Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by Sanoj1982
ca 1400 segment av atv/offroad är nu borttagna.

dalarna/västernorrlands och gävleborgs län.
Sanoj1982
Posts: 7
Send a message

Post by Sanoj1982
pnylin wrote:Även jag har nu raderat massor av inlagda atv-vägar. Har även försökt få bort staden "noname" som finns inlagd av samma användare från Bollnäs och västerut.

/Patrik

Skicka permalinken till mig så tar ja bort den om ja inte redan gjort det

det är mitt konto det är skapat ifrån
Sanoj1982
Posts: 7
Send a message

Post by Sanoj1982
har setat å gått igenom i 6 timmar nu ungefär å just nu hittar jag inte på några fler vägar.

tror dom ska uppdatera map tiles snart, lät så på "Yonatan" som ja pratade med på waze ang alla mina vägar. så ja skulle skicka iväg ett mail när man ansåg man va färdig med raderingen.
Sanoj1982
Posts: 7
Send a message

Post by snakehult
Verkar som city släpar efter ganska mycket. Irriterande när felaktiga ortsnamn står på fel ställe i landet.
Verkar vara lite olika citylager beroende på zoom, jag får i vissa fall blandat nytt och gamla city under varandra.
snakehult
Posts: 17
Send a message

Post by SverkerN
Inga problem. Ett 100-tal segment raderade ner mot Ludvika och lite västerut. De flesta enkelriktade och namngivna "atv-väg, Dalarna".

Har du skickat ett vänligt formulerat PM till användaren i fråga med uppmaning att sluta lägga in skräpvägar?

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Daisuke-Jigen wrote:Nästa steg är väl att alla ändringar måste godkännas av en AM för att hamna på kartan då ?
Nix. AM behöver inte godkänna något. Man kan sätta igång och förstöra kartan direkt när waze registrerat att man kört i ett visst område.

I italien har det gått så långt att endast AM och uppåt tillåts redigera kartan. Trist.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Dennis_Halmstad wrote:Hur är det i de länder där communityt styr am utpekadet? Kan fortfarande alla redigera?

Jag hade gärna sett att det kräver någon form av aktivering av nya medlemmar som ännu inte börjat redigera. Så man kan informera de om var man hittar wiki och liknande.
I de länder som hanterar tilldelning av AM själva så är det just bara AM tilldelning och utökning av AM områden.

Jag håller med om att det skulle vara bra att kunna lämna över lite grundläggande info innan de sätter igång och redigerar kartan.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
Hittade ytterligare ett sement som var så långt ut att jag inte kunde radera det:
https://world.waze.com/editor/?zoom=3&l ... =185041981

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
traesko wrote:Markera som solved och gå vidare? Skulle vara fint att kunna kommunicera med de som rapporterar.
Ja och Ja.
hurja wrote:Klagomålen borde försvinna nu när citylager har uppdaterats och Dalarna-city är borta.

/Jaska
City lagret har uppdaterats, men Dalarna är inte borta. Ex strax norr om Sandviken så finns en ruta kvar med Dalarna i mobilklienten. Ja, jag har refreshat kartan i mobilklienten. Det finns inget spår i WME av Dalarna. Det kan vara så att de maptiles som är där inte har ändats och därför ligger Dalarna kvar.

Ska titta mer på detta senare.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message

Post by SverkerN
hurja wrote:Den långa cityn Dalarna från Borlänge till Sandviken är i alla fall borta. Uppdateras inte citylagret överallt?
Jag märker även andra ändringar av cityn kring Borlänge-Falun.
/Jaska
Det är så man undrar vad som händer. Jag har senaste tiden sett "nya" vägar skapade 2011 som dykt upp i områden där de borde fixats till långt tidigare. När det gäller citylagret så verkar det vara lite ojämt. I mitt närområde försvann 3 av 4 felaktiga städer. Alla togs bort vid samma tidpunkt.

/Sverker
SverkerN
EmeritusChamps
EmeritusChamps
Posts: 2015
Has thanked: 47 times
Been thanked: 189 times
Send a message