Post Reply

Help, mijn UR's worden zomaar afgesloten

Post by maantje76
Naarmate de community groeit krijgen we steeds vaker te maken met personen die zonder iets gedaan te hebben, UR's afsluiten. Dit kan uiteraard eens een keer gebeuren, maar sommige maken er een potje van.

UR's zijn geen bonus snoepjes die je zomaar op mag rapen. Ze zijn om ons te wijzen op eventuele problemen. Het afsluiten haalt niet automatisch het probleem weg.

Wij als editors moeten het goede voorbeeld geven. Zorg dat je bij het plaatsen van een UR altijd een duidelijke omschrijving aangeeft en het is ook wenselijk om contactgegevens op te geven, zodat andere editors contact op kunnen nemen als ze er met de omschrijving niet uitkomen.

Met een iPhone kan je in de settings 'trefwoorden' aanmaken. Door een bepaalde lettercombinatie in te geven, stelt deze je vervolgens voor om je hele contactgegevens ineens toe te voegen...erg handig! Of er mogelijkheden zijn met een Android toestel kan ik nog niet positief beantwoorden...



Mensen welke ondanks uitvoerige omschrijving en contactgegevens, toch er voor kiezen de makkelijke weg te bewandelen, kan je op een normale toon hier op wijzen via PM. Indien er meteen meerdere afgesloten worden, laat ik duidelijk weten dat dit niet de juiste methode is en dit niet gewaardeerd word door de Waze community. En dat bij herhaling een tijdelijke of definitieve blokkade van de account plaats kan vinden. Vaak komen dan de smoesjes dat het niet met opzet gedaan is....

Helaas kunnen we niet van elkaar zien welke personen zich hier schuldig aan maken. Een tijd terug hebben we een formulier gemaakt waarmee misbruik van de Waze diensten gemeld kan worden. Ik wil jullie allen verzoeken om dit formulier in te vullen als het jullie ook overkomt. Misschien dat we hier een ander systeem voor in gaan voeren, maar om te beginnen is dit prima.

De NL wazechamps kunnen dan eenvoudig een archief bijhouden van overtreders en eventuele maatregelen nemen...hopelijk kunnen we het op die manier beter in de hand houden...

De link naar het formulier
maantje76
Coordinators
Coordinators
Posts: 4346
Has thanked: 49 times
Been thanked: 211 times

POSTER_ID:1246985

1

Send a message

Post by maantje76
Settings>algemeen>toetsenbord>nieuw trefwoord...
ImageUploadedByTapatalk1370004764.717027.jpg
(98.77 KiB) Downloaded 1053 times
maantje76
Coordinators
Coordinators
Posts: 4346
Has thanked: 49 times
Been thanked: 211 times
Send a message

Post by maantje76
Dat wil niet zeggen dat die persoon toen begonnen is met het gebruik van de editor. En jouw username is natuurlijk ook niet heel duidelijk. Als je ziet staan 'user arnoniem' lijkt er te staan dat het een anonieme gebruiker is....

Wij hebben (Peter) onlangs een positief contact met hem gehad.
maantje76
Coordinators
Coordinators
Posts: 4346
Has thanked: 49 times
Been thanked: 211 times
Send a message

Post by maantje76
Die extra stap is voor veel normale gebruikers een stap teveel. Wel leuk dat deze discussie goed op gang komt. Waar ik het over had was een ander type persoon die 'zomaar' afsluit, zelfs met goede toelichting en contactgegevens...

Maar je kunt ook via livemap UR plaatsen. Dan heb je alle tijd die je nodig hebt. De 'later' functie ziet niet meer in de (iphone) versie helaas...
maantje76
Coordinators
Coordinators
Posts: 4346
Has thanked: 49 times
Been thanked: 211 times
Send a message

Post by Leorenaud
Ik heb net ook een melding gekregen dat een UR waar ik mee bezig was opeens werd afgesloten.
Ik had contact opgenomen met de melder om meer informatie. Voordat de melder op mijn vraag heeft gereageerd is deze opeens afgesloten, zonder een melding van diegene die hem heeft afgesloten dat hij er iets aan heeft gedaan of het probleem heeft opgelost. Ik zie in de kaart ook geen wijzigingen, dus dan zal het probleem ook niet zijn opgelost.
Ik heb idd wel een melding gekregen wie hem heeft afgesloten. Zal hem wel een PM sturen dat dit zo niet de bedoeling is.

Leo
Leorenaud
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2682
Has thanked: 142 times
Been thanked: 495 times
Send a message

Post by KnaagjE
Even een korte vraag, welke goed aansluit op dit Topic. Momenteel zie ik in de omgeving Arnhem een aantal URs openstaan, waarvan een enkeling al wel enkele weken zonder vooruitgang. Er is dan al een verzoek richting de Reporter gegaan, maar hierop is geen antwoord terug gekomen.

In de algemene regels zie ik staan dat we na 7 dagen zonder respons en/of oorzaak, de UR kunnen afsluiten met een begeleidend bericht en als 'ongeïdentificeerd'. https://wiki.waze.com/wiki/Update_request

Is het wenselijk om dit ook te doen bij URs, welke in de éérste instantie niet door mijzelf zijn opgepakt, maar door een andere Editor? Wil niemand tegen de schenen schoppen :mrgreen:
KnaagjE
Area Manager
Area Manager
Posts: 63
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times
Send a message

Post by kdevries
In het kaart aanpassingen forum schreef robinvdh5:
Bedankt voor de reponse! Ik wilde net de reporter op de hoogte gaan stellen maar helaas zie ik dat ze melding is gesloten door "joppiemaster" zonder dat er überhaupt een bericht is verzonden naar de reporter. Erg jammer..

Hij heeft ook een UR in Groningen afgesloten, waarin ik om informatie heb gevraagd :x . Hij kon dit niet eens oplossen, want daarvoor heb je L5 nodig ;) . UR stond weliswaar al lang open.
Hij komt blijkbaar in het hele land.

Ik stuur ook wel een PM.
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by kdevries
gamersea wrote:Worden laatste tijd erg veel UR's afgesloten vind ik, zonder dat de persoon die hem afsluit je even op de hoogte stelt wat die gedaan heeft. Heb het dan over de UR's waarin ik een verzoek aan de melder heb gedaan om meer informatie.
Als het goed is krijg je een melding wie het gedaan heeft. Ik zou even een PM sturen om op opheldering te vragen en hem te wijzen op de "etiquette" die wij hier hanteren. Mocht dit dit niet helpen dan kun je contact opnemen met een regio of country manager.
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by kdevries
Arnoniem wrote:Gisteren een mail met deze inhoud ontvangen:
The map issue you are following from 20.11.2013 on Afrit 16 't Harde, 't Harde was fixed by azarja.
:(

In theorie zou het nog kunnen dat dit de melder was van de UR waar ik om uitleg gevraagd had, maar de gebruiker is al reeds 1 dag actief..., dus ik heb hem/haar maar even ge-PM-ed, met wat uitleg en een link naar de beginners-wiki.
Hebben meer mensen deze user "ontmoet'?
Het was zowiezo wel netjes van azarja geweest om even binnen conversaties jou op de hoogte te stellen, voordat hij de de zaak afsloot.

PS ik zag trouwens ook een post van arnoniemME. Ben jij dat ook?
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by kdevries
Zo als we al vaker hebben besproken, zou het goed zijn om UR's die je niet snapt niet meteen af te sluiten, maar even een paar dagen te wachten of een andere editor, die misschien de situatie ter plekke beter kent, hem kan oplossen.

Als ik een UR van ouder dan een week zie, dan sluit ik hem meestal wegens te weinig informatie.
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst