Post Reply

Värmland

Post by chrios
Eftersom vi börjar bli några stycken i Värmland som wazear tänkte jag det kunde vara kul med en tråd för länet.

Jag fick nyss mitt område utökat från lilla Torsby till resten av Värmland. Främst har jag tänkt fixa navigationen i den norra halvan av länet där jag kör mest, men jag tänkte det var lika bra att ta i lite när jag bad om ett större område. :)

Jag brukar resa en del mellan Bograngen - Torsby - Uddeholm - Karlstad och Kristinehamn så det vore kul att få till de större stråken mellan orterna. Säkert kommer det även att bli en del konstiga (om-)vägar mellan platserna också, det hör liksom till att leta nya vägar när man är ute och kör. :lol:

/chrios
chrios
Posts: 10

POSTER_ID:305669

1

Send a message
chrios
Area Manager, Värmland

Post by chrios
Thiesen wrote:@Chrios:
Kan inte du ta dig en kik på den här rondellen? För några veckor sen så provade jag en navigering i Live Map mellan Uddevalla och Karlstad. Döm om min förvåning när den valde att svänga vänster(!) i rondellen istället för österut på E18. Jag har kollat på rondellen men jag kan inte hitta någåt skumt med den.

http://world.waze.com/cartouche/?zoom=0 ... TTFFFFTTTT
Jag kan inte hitta något fel heller. Routing mellan Uddevalla och Karlstad verkar fungera som det ska (nu), åtminstone i live view. Vi kan ju hoppas att det är åtgärdat?

@scofie
Jag såg en hel del spår från dig, bra gjort! :)

Tyvärr har jag inte haft så mycket tid över till waze de senaste veckorna men i början på nästa månad blir det dags att sätta igång igen.
chrios
Posts: 10
Send a message
chrios
Area Manager, Värmland

Post by granhult
Jag sliter med Karlstad just nu. Har inte bilen varje dag men de dagar jag har det så kör jag minst en ny väg per gång.
Jag ritar inget förnärvarande utan hoppas att ni andra tar in det som jag kör. Såg tex att någon lagt in allt det som jag snurrat runt på Herrhagen. Jag övningskörde för tungt släp och passade på att ha Waze på. Det gav resultat... :D
granhult
Posts: 1
Send a message
Android / HTC Magic - Volvo V70 2006

Post by lobbin
Kör hårt! Norra värmland är ju inte särskilt uppkört just nu :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
@scofie
Stort tack för alla dina vägar du har kört!
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by lobbin
@Thiesen:
Jag har kollat rondellen, verkar inte vara några fel på den så vitt jag kan se.

Provade att navigera väster om rondell till öster om den och det funkar, så det måste vara något annat begåvat, ska kolla vidare.
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by MartinMossfeldt
Hej Waze;are i Värmland och framförallt hej till chrios då jag söker din hjälp för att förbättra saker som jag tror är felaktiga.

Jag är en totalt ny medlem (hittade programmet genom en kommentar på idg.se idag), 0M körd väg än sålänge.
Var ju självklart tvungen att testa navigeringen men det sket sig tyvärr mer eller mindre direkt då en koppling mellan syd och norr verkar fattas i Sjögränds korset http://world.waze.com/cartouche/?zoom=4 ... FTTFFFTTTT
Hoppas att du har tid att se över korset och rätta till det, kan ju även vara jag som har fel eftersom jag inte har lärt mig programmet ännu.


//Martin
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Nu har jag varit ute å kört lite väg och har även ansökt om AM på ett litet område, fick lite mer än vad jag bad om men det skadar väl inte antar jag.

Sjögränd verkar vara fixad, jag la ihop de vägsnuttar som inte hade kontakt så förhoppningsvis så ska det funka nu.

Nu återstår det bara att fixa min runda som jag gjode i morse, lägga till korsningar och såvidare.
Var lite roligt att åka runt å käka punkter :)
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Hej.

I min dagliga färd runt på kartan så hamnade jag i Skattkärr där jag slog ihop och fixade lite med några segment av S 571 innan det slog mig att vägen kändes konstig.

https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... =186019219

Finns det någon här som kan verifiera existensen av S 571 från rondellen och nordost?

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by MartinMossfeldt
Snabba bud swm, stort tack för hjälpen.

//Martin.
MartinMossfeldt
Posts: 99
Been thanked: 1 time
Send a message