Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!
Post by muppet81
Alltså får man fundera lite och se till att det inte blir för plottrigt när man lägger in det.
Då gör jag som du Patrik och lägger dem som "Private Road" också.

//Peter
muppet81
Area Manager
Area Manager
Posts: 108
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by NeXTer
Spontant skulle jag säga det senare. Enligt guidlines ska "ankaret" ligga så lära där du stannar med bilen som möjligt. Kan du inte köra fram till huset ska det inte vara någon extra väg.

I vissa fall kan det vara nödvändigt med en extra väg för att numren annars hamnar utanför det redigerbara området, men det borde inte behövas i fallet ovan.

Rätta mig om jag har fel. :)
NeXTer
Posts: 79
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by obygds
Jag har också märkt att ibland räcker inte den körbara vägen, "street", till för att lägga in alla husnummer! Jag har då fått lägga in en bit "pedestrian boardwalk" för att täcka upp området!
Antagligen ett stereotypiskt amerikanskt fel som gör att man inte kan gå mer än 75 m från bilen! ;)
obygds
Posts: 21
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by obygds
Och förresten får man väl inga "poäng" för husnummer specifikt längre? Det är väl mer som för vanlig karteditering om jag förstått det rätt?
obygds
Posts: 21
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by obygds
V70_white wrote:
obygds wrote:Jag har också märkt att ibland räcker inte den körbara vägen, "street", till för att lägga in alla husnummer! Jag har då fått lägga in en bit "pedestrian boardwalk" för att täcka upp området!
Antagligen ett stereotypiskt amerikanskt fel som gör att man inte kan gå mer än 75 m från bilen! ;)

Det ska du inte behöva göra. Det går utmärkt att lägga husnumret utanför det område som anges för vägen när man är i husnummerredigeringsläge. Den kommer att fråga dig om det är rätt och du får välja "force".

Inget som gör att man behöver lägga in onödiga småvägar eller gångvägar. :)
Hur kommer det sig att jag inte lyckats med det trots åtskilliga försök? Jag kan inte lägga några nummer utanför det higlightade fältet när jag varit i husnummerredigeraren. Vad gör jag för fel?
obygds
Posts: 21
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by obygds
pnylin wrote:
Lägg först markören i det ljusa området. Flytta den sedan till den mörkare området genom att dra i den blå punkten. Du behöver inte ange numret eller spara innan du flyttar markören vidare.

/Patrik
Och det fungerade klockrent när man fick en ordentlig förklaring!
obygds
Posts: 21
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by pdahlgren
Hej,
Jag är ny här i forumet och vill gärna dra mitt strå till stacken och editera lite kartor.
Jag har som en del andra inte tillgång till Force-knappen för att kunna lägga in husnummer på "fel sida".
Läste någonstans att man måste vara "Rank 3 editor" för att få tillgång till den.
Hur gör man för att bli det?

Mvh
Peter Dahlgren
pdahlgren
Posts: 10
Has thanked: 2 times
Send a message
Area Manager i delar av Östergötland och Södermland
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png

Post by pdahlgren
vitmar wrote:Du måste ansöka om att bli Area Manager så får du level 3 och Force-knappen (Samma anledning till att jag ansökte om det nyligen).

http://www.waze.com/wiki/index.php/Area_Manager
Tack, det fungerade perfekt!
/Peter
pdahlgren
Posts: 10
Has thanked: 2 times
Send a message
Area Manager i delar av Östergötland och Södermland
https://www.waze.com/wiki/images/5/5a/W ... M_only.png

Post by pnylin
Svensk instruktion finns nu i den Svenska Wikin.

http://www.waze.com/wiki/index.php/Sweden/Husnummer

/Patrik

PS. Gjorde en snabböversättning så hittar ni fel säg till så ändrar jag det.
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by pnylin
Testade funktionen igår. Jag la in alla nummer på en gata och sedan flyttade jag "stoppunkten" för ett av dem. När jag sedan skulle spara fick jag ett felmeddelande att gatan är redigerad. Dvs. samma som man får när man försöker redigera spökvägar. Det slutade med att jag fick stänga husnummerredigeringen utan att spara. Testade några gånger till efter det.

Min slutsats är att man först ska lägga in numrerna. Vill man flytta på en eller flera stoppunkter bör man först spara innan man påbörjar flyttningen.
Någon annan som upptäckt samma fenomen?

/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message