Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Hornsgatan - Drottninggatan / Norra Vallgatan / Västkustv.

Post by Agusa-154
...i Malmö, alltså.

I editorn ser det ut som spaghetti.

Det är svårt att veta när det är lämpligt att markera de olika körfälten som separata "vägar" i waze. Eftersom det i rusningstrafik kan vara lite jobbigt att välja rätt körfält så krävs det nog att någon som är mera erfaren av att redigera trafikapparater tar sig an härvan.

Jag har lyckats köra fel där flera gånger nu.
Appen hinner inte med. Och inte jag heller.

Det som orsakade dagens felkörning tror jag att jag har åtgärdat, men resten av härvan hade behövt en ordentlig översyn av någon som är erfaren och insiktsfull.

Permalink: https://world.waze.com/editor/?lon=13.0 ... TTTFTTTFTT
Agusa-154
Posts: 104
Has thanked: 22 times
Been thanked: 3 times

POSTER_ID:11198781

1

Send a message

Post by Agusa-154
Wolfeye wrote:Varför krångla till en korsning med så många vägar (fält)?
Varför är dessa huvudleder inte redigerade som dubbelriktade vägar?
Hornsgatan, Lundavägen, Nobelvägen, Sallerupsvägen, Föreningsgatan, Drottninggatan, alltså.

Vad vinner man på det?
Agusa-154
Posts: 104
Has thanked: 22 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by Agusa-154
Tredje gången gilt! :evil:

För tredje gången på lika många veckor fick jag en missvisande instruktion här.
Den här gången ignorerade jag visserligen Waze och slapp att köra fel, men det fick mig att samla ihop erforderlig energi och påbörja en upprensning.

Säkert blir nåt fel i processen, ...nån pil som bör vara röd blir grön, eller vice versa, så därför tror jag det är vettigast att vänta med att låsa de här segmenten några veckor.

Men jag kommer säkert att passera själv några gånger fram till midsommar, i varje fall, så jag ska försöka se till att det blir rätt till slut.
Agusa-154
Posts: 104
Has thanked: 22 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by BalsbyMange
Just den biten har fungerat bättre, innan någon tyckte att "hmm, man borde göra om denna så att det blir helt orimligt svårt för klienten att hantera" :shock:

Nu handlar det nog om som du säger att någon orkar ta tag i det, just drottninggatan - hornsgatan är inte en helt enkel korsning
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by BalsbyMange
magfro wrote:Här ser det dessutom ut att vara fel. Kan inte tänka mig någon anledning att högersväng inte skulle vara tillåten: https://world.waze.com/editor/?lon=13.0 ... =205014114
Fixad,skumt, inte första gången en fixas.
BalsbyMange
Posts: 256
Been thanked: 3 times
Send a message
Area Manager Kristianstad, Skåne and Blekinge Sweden
iPhone 5, iOS 7

Post by magfro
Kanske tur att man inte har behörigheter i det där området. Jag hade rivit allt och gjort enkla vägar med enkla korsningar.

Här ser det dessutom ut att vara fel. Kan inte tänka mig någon anledning att högersväng inte skulle vara tillåten: https://world.waze.com/editor/?lon=13.0 ... =205014114
magfro
Area Manager
Area Manager
Posts: 175
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Send a message
Area Manager of Småland and south of Stockholm, Sweden (INTL)

Post by petruslundberg96
Kanske kan vara en idé att låsa de här segmenten efter att en bra lösning hittats.
petruslundberg96
Localizers
Localizers
Posts: 209
Has thanked: 14 times
Been thanked: 22 times
Send a message
Localization Expert for the Swedish Translation of Waze

Post by regildor
Agusa-154 wrote: Varför är dessa huvudleder inte redigerade som dubbelriktade vägar?
Hornsgatan, Lundavägen, Nobelvägen, Sallerupsvägen, Föreningsgatan, Drottninggatan, alltså.

Vad vinner man på det?
Inget! Men många av dem skapades för länge sedan när andra regler gällde. Har sett en tråd om det här i forumet. Men har vi ett par nya användare (LAOmex och lozox) som delar på allt trots att man ber dem låta bli. Har sett exempel i både Lund och Malmö. Nu har en del av korsningarna så liten vinkel att man inte ens får besked i klienten att man skall svänga. Jag vet inte om det beror på att de använder något verktyg för att få vägarna att följa flygfotot eller vad det är, men som sagt, rörigt blir det.

mvh
Anders
regildor
Posts: 46
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by regildor
Agusa-154 wrote:Säkert blir nåt fel i processen, ...nån pil som bör vara röd blir grön, eller vice versa, så därför tror jag det är vettigast att vänta med att låsa de här segmenten några veckor.
Jag har justerat positionen av en del av vägarna utifrån GPS points. Och gjort någon av pilarna grön istället för röd. Exempelvis:
https://world.waze.com/editor/?lon=13.0 ... s=53293159

mvh
Anders
regildor
Posts: 46
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Wolfeye
Varför krångla till en korsning med så många vägar (fält)?
En enkel korsning i Waze ger bra instruktioner och låter föraren koncentrera sig på att välja rätt körfält och anpassa körningen till omgivande trafik. En förare som är ovan i området blir inte hjälpt av "spaghetti" på kartan.
Wolfeye
Posts: 327
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times
Send a message