Post Reply

Ändring av ett ortsnamn - Skyttorp (Sparreholm, Flen)

Post by zonkt
Postorten Skyttorp finns strax norr om Uppsala och där har man lagt in "city" som "Skyttorp, Uppsala" trots att det är en egen postort och därmed enligt namnstandarden kan få stå som enbart "Skyttorp".

Nu till problemet. Det finns andra Skyttorp i landet och i synnerhet ett som tillhör postorten Sparreholm strax utanför Flen. Där heter det bara "Skyttorp", men bör döpas om till "Skyttorp, Sparreholm" i segmentet (förekommer bara i ett segment vad jag kan se), så att postorten Skyttorp kan få tillbaka sitt namn.

Se bilderna för referens. Någon som kan komma åt och redigera utanför Flen? Avozetta var senast och fixade där 2011 :)

https://world.waze.com/editor/?lon=16.7 ... =141181440
skyttorp.jpg
(79.2 KiB) Downloaded 599 times
skyttorp_sparreholm.jpg
(43.44 KiB) Downloaded 602 times
zonkt
Area Manager
Area Manager
Posts: 144
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

POSTER_ID:3103119

1

Send a message
AM: Uppland, Sweden
Waze device: iPhone 7+Motorola Moto G100+Xtrons Nav

Post by avozetta
Jo, där har jag varit tidigare men jag har inga ändringrättigheter där nu tyvärr så någon annan får fixa till det. Dessutom skall ju vägarna vara "street" då det är fullt farbara grusvägar, inte "dirt road" som någon ändrat till.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2609
Has thanked: 39 times
Been thanked: 302 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by SverkerN
ok. Jag har ändrat segmentet till "Skyttorp, Sparreholm". Tyvärr måste du nog vänta tills city-lagret uppdaterats innan du kan ändra i Uppsala.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Ja, det behövs en hel del fixande där. Fixade inte det nyss utan tog hand om ortsnamnet som var det aktuella.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message