Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Vinka med handen!?

Post by Robertfor
Jag såg detta klipp för någon dag sedan.



Jag hittar dock ingen inställning i appen och det händer inte ett jota när jag viftar och har mig framför appen. Är detta något specifikt för den engelskspråkiga marknaden?
Robertfor
Posts: 39
Been thanked: 2 times

POSTER_ID:11167008

1

Send a message
iPhone 5
Kör taxi i Umeå

Post by lindq
Med andra ord, den försöker uttala de engelska instruktionerna som om det vore svenska. Dessutom verkar det inte bero på vilket språk man har inställt, utan vilken plats man befinner sig på (!).
(Jag försökte använda mig av den på prov när jag var i Mellanöstern nyligen, och fick bara felmeddelandet "No TTS installed". När jag kom tillbaka till Sverige funkade det som vanligt igen. Inga inställningar var förändrade under tiden, bara vilken plats telefonen befann sig.)
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by Robertfor
Okay jag svarar på mitt eget inlägg... Hittade nu att det bara var tillgängligt i Nordamerika.. Trist! :x
Robertfor
Posts: 39
Been thanked: 2 times
Send a message
iPhone 5
Kör taxi i Umeå

Post by zonkt
Det går att slå på här också, men du kan bara prata engelska och talet blir lite konstigt så fort som man har laddat ner den svenska röstfilen.

I navigationssökfönstret, skriv in: ##@asr och sök på det. Då slås tjänsten på och du kan komma åt inställningen i menyn.

Vifta med handen eller trefinger-tryck är de sätt man aktiverar tjänsten med.


Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
zonkt
Area Manager
Area Manager
Posts: 144
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times
Send a message
AM: Uppland, Sweden
Waze device: iPhone 7+Motorola Moto G100+Xtrons Nav