Sverige för den här veckan igår med lite drygt 6000 poäng. Idag har jag drygt 3000. Då körde jag också 25 mil igår plus ett par timmars redigering av kartan vilket borde ha ökat på poängen..

Jag ligger nu på plats 23, och man ser att jag rasat -22 placeringar.

De e väl skit samma egentligen.. men det hade varit kul att ligga först nån gång. :)

Jag avvaktar någon dag och ser vad som händer annars gör jag som du föreslår.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Båda har minskat.. Den totala poängen verkar gått ner med samma summa som veckopoängen.

Och det var alltså mellan tisdag och onsdag. På tisdaggkvällen hade jag dryga 6000 poäng och på onsdag morgon var det nere i 3000 poäng trots många mil och mycket redigering under tisdagen.

Innan måndagen (alltså förra veckan) hade jag runt 7500 veckopoäng. Så det nollställdes.

En av de sakerna som gjorde att jag fick mycket poäng snabbt var att jag precis fått 5 av mina kompisar som börjat använda Waze och det gav tydligen 2000p.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by Vidur99
Märker att nått är lite knas just nu, inte fått några poäng uppdateringar på 2 dagar nu, fast det brukar ordna upp sig efter ett tag.
Vidur99
Area Manager
Area Manager
Posts: 152
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by zonkt
Är det totala poängen som minskat eller veckopoängen? Det som räknas ihop per vecka, förändras vartefter tiden går och placeringar på topplistan åker upp och ned med det. Den totala poängen ska dock bara ticka på uppåt, men med lite eftersläpningar.
zonkt
Area Manager
Area Manager
Posts: 144
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times
Send a message
AM: Uppland, Sweden
Waze device: iPhone 7+Motorola Moto G100+Xtrons Nav