Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Vägarbetsavstängning i Kista

Post by luciferagz
Hej!

En väg i Kista (sthlm) kommer att vara avstängd ca 1 månad. Under några dagar har jag markerat den som "road blocked" när jag kört förbi men det försvinner efter en stund. Ändrade nu i kartan så att den är avstängd för genomfart så får jag väl "slå på" den igen när den öppnar i slutet på april.

Är det rätt sätt att göra det på eller finns det bättre sätt?

Något jag själv tänkte på när jag gjorde det, var att det borde finnas någon giltighetstid på en sådan grej så att man kan slå in under editering att det skall gälla mellan datum x till datum y. Då riskerar det inte att bli bortglömt.

Permalink:
https://world.waze.com/editor/?lon=17.9 ... =102574745



Mvh
/L
luciferagz
Posts: 8
Has thanked: 7 times

POSTER_ID:9899796

1

Send a message
Lasse J
AM Sthlmområdet (Sthlm, Järfälla, Upplands-Bro, Håbo, Sollentuna, Upplands-Väsby)

Post by avozetta
Vet inte vad det är för uppdateringstakt hos waze just nu men det är på håret att det ger något att stänga av vägen. Lagom tills avstängningen går live i mobilen så är vägen öppnad igen.

Det är många av oss som önskar det du föreslår, att ha en tidsstyrd funktion.

/Anders
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2594
Has thanked: 39 times
Been thanked: 293 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by lindq
Numera uppdateras väl kartan runt varannan dag, så visst slår det igenom.
Men fungerar inte den tidsbaserade avstängningen i klienten (rapportera / Avstängning / Varaktighet)?
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message

Post by luciferagz
Vägarbetet klart. Gatan återställd.
/L
luciferagz
Posts: 8
Has thanked: 7 times
Send a message
Lasse J
AM Sthlmområdet (Sthlm, Järfälla, Upplands-Bro, Håbo, Sollentuna, Upplands-Väsby)

Post by Morfar
luciferagz wrote:Hej!

En väg i Kista (sthlm) kommer att vara avstängd ca 1 månad. Under några dagar har jag markerat den som "road blocked" när jag kört förbi men det försvinner efter en stund. Ändrade nu i kartan så att den är avstängd för genomfart så får jag väl "slå på" den igen när den öppnar i slutet på april.

Är det rätt sätt att göra det på eller finns det bättre sätt?

Något jag själv tänkte på när jag gjorde det, var att det borde finnas någon giltighetstid på en sådan grej så att man kan slå in under editering att det skall gälla mellan datum x till datum y. Då riskerar det inte att bli bortglömt.

Permalink:
https://world.waze.com/editor/?lon=17.9 ... =102574745



Mvh
/L
Jag har gjort på liknande sätt med bron i Dala-Floda som ska ersättas. Jag ändrade vägnamnet till avstängd t o m det datum som Trafikverket hade satt på skylten. Jag tänkte att då kan vem som helst utan lokalkännedom rätta till det när nya bron öppnas. Men förstås även röda pilar. Ett alternativ till är ju att lämna ett glapp i ena ändan av det avstängda segmentet. Skulle jag/vi glömma återställa kommer det ju automagiskt en uppdate request när x antal användare har passerat segmentet. Tror jag.
Morfar
Posts: 112
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times
Send a message