Post by V70_white
sverkernordlund wrote:
Syftet med Waze kartan är att skapa en enkel logisk representation av verkligheten som används vid navigering när man kör bil. Tyvärr är det väldigt många som inte väljer att följa den best editing practice som finns. Många använder även Waze ombord på tåg och bussar, när de cyklar osv. Detta ställer till problem. Bl a så genereras onödiga automatiska kartfel. Det finns flera bättre alternativ om man är ute efter en karta.
Kanske lite offtopic, men med tanke på vad du skriver.. Jag tycker det vore bra med ett "val" när man startar appen där man får välja om man ska köra bil eller använda den som karta/gå/cyckla/åka båt/flyga/köra gokart... (Alltså ett "övrigt"-val som helt enkelt inte genererar GPS-spår.)

Jag vet att tanken är att man bara ska använda den i bilen, men jag, och många med mig skulle jag tro, startar ibland upp appen för att t.ex kolla poängstatus eller se om kartan blivit uppdaterad med de ändringar man gjort mm. Plus att det vore fint att t.ex kunna förbereda resor innan och då inte behöva vara i "aktivt" läge som pajar t.ex medlehastighet på vägen man är på.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
sverkernordlund wrote:Ja. Det är en återkommande idé. Det finns lite olika förslag här på förbättringar av mobilklienten. https://waze.uservoice.com/forums/59223 ... our-phone-

/Sverker
Ah.. tack, rolig läsning. Röstade på några "favoriter". :)
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message