Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Kartuppdatering

Post by Arvid782004
Hej. Ny till waze och tycker den är väldigt rolig. Gjort några försök att uppdatera kartan där jag bor och idag gjorde jag om allting med gps kord från eniro istället för att följa pilarna för dom var ju överallt.
Tror nog att allt gjordes rätt. Hur lång tid tar det för kartor att uppdateras, samt gatnamn och husnummer? La in husnummer på gatan jag bor för att testa det hela.

Behövs internet vara aktiverat för poäng under körning eller sparas körsträcka för att skickas in när internet finns tillgängligt?
Arvid
Arvid782004
Posts: 4

POSTER_ID:14965116

1

Send a message

Post by Arvid782004
Tack för svaren. Tänkte lite eftersom jag tror att min gps mottagning är lte sådär och jag hittar ingwt sätt att kolla upp den så hade tänkt köra några timmar utan internet för att se om jag får någon signal från sateliterna
Arvid782004
Posts: 4
Send a message

Post by ModdeH
Hej.

Kartorna uppdateras med lite olika intervall. Senaste veckorna så har det skett uppdateringar ungefär varannan dag.
Du kan själv se status på uppdateringar via Waze status:

http://status.waze.com/

Titta då på INTL map tiles som gäller Europa och övriga världen utanför USA.

Du bör ha Internet aktiverat i enheten när du kör för att få bästa funktionerna med trafikläge, varningar etc. Det finns en funktion för att ladda ner din rutt via Trådlöst nätverk i förväg men du tappar då den stora fördelen med Waze, vilket är att kunna bli omdirigerad vid trafikstop, hinder etc.

Huruvida poäng sparas när man laddat ner rutt i förväg vet jag inte, kanske någon annan känner till det?

/H
ModdeH
Area Manager
Area Manager
Posts: 200
Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times
Send a message

Post by UlfEnhager
När jag körde i Österrike, utan internet, så kunde jag köra med cachade kartor. Däremot blev rutten aldrig registrerad, även om jag senare anslöts till internet (WiFi).

Vet inte om en körning är tillräckligt för att anse att det alltid är så ... ;-)
UlfEnhager
Posts: 111
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Send a message

Post by V70_white
Det mesta med Waze är internetbaserat vilket gör att om du kör sträckor där du tidigare inte varit och inte i förväg skrivit in en rutt så telefonen kunnat ladda ner kartan så kommer du inte kunna använda Waze utan uppkoppling.
Oj vilken lång mening det där blev.. Hoppas ni förstår vad jag menar ändå. :)
V70_white
Posts: 166
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Send a message