Post by TheSentinel
@maantje :

Ik wacht even op de uitgebreidere toelichting van morgen, het klinkt in ieder geval interessant. :)
TheSentinel
Posts: 709
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times
Send a message
Vakantie : Inpakken en weg Wazen.

Post by TheSentinel
Ik pas op dit moment even.
Niets mis met de opzet, maar ik ben niet zo'n teamplayer, werk liever in mijn eentje.

Op dit moment ben ik L4, neem aan dat dat zo blijft ? :)
TheSentinel
Posts: 709
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times
Send a message
Vakantie : Inpakken en weg Wazen.

Post by TheSentinel
Heisa123 wrote: Bij Openstreetmaps en Google kan je over de hele wereld editten.
Zou voor Waze ook geen kwaad kunnen, maar dan wel in combinatie met diverse (nieuwe) levels.
Bijvoorbeeld met Lvl 4 mag je overal editen.
Ben zelf redelijk actief in Duitsland, veel wegen onbenoemd, geen TR's ingesteld en verkeerde rijrichtingen. Het liefst zou ik een hele weg in 1x goed willen zetten, maar elke keer loop ik weer tegen de grenzen van mijn AM gebied aan, uiterst onpraktisch.

Ik ben van mening dat het noodzakelijk is om de A en N wegen op een gegeven moment te lokken, maar ik snap ook dat editors nu afhaken door het constant moeten vragen van een unlock van een segment.
Daarnaast is Nederland redelijk klaar, en als je dan maar een beperkt gebied hebt, dan is de lol van het editen er snel vanaf.
Bovendien krijg je zo een scheefgroei qua punten. Zelf kunnen punten mij niet veel schelen, maar een aantal editors hebben veel punten, omdat ze veel rijden, maar een hoop editors moeten hun puntjes maar zien te verdienen achter hun toetsenbord, en dat wordt knap lastig op deze manier....

Het liefst zie ik dus dat editors na gebleken geschiktheid makkelijker en in een groter gebied hun werk kunnen doen, zoals het nu gaat houdt het de ontwikkeling voor Waze als navigatie tegen.
TheSentinel
Posts: 709
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times
Send a message
Vakantie : Inpakken en weg Wazen.

Post by TheSentinel
maantje76 wrote:Het probleem daarbij is dat de regels natuurlijk weer wat afwijken....
De lokale regels zijn, en zullen altijd lastig blijven, maar liever een goed routeerbare navigatie waarvan de manier van benoemen wellicht niet helemaal strookt met de lokale regels, dan een map waarmee niets is gebeurd ....

Als ik dit Nederland goed kan krijgen, dan zou ik dit zonder moeite ook in Duitsland of Oekwambibie moeten kunnen doen, maar ook hier loop ik weer tegen mijn grenzen aan :

http://i18.photobucket.com/albums/b136/ ... 2a04b5.png

En geloof me, mijn handen jeuken ......
:mrgreen:
TheSentinel
Posts: 709
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times
Send a message
Vakantie : Inpakken en weg Wazen.

Post by TheSentinel
Het blijft "vreemd" dat ik met meer dan 160000 edits niet even een weg kan benoemen en de TR's goed kan zetten van segmenten als ik geen AM in dat gebied bent. Ik kijk graag in de live map hoe het in andere landen is met Waze en soms zie ik situaties waar ik zo kan helpen, maar dat mag dan niet .. :?

Is er een mogelijk van een nieuw level tussen 3/4 of 4/5 waarbij editors die bekwaam genoeg zijn,
segmenten BUITEN hun AM gebied liggen en die NIET benoemd zijn, kunnen gaan editen ? Zodra dit soort segmenten benoemd zijn, zouden ze niet meer door deze editors bewerkt moeten kunnen worden, alleen nog door die editors die daar wel AM rechten hebben.

Op deze manier krijg je een situatie waarbij je sneller een redelijk goede routeerbare kaart hebt, en waarbij de lokale editors de puntjes op de "i" kunnen gaan zetten.
TheSentinel
Posts: 709
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times
Send a message
Vakantie : Inpakken en weg Wazen.

Post by TheSentinel
Maar wat is belangrijker ? De lokale AM regels, of een goed werkbare kaart ?
Met mijn insteek is het eenmalig mogelijk dat een bekwame editor zonder het benodigde AM gebied, een segment kan bewerken, daarna alleen nog mogelijk voor editors die wel AM rechten hebben.

Ik kwam bijvoorbeeld laatst nog een belangrijke brug tegen die ooit geasfalteerd was met de client, maar waar niets mee gedaan was, en waar de routering weinig mee kan. Het is dan toch vreemd dat een bekwame editor dit dan niet even goed kan zetten. Nog vreemder is het feitelijk dat als ik in mijn auto zou stappen, over de brug heen zou rijden, ik een dag later WEL die brug goed kan zetten. Wat is het verschil ???? :?

En ja, ik weet het, ik kan wellicht een unlock aanvragen, maar ik kom zoveel van dit soort situaties tegen, dat ik daar toch niet aan, en mee, wil beginnen. Heb nu 500.000 punten, dikke 160.000 edits, dan zou ik ondertussen toch wel wereldwijd een probleem moeten kunnen oplossen, c.q. een segment benoemen, en dat mag wat bij betreft best met uitzondering zijn van de A-wegen en wellicht de Major Highway's. En met woonwijken benoemen en doorgaande wegen, daar kan toch niet al teveel mis mee gaan ?

Bovendien zorgt dit systeem ervoor dat als editors hebben laten zien dat ze bekwaam zijn, ze verder kunnen gaan met punten verdienen en hogere levels kunnen gaan halen.
Zoals het nu gaat met lock's en levels gaan een hoop nieuwe editors snel afhaken, ze hebben mijn inziens nog te weinig mogelijkheden om "hogerop" te komen.
TheSentinel
Posts: 709
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times
Send a message
Vakantie : Inpakken en weg Wazen.

Post by TheSentinel
Zelf lock ik ook niet in het buitenland en voor de rest probeer ik de stijl te blijven van de lokale AM's.
En hoewel alle gedeeltes in Duitsland wel een AM hebben, kan ik niet zien dat er in sommige gedeeltes heel veel gebeurd...

Kleine gebiedjes aanvragen vind ik zelf niet zo prettig. Het liefst zou ik een doorgaande weg gewoon het liefst in 1x willen benoemen en de TR's zetten. Vind het frustrerend dat ik elke keer beperkt wordt door mijn AM gebied, heb je net een flink gedeelte van een doorgaande weg gedaan, moet je stoppen, en dat terwijl het volgende segment verkeerd is.

Ik zou het een vooruitgang vinden als Waze het editen meer zou laten afhangen van levels, dan van AM gebieden. Als ik hier een woonwijk kan benoemen, dan kan ik dat ook in Oekwambibie-Muziekwijk. :mrgreen:
TheSentinel
Posts: 709
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times
Send a message
Vakantie : Inpakken en weg Wazen.

Post by Thor7005
Ik denk ook een duidelijke structuur die zeker gaat werken. De kwaliteit zal er ook een stuk door verbeterd worden.
Is er al een update m.b.t. de nieuwe ranks?
Thor7005
Posts: 12
Send a message
Beter 1 Wazer op de weg dan 10 in de lucht.

Post by ToyoloCelica
Dat niet kunnen editen door locks is wel wat demotiverend ja.
Verplicht de online cursus doen voor je kunt editen is daar misschien een optie voor. En zelf denk ik dat je de areas voor AM niet al te groot moet maken. Als je dan iemand hebt die het echt verprutst hoef je niet heel ver te zoeken en ver te gaan. Ik bedoel dat diegenen wel overal edit mogelijkheden hebben, maar alleen in hun eigen stad dan een hoger level als het ware.
ToyoloCelica
Posts: 13
Send a message

Post by wimdelange
Ik ben voor zo weinig mogelijk locks, behalve snelwegen.
Het is erg irritant als je een aanpassing wilt maken en dan eerst een omweg moet maken langs het forum. Haalt bij mij meteen de zin eruit om er verder aan te werken.

Suggestie voor de handleiding. Vertel vooral over de scripts en wat je daarmee kan.
wimdelange
Posts: 105
Send a message
Groetjes,
Wim de Lange
Area Manager Zoetermeer
HTC Sensation Android 4.0.1
Waze beta 3.5.1.904