Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by traesko
Har alltid problem med Waze när jag åker denna sträcka.
https://world.waze.com/editor/?zoom=5&l ... 8,90295786

På klienten vill Waze sätta mig på Håstaängsvägen som går precis ovanför. Vet inte om det är för att 84:an/Södra vägen ligger aningen fel så att den tror att jag är på den andra vägen... Vet faktiskt inte. Dessutom är noden med rampen låst för mig så jag kan inte flytta den ett litet snäpp, om det nu skulle hjälpa.

Är det någon av er som sitter med en kvalificerad gissning?

Edit: Rapporten som ligger är min.
traesko
Posts: 24
Has thanked: 11 times
Send a message

Post by traesko
Jag har en Samsung Galaxy S2 så jag tar och ändrar inställningarna och tar mig en titt nästa gång jag åker förbi. Tack för tipset!
traesko
Posts: 24
Has thanked: 11 times
Send a message

Post by V70_white
Den här tråden gillar jag..

Speciellt vid felrapporter har jag ibland svårt att hitta vad som kan vara fel. Ibland är det ju kanske inga fel, men det är inte fel med ett par till ögon på stället innan man avfärdar rapporten.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Det har kommit ganska många felrapporter längst gamla E4 norr om Uppsala. Verkar som att navigeringen går en rejäl omväg. Vid vissa navigeringar verkar Waze skicka ut en på nya E4:an även fast det är en lång omväg och inte går fortare.

Jag har svårt att hitta någon lösning på det här.. Man kan nog inte öka gamla E4:ans status.

Jag har inte heller rättigheter att editera överallt då mina körningar på E4:an inte når vägen på alla ställen. Någon erfaren Wazeare får gärna ta en liten titt och se om det är något som verkar galet och skulle kunna få navigeringarna att bli vettiga.
https://world.waze.com/editor/?lon=17.5 ... TTTTTTTTFT
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Det är rätt många som rapporterar felaktiga husnummer och att navigationen tar de till fel del av vägen.. hur gör ni med de felrapporterna? Bör man låta de ligga kvar tills det går att redigera nummer igen eller bör man välja solved eller not identified?
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Jag har börjat gå igenom mitt AM-område och sätta husnummer på allt.
Hur gör ni i områden där flera hus har samma siffror? Alltså t.ex 5A 5B 5C 5D...

Jag har då försökt sätta ut flera 5-or.. och tagit "force". Ibland funkar det ibland inte..
(Hittade inget om hur man ska hantera det här i wikin, står bara att det endast går att skriva siffror.)

Är det någon som vet om man några poäng när man sätter husnummer numera? Jag har satt rätt många men inte märkt det så mycket på poängen. Nu är det en viss tillfredsställelse att alla kan navigera exakt i sitt AM-område, men det är alltid kul med poäng också. :)
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Ja det funkar bra när det är t.ex radhusområden eller sånt, men jag har flera villaområden där husen fått A B och C-beteckningar. Varje villa har egen infart från gatan..
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Nej, och det är ju inte det som är problemet, inte heller skulle det lösa det.

En bostadsgata med villor, där olika villor (med olika infarter, som inte är utsatta som egna vägar) har samma nummer, fast med bokstäver efter. Då det ibland inte går att sätta ut flera av samma nummer har jag svårt att välja var på vägen jag ska sätta punkten för själva nummret. Det verkar ännu inte finnas någon standard för hur man ska hantera nummer med bokstäver.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Hej

En felrapport jag stötte på som jag inte kan förstå varför..
https://world.waze.com/editor/?lon=18.1 ... TTTTTTTFTT

Rapportören har skrivit: Navigering där väg C582 utanför Bålsta ingår ger routing server error sen någon vecka. Innan dess har det fungerat i sju månader.


C582 är utanför mitt redigerabara område också så jag har inte kunnat kolla segment för segment. När jag kör en navigering i livemap verkar det funka.
Har också skapar rutt till flera olika ställen längst med väg C582 utan att stöta på några problem.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by V70_white
Ok, tack.. Och då navigering funkar längst med vägen tar jag solved på den.
Tack för att du kollade.
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message