Post Reply

Best editing practice? Gata utgör gräns mellan postorter

Post by Agusa-154
Beleshögsvägen är en av de gator som skiljer postorten Malmö från postorten Limhamn.

Gatans jämna nummer, alltså dess norra sida, har postorten Malmö. Udda nummer har postorten Limhamn.

Eftersom det är högre status att bo på Limhamn än att bo i Malmö har det skett en viss "sprawl" av Limhamn på vår karta, så att en hel del gator norr om Beleshögsvägen givits postorten Limhamn. Det stämmer alldeles säkert att människor på de gatorna verkligen anser sig bo på Limhamn, men jag funderar nu på att göra dem besvikna och omlokalisera dem till Malmö.
:twisted:

Men vad ska man göra med själva gränsgatan?

Jag tänker bland annat på husnummer-funktionen.

(permalänk)
Agusa-154
Posts: 104
Has thanked: 22 times
Been thanked: 3 times

POSTER_ID:11198781

1

Send a message

Post by lindq
Det finns inget bra sätt att göra det helt korrekt i Waze. Men Waze är inte avsett att till 100% spegla verkligheten.
Mitt förslag: Ändra så gatorna får rätt ort norr om Beleshögsvägen, sätt Beleshögsvägen med City Limhamn, men lägg till ett alternativt namn på Beleshögsvägen med City Malmö. Då bör sökning funka nästan helt.
(Eller kanske 100%. man får säkert träff på både Beleshögsvägen 1, Limhamn, och Beleshögsvägen 2, limhamn. Oklart vilka träffar man får på Malmö)
lindq
Area Manager
Area Manager
Posts: 326
Has thanked: 24 times
Been thanked: 28 times
Send a message